Inlägg från: S u s s |Visa alla inlägg
  • S u s s

Phil and Ted syskonvagn del 11

Jag skulle nog välja en annan vagn på så skumpigt underlag. Nån med klassisk stötdämpning så att säga.
    Men jag vet inte hur de andra syskonvagnarna har det med det.

Det är helt sjukt vad säljarna i affärerna vet lite om P&T vagnarna!!!
    I en affär som vi gick till för att kika innan vi köpt, där kunde säljaren inte fälla ihop vagnen.
    I en annan trodde säljaren att plastskyddet som sitter på dashens fotstöd kunde köpas som reservdel till vår SP. Den är ju fastsydd...?
    Och igår när jag skulle köpa UV-skydd så gav hon sig inte när jag sa att skyddet till E3 inte skulle passa på vår SP pga att det fästes med kardborrband, och vi har öglorna...
    Hon tyckte det räckte med att det är samma knappar fram på fotstödet!!!

Jösses. Och det var 3 olika affärer.
    Så krångligt kan det väl inte vara att lära sig vagnarna man säljer, det är ju inte som att ALLA släpps på en gång.

• S u s s

Lequisha - Det bästa är om du går till en affär och ber att få provköra vagnen utanför! Alla vagnar verkar superbra inne på slätt golv eller heltäckningsmatta.
    Kör lite fram och tillbaka utanför affären så känner du vad du gillar stötdämpningen. Det är så olika vad man tycker.

Jag var på Babyland och försökte köpa UV-skydd idag igen, förgäves. De hade bara med kardborrband, och när jag försökte beställa in ett, så visste de inte vad jag menade när jag berättade att det fanns olika. Som tur var kunde jag visa för de hade en v1:a inne...
    Hon skulle skriva ett "specialmeddelande" på beställningen, tsss, som att inte P&T själva vet att V1 och V2 ser olika ut... hehe.

• S u s s

Nä vår lilla tjej hatade att ligga i vagn (en vanlig ligg-) när hon var liten, så jag förväntar mig nästan en bärfis till. Vi har garderat med sjal denna gång. Lite mer närhet och trygghet för en så liten är ju inte precis fel.

Så vårt köp av P&T känns bra hursomhelst, oavsett hur syskonet blir.

• S u s s

Jag har efter tips köpt J-hooks till vagnen och de är verkligen super.
    Hänger en på varje sida på styret, och en på varje sida därnere som jag sätter fast pannierbagsen på! De hänger rakt och så är det mkt lättare att ta av och på dem!

Som skötväska har vi en fjällräven kånken mini ryggsäck som jag sätter fast på valfritt ställe, eller i varukorgen. Den ska hon ju även ha på dagis sedan, så det kändes som ett vettigt köp.

Hangbagen har jag med, men använder inte just nu. Närsomhelst ska vi ju börja använda bebisläget också, så jag tar nog fram hangbagen när vi inte har bebben i liggläge hela tiden sen.

• S u s s

CasaMia - Jag antar att du menar remmarna man bär väskan i?
    När de är knäppta med tryckknapparna passar väskan på en väldigt väldigt liten person, och man slipper ha remmarna hängande eftersom de sitter fastknäppta. Ska en större person bära (upp till vuxen-storlek!) så knäpper man upp knapparna och kan därmed få riktigt långa remmar! Lite virrigt att förklara, hoppas du fattar.

• S u s s

Anette mfl - Jag fick till slut ett uvskydd med öglor på babyland!
    hon i kassan fick maila och "special-beställa" med instruktioner om vad vi ville ha till P&T. Jättekonstigt, vagnarna med öglor har väl sålts sen förra året åtminstone?
    hur som helst så fick vi skyddet efter en vecka kanske.

så det går att gå till butik och be dem beställa, fast man kanske måste vara beredd att förklara för personalen.

• S u s s

cecell - Jag skrev in vår portkod och hur många trappor upp vi bor, så vi skulle slippa samtal från DHL sedan. Men de ringde ju ändå innan och kollade att vi var hemma sen.

• S u s s
    fillie skrev 2008-08-07 19:45:21 följande:
    nej vagnarna med öglor har sålts sen i år, kanske april...
    Inte så troligt, iom att det på vår vagn sitter en lapp där det står 2007 på. Och den har öglor.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11