• ludenben

Paddan i Göteborg

Har du åkt paddabåten?? Själv bor jag i Göteborg. Åkte den när jag var liten men undviker den som vuxen...

• Svar på tråden Paddan i Göteborg
  • IHateYourFace

Ja, en gång på en klassresa. De räckte för mig.

• ludenben

åk inte den med barn. Det gjorde en jag känner och hennes pojk blev akut kissnödig och där har de ingen toa...

Tant J skrev 2008-07-21 23:00:38 följande:
    Missade absolut den med flit i lördags när dottern och jag var i Göteborg.
  • Linda1976
    ludenben skrev 2008-07-21 23:05:38 följande:
    åk inte den med barn. Det gjorde en jag känner och hennes pojk blev akut kissnödig och där har de ingen toa...
    Inte?? De får väl kissa innan eller hålla sig Alice 3 år, dagtorr sen 2 månader åkte den med mormor häromveckan, utan blöja. Man får väl ha extra kläder med sig om det sker en olycka
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • ludenben

haha men denna pojken var lite större än 3 år och hade kommit ifrån det med olyckor i byxorna för ett bra tag sen

Linda1976 skrev 2008-07-21 23:26:10 följande:
    Inte?? De får väl kissa innan eller hålla sig Alice 3 år, dagtorr sen 2 månader åkte den med mormor häromveckan, utan blöja. Man får väl ha extra kläder med sig om det sker en olycka
  • Esmiso

åkte den en gång som vuxen. Tror inte jag kommer åka den igen, om inte barnen vill förstås.

• elinelversson

jag tror att det kostar 120:- per person. om dom inte har höjt ytterligare.

ludenben skrev 2008-07-21 22:44:17 följande:
    turistpriser vad kostar den egentligen??
  • Linda1976
    ludenben skrev 2008-07-22 08:18:41 följande:
    haha men denna pojken var lite större än 3 år och hade kommit ifrån det med olyckor i byxorna för ett bra tag sen
    Hm, ja..... då får man kissa över relingen Eller snällt hålla sig!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • ludenben

ush vad dyrt... en hel familj som åker den. Rena råneriet...

elinelversson skrev 2008-07-22 09:27:53 följande:
    jag tror att det kostar 120:- per person. om dom inte har höjt ytterligare.
  • elinelversson

jag tror att dom har familjepriser också. 300:- för en familj eller något.

ludenben skrev 2008-07-22 09:35:23 följande:
    ush vad dyrt... en hel familj som åker den. Rena råneriet...
  • ludenben

allt för att tjäna pengar på turisterna. Fast i och för sig är det ju historiskt lärande av staden men de tar överpriser...

elinelversson skrev 2008-07-22 09:40:13 följande:
    jag tror att dom har familjepriser också. 300:- för en familj eller något.
  • Sicali

Bor inte i gbg men har åkt den. Helt bedrövligt och skulle aldrig göra om det. Visste inte att det var så nära tak under vissa broar, helt plötsligt sa de bara att man skulle krypa ihop så nära golvet som möjligt för nu kom en låg bro, båten var full med folk så det var jättesvårt att komma ner ordentligt och bron gick alltså bara en liten liten bit ovanför båtkanten.
    Fruktansvärt läskigt och man var helt oförberedd.

• camas

har bott i gbg och har åkt paddan många ggr... senast var för 3 år sedan med sonen och sambon som inte hade åkt den.

Den är ju lite kul att åka och det är en fin tur som man blir guidad på. rekomenderas.

Filip 041227 och Tea 080401
  • Havsjungfrun

Ja, jätteintressant.

ludenben skrev 2008-07-21 23:05:38 följande:
    Som Linda 1976 säger, man får ju planera lite. Vår 2,5 åring, dagtorr sedan 1,5 månad, hade lätt fixat det.
  • grisekno
    ludenben skrev 2008-07-22 08:18:41 följande:

I så fall kan det ju vara likadant om man som vuxen blir akut kissnödig...

Varning! Åk inte Paddan! Du kan bli kissnödig!

Hahaha

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • ludenben

hahaha kanske det. Skralt att båtuslingarna inte har toa... tänk vad många med inkontinensproblem inte kan åka den....

grisekno skrev 2008-07-22 15:03:03 följande:
    I så fall kan det ju vara likadant om man som vuxen blir akut kissnödig...Varning! Åk inte Paddan! Du kan bli kissnödig!Hahaha
  • ludenben

han var flera år äldre än så och torr sen länge... barn kan bli akut nödiga och inte så lätt att hålla sig alltid... men de löste det i allafall.

Havsjungfrun skrev 2008-07-22 14:53:27 följande:
    Ja, jätteintressant.Som Linda 1976 säger, man får ju planera lite. Vår 2,5 åring, dagtorr sedan 1,5 månad, hade lätt fixat det.
  • mrs holiday

Vi (två vuxna, två barn, 7 och 10 år då) åkte den när vi "turistade" i göteborg några dagar förra sommaren. Och så hann vi med Universeum och Liseberg också, och åka spårvagn. Vi hade tagit ett hotellpaket med Göteborgskort (heter det så?)med väldigt rabatterade priser på alla aktiviteter, och det kändes prisvärt då. Det var kul med Paddan tyckte vi allihop (de låga broarna var ju jättespännande!)men det räcker med att åka en gång, nästa gång gör vi något annat istället!...

Svar på tråden Paddan i Göteborg