Stella79 skrev 2008-10-03 16:02:33 följande:
Hej igen!!Jag var här inne för nån månad sen...hittade inte denna tråden förräns nu...Min dotter fick EP i våras, hade väldigt kämpigt, var inlagda 1 1/2 mån...nu är hon anfallsfri, men äter 4 olika mediciner, och har dessutom börjat 1:a klass.E inte nöjd med hennes fröken alls, hon klagar att min dotter inte klarar läxorna, vid nåt tillfälle har hon sagt att det var katastrof vid uppläsning av läxan i klassen, å detta stog hon å sa när min dotter hörde.Å att min dotters siffror var så fula,bakvända 4:or e ju hemskt.Idag har hon tillomed frågat om hon glömt sin médicin eftersom hon förväxlade siffror..Blev så arg när min dotter berättade detta.Fan, hon har gått i 1:a klass i 2 månader, jag visste inte att man skulle kunna läsa innan man börjar i skolan...Och dessutom så äter hon en massa medicin å har gått igenom en svår tid, som har tagit ganska hårt på henne, hon har alltid varit så säker, tuff å envis..men nu e hon precis tvärtom...Var tvungen å skriva av mej!!!
Vad är det för lärare din dotter har? Din tjej går bara i 1:an och har haft en kämpigt tid bakom sig! Jag är själv lärare och har just nu en 2:a. Kan tala om att jag har elever, utan sjukdomar eller funktionshinder, som vänder på siffror och bokstäver. Det är helt normalt! Den läraren borde skickas iväg på kurs i hur man är mot barn, hur man uppmuntar barnen istället för att kränka dem och hur barns skrivutveckling fungerar.
Har ni kontakt med någon ep-sköterska? Ibland handlar korkade beteenden på okunskap har jag märkt bland mina arbetskamrater. En ep-sköterska kan besöka skolan och "undervisa" all personal i hur tex stesolid ska ges, men även hur personer med ep kan fungera (biverkningar, trötthet efter anfall mm).
Min pojke tillhör habiliteringen och hans sjuksköterska därifrån har varit på hans förskola och "utbildat" personalen i hur du ska ge stesolid samt känna igen tecken på anfall mm.
Tycker absolut att du ska ta kontakt med rektorn och prata om hur din dotter blir behandlad!!!