Inlägg från: Missy Cat |Visa alla inlägg
  • Missy Cat

Phil and Ted syskonvagn del 11

smarties skrev 2008-08-26 20:29:47 följande:
    Behöver tips här, ska rengöra vagnen, hur?Tvätta i maskin, för hand? Berätta :)
    Galltväl ska vara bland det bästa och tvätta klädseln i badkaret, skrubba med en mjuk svamp som inte rispar tyget sas.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Missy Cat
    gustafssons skrev 2008-08-26 13:04:06 följande:
    jaa köpte den i mars..svårt att se tyget bra smart med vindskyddet så där! har du sytt på kardborre?
    Då är det nog en v2:a.
    Annars om den har hakar att fästa dit plastfönstret bak är det en v2:a.

V1:an har kardborre och annan design på varukorgen och lite kortare handtag men längre rygg på syskonsittsen
  • Missy Cat
    smarties skrev 2008-08-26 20:59:05 följande:
    Nu har jag inget badkar men får väl ställa den i duschen, går det att ta av klädseln eller får man aldrig dit den igen då? :)
    har inte haft något behov av att tvätta men har läst i tråden att det ska vara lätt att skruva av klädseln och sedan rengöra.
    Går säkert bra att "handtvätta" den i tvättmaskin med.
  • Missy Cat

J-hooks är även billigare än jujube's krokar

• Missy Cat
    Lokatt skrev 2008-08-27 14:06:41 följande:
    en liten uppdatering bara, krokar från kiwi-kid kostar i dagsläget snarare runt 50kr inkl. frakt! dollarn är låg!!
    J-hooks'en kostar $15.06 inkl frakt (7.95 för krokarna och 7.11 för frakten)
    Så priset blir i skrivande stund 96kr.

50kr som du skrev är enbart korkarna.. ingn frakt.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ang babyskydd på vagnen:
    Jag har en Acta Graco logico S, den sitter utmärkt med hakarna på enbart bumperbaren och så vilar den på ramen.
    Körde vagnen så hela dagen igår då jag var med syster och bebis på IKEA.
    Först hade jag lillan i stolen sen när hon sov la jag ner henne i bebisläget och så packade vi varor i stolen.
    Det kom fram en kvinna och frågade lite skämtsamt om jag hade någon bebis under allt?
    O ja svarade JA.. vilket fick henne att se skeptisk ut men så lyfte jag på uv nätet in till lillan och hon såg riktigt snopen ut och sa
    - Oj nämne titta... en sån vagn har jag aldrig sett förut, så smart!!

Hehe.. jag möter många som tittar snett både en och två gånger då jag promenerar med enbart lillan i babyläget när stora tjejen lämnats på dagis.
    Undrar vad de tänker.. (är hon ute och rastar vagnen???)
  • Missy Cat
    Lokatt skrev 2008-08-27 21:25:32 följande:
    Missy Cat skrev 2008-08-27 21:20:23 följande:Oj, då har dom ändrat det nyligen! för frakten ingick nämligen när man köpte dom krokarna förr. Jag köpte för inte så länge sedan och då ingick frakten. 48kr gav jag då
    Det var i mars jag köpte mina.. och då kostade det frakt.

Tidigare har frakt ingått.. ändrades tills jag skulle beställa såklart..
    HAde spanat in dem tidigare och när jag betällde var det inte gratis frakt längre.
    Men ca 91 kr är ju inget dyrt pris ändå
  • Missy Cat
    Hugos mamma Anna skrev 2008-08-27 21:39:45 följande:
    Frågar igen..... lilleman e tre och en halv månad och gillar inte att ligga under storebror längre så jag undrar när dom klarar av att sitta i syskonsitsen under??? tänkte på att dom sitter ganska upprätt och kanske blir trötta i ryggen??? Jag har en e3 ... Tackar även för en underbar tråd som jag lusläser varje kväll!!
    Testa att sätta han där bak.
    Du märker om han trivs eller inte gör det.
  • Missy Cat
    stinky79 skrev 2008-08-29 18:59:05 följande:
    Jag fick mitt nya handtag igår från Pramworld men det nya hade ju oxå en spricka i skumgummit! Finns det överhuvudtaget nån som fått ett utan sprickor! Jag har också väntat i ca 2 månader och skrivit ca 4 mail innan det äntligen kom!Sen fattades oxå bakstycket till enkla myggnätet från min beställning så det fick jag nu lagom tills alla myggor försvunnit! Problemet med det var att det var kardborrefästen på det och vi har nyare modellen med spännena! Antar att det finns ett med spännena istället för kardborren!?!Så nu blir det väl till att skriva ännu ett mail och klaga!!! Handtaget är ju inte så stor sak men man vill ju helst ha ett perfekt när man beställer en splitterny vagn... Synd att det ska krångla så! I övrigt är vi jättenöjda med vagenen!!!
    Ush vad tråkigt när det kommer ännu ett trasigt handtag.
    Det ska du klaga över.
    Och självklart ska du ha en baksida som stämmer in på den modellen du har!
  • Missy Cat
    Jag har tidigare tipsat hur man lättare får upp en trög broms på sporten
    och gör det görna igen:

Ställ dig med ryggen mot vagnen och använd undersidan av skon och kicka upp bromsen.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11