• ludenben

Paddan i Göteborg

Har du åkt paddabåten?? Själv bor jag i Göteborg. Åkte den när jag var liten men undviker den som vuxen...

• Svar på tråden Paddan i Göteborg
  • pepsimax

Åkte förra året när min systerdotter va med oss på semester.Fast vi åkte den som de spelar teater på under turen.Blir väl i år med för nu ska den andra systerdottern med oss och hon vill ju oxå åkaSkrattande

• grisekno
    Tutilure skrev 2008-07-21 18:18:57 följande:
    Svarade annat.Jag missade den förra gången jag var där, men inte med flit.Får se om den hinns med nu den här gången.Men tyckte att det verkade lite läskigt att man måste böja sig ner i båten när man ska under en bro, är det så?Har klautrofobi så det känns inte alls kul om det är trångt!
    Ja, det stämmer att man måste börja sig ner under en av broarna, mest för säkerhets skull, för skulle det komma en våg skulle man slå i huvudet...vissa dagar är det riktigt högt vatten.

Btw - den bron brukar kallas "osthyveln" just för att den är så nära vattnet - men det kanske inte du vill veta...

Annars tycker jag att den är värd att prova - just biten under bron tar ju slut rätt fort...
    Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • Hallonröd

Åkte den när vi var på skolresa till Gbg i 9:an 1980....har bilder på det också... 
    Har varit i Gbg flera gånger efter det men har jag aldrig åkt den igen....

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • snillis

har bott i gbg och har åkt - både som bofast och som turist.

• Heinrich

Bor i gbg men har aldrig åkt den. Jag får väl ta och göra det en vacker dag...

• Havstroll

När jag bodde i Gbg åkte jag den med en turistande väninna.

Trevligt, lärde mig litet också!
  • Linda1976

Jag bor i Göteborg och har åkt den 2 gånger.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden Paddan i Göteborg