• geggan

    Försäkringskassan!!!

    Vart i helvete ska man ringa för att få prata med någon? Har ringt flera ggr men komer till en röst som ber mig trycka in olika alternativ , och hur jag än vrider och väner blir det fel.JAG VILL PRATA MED EN LEVANDE MÄNNISKA.

  • Svar på tråden Försäkringskassan!!!
  • Mirris

    Dom sitter ju rätt många i kundtjänst på FK.. annars skulle dom aldrig kunna ha 3-400 pers i kö. Så det är ju inte alls säkert att det kommer ta jättelång tid.

    Var glad att du fick en köplats.. hade du ringt senare kanske alla köplatser varit upptagna!

  • tjenixen

    plats 333 och 25 min kö fick jag till svar nyss, nu har det gått 12 min och jag har plats 113. det går ju framåt i alla fall.


  • BymBym
    Mirris skrev 2008-07-28 08:41:13 följande:
    Dom sitter ju rätt många i kundtjänst på FK.. annars skulle dom aldrig kunna ha 3-400 pers i kö. Så det är ju inte alls säkert att det kommer ta jättelång tid.Var glad att du fick en köplats.. hade du ringt senare kanske alla köplatser varit upptagna!
    närmare en halvtime är det varje gång man ringer. Är rätt lång tid tycker jag....
  • Mirris

    Tycker inte jag när det är 300 pers som vill prata med nån!
    Sitter själv i en växel.. men vi är "bara" 10 telefonister och kan har maxkö på 99 pers.. och det har då aldrig hänt.

    Man matar samtal så snabbt man kan. Men ibland tar samtal lång tid, för dom som ringer vet inte varför dom ringt elelr vart dom ska.. eller varför.

    Och på FK är det säkert 100 gånger värre att sitta i växeln, bara massa arga sura människor som inte fått sina pengar. Där tar säkert alla samtal minst 5 min..


    BymBym skrev 2008-07-28 08:46:25 följande:
    närmare en halvtime är det varje gång man ringer. Är rätt lång tid tycker jag....
  • BymBym
    Mirris skrev 2008-07-28 08:50:15 följande:
    Tycker inte jag när det är 300 pers som vill prata med nån! Sitter själv i en växel.. men vi är "bara" 10 telefonister och kan har maxkö på 99 pers.. och det har då aldrig hänt.Man matar samtal så snabbt man kan. Men ibland tar samtal lång tid, för dom som ringer vet inte varför dom ringt elelr vart dom ska.. eller varför.Och på FK är det säkert 100 gånger värre att sitta i växeln, bara massa arga sura människor som inte fått sina pengar. Där tar säkert alla samtal minst 5 min..
    Jag har faktiskt aldrig varit sur när jag ringt FK. Tycker en halvtimme är länge pga att det inte var det innan....
  • BymBym
    BymBym skrev 2008-07-28 08:53:24 följande:
    Jag har faktiskt aldrig varit sur när jag ringt FK. Tycker en halvtimme är länge pga att det inte var det innan....
    Väntetiden var inte så lång innan menar jag
  • Mirris

    En hel del människor är INTE så trevliga i telefon Så skönt att det finns några iallafall som inte börjar med att skälla.
    Det är det värsta jag vet när folk börjar med sura repliker när man svarat trevligt!



    Dom gör ju hela tiden förändringar på FK.. och sällan är det saker som gör det bättre (enligt en jag känner som jobbar där).. byter datasystem, nya regler, indragningar på personal, nytt telefonsystem...

    Man får vara glad att man överhuvudtaget kan välja att få prata med en "människa" på nåt sätt


    BymBym skrev 2008-07-28 08:53:24 följande:
    Jag har faktiskt aldrig varit sur när jag ringt FK. Tycker en halvtimme är länge pga att det inte var det innan....
  • tjenixen
    Mirris skrev 2008-07-28 08:50:15 följande:
    Tycker inte jag när det är 300 pers som vill prata med nån! Sitter själv i en växel.. men vi är "bara" 10 telefonister och kan har maxkö på 99 pers.. och det har då aldrig hänt.Man matar samtal så snabbt man kan. Men ibland tar samtal lång tid, för dom som ringer vet inte varför dom ringt elelr vart dom ska.. eller varför.Och på FK är det säkert 100 gånger värre att sitta i växeln, bara massa arga sura människor som inte fått sina pengar. Där tar säkert alla samtal minst 5 min..
    Precis. jag har oxå suttit i växel på t ex Telia och oj vad sura människor man får i örat. Jag försöker vara trevlig i tonen och då blir man ju oftast trevligt bemött tillbaka med.

    Nu har jag fått mitt klart och pengarna kommer om ett par dagar. De ville bara dubbelkolla min inkomst i och med att den inte är ändrad sen 2004 men det beror på att jag studerar. Så allt var grönt efter en dubbelkoll från deras sida. Inga fara på taket och inget att vara sur över från min sida.

    Däremot så kan jag ju hålla med om att 30 min i kö är lång tid men hoppas att det kommer minska när deras omorganistaion är klart osv. Ringer inte så ofta dit så det gör ju inte så mycket då för min del.
  • BymBym
    Mirris skrev 2008-07-28 08:58:09 följande:
    En hel del människor är INTE så trevliga i telefon Så skönt att det finns några iallafall som inte börjar med att skälla. Det är det värsta jag vet när folk börjar med sura repliker när man svarat trevligt!Dom gör ju hela tiden förändringar på FK.. och sällan är det saker som gör det bättre (enligt en jag känner som jobbar där).. byter datasystem, nya regler, indragningar på personal, nytt telefonsystem... Man får vara glad att man överhuvudtaget kan välja att få prata med en "människa" på nåt sätt
    Förstår det, synd att det är de i telefonen som blir drabbade av kundernas ilska....
  • geggan

    nej nej jag är alltid så trevlig som möjligt. Vill inte att mina pengar ska bli ännu mer försenade ;)

  • geggan

    Efter 27 min fick jag hjälp! Det vart värt väntan då jag slapp åka dit med tre barn och jag får mina pengar på ons.

Svar på tråden Försäkringskassan!!!