• Ayya

    Städfirma hade sönder vårt fönster, vem ska betala?

    Vi anlitade en städfirma för att flyttstäda vårt hus. I vardagsrummet finns två stora fönster som kan vara lite tröga att öppna. Det är ett gammalt hus och oxå gamla fönster.

    Nu sprack ett av fönstrena när städfirman skulle tvätta dom. Fick nyss ett samtal därifrån där de tyckte vi skulle dela på kostnade pga omständigheterna. Omständigheterna enligt städfirman var att ett annat fönster i huset var sprucket och att fönstret var så svårt att öppna.

    Känns konstigt, vad tycker ni?

    Var inget större belopp det handlade om, runt 1000 kr.

  • Svar på tråden Städfirma hade sönder vårt fönster, vem ska betala?
  • viseversa

    nej det är ju dom som hadde sönder fönstret.då är det ju dom som ska betala.Skulle aldrig gå med på att betala ett fönster någon annan pajjat.

  • vänat

    Personligen tycker jag att de städfrima som ska stå konatanden.
    Dom borde ju ha någon färsäkring som täcker sådan har saker.

    Men som sagt var vet ej hur de funkar utan är min persoliga åsikt och min bedömmning.

  • lurv

    Har du anlitat dom vitt eller svart? Betalar du en seriös firma vitt så ska de ha försäkringar som täcker.

  • Trandansen

    Det är deras uppgift att betala. Har själv jobbat en period med hushållsnära tjänster. Kontakta mig gärna via min inbox om du har fler frågor...

  • Majsan70

    De skall ha försäkringar som täcker sådant. Jobbade själv med sånt en gång i tiden o hade sönder lite av varje och vi betalade alltid!

  • Ayya

    Det var genom mäklaren så jag gissar på att det var vitt.

    Tycker oxå det känns helskumt att vi skulle betala. Om nu fönstret var så trögt att öppna varför trycka så hårt, alla vet väl att glas kan spricka. Hade ju varit bättre om de sagt att fönstret inte gick att öppna så därför tvättade de inte det.

  • Ayya

    En övrig fråga, det står en gammal tvättmaskin på toaletten, den är ganska smutsig runt själva inkastet, ska de tvätta sånt? Ovanpå badrumsskåp och dörrar?

  • viseversa

    Nej betala inte.säg som det är att dom ska ha försäkringar för sånt! Låter ju heelt galet att ni ska stå för en sån sak.Ni var ju inte ens där.


    Ayya skrev 2008-07-25 11:02:07 följande:
    Det var genom mäklaren så jag gissar på att det var vitt.Tycker oxå det känns helskumt att vi skulle betala. Om nu fönstret var så trögt att öppna varför trycka så hårt, alla vet väl att glas kan spricka. Hade ju varit bättre om de sagt att fönstret inte gick att öppna så därför tvättade de inte det.
  • Trandansen
    Ayya skrev 2008-07-25 11:03:01 följande:
    En övrig fråga, det står en gammal tvättmaskin på toaletten, den är ganska smutsig runt själva inkastet, ska de tvätta sånt? Ovanpå badrumsskåp och dörrar?
    Kan tyvärr inte uttala mig om inkastet men ovanpå badrumsskåp och dörrar ska de allt ta! Har du inte fått nån information om vad som ingår i själva städningen?
  • viseversa

    tror inte det. var det inte huset som skulle städas? tvättmaskinet tillhör nog inte grundinredningen.Men jag vet inte gissar bara.


    Ayya skrev 2008-07-25 11:03:01 följande:
    En övrig fråga, det står en gammal tvättmaskin på toaletten, den är ganska smutsig runt själva inkastet, ska de tvätta sånt? Ovanpå badrumsskåp och dörrar?
Svar på tråden Städfirma hade sönder vårt fönster, vem ska betala?