Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Lequisha skrev 2008-08-14 22:47:42 följande:
    Har inte fattat riktigt. Är det dash som är den nyaste, eller Viben?
    dom komm ungefär samtidigt, men dashen släpps senare i england.
    P&T släppte flera nya, dash classic och vibe
  • Lokatt
    Caeruleus skrev 2008-08-14 23:15:29 följande:
    Men då "faller" ju barnet bakåt tills det tar stopp. Min lillchipp tyckte inte om den bergodalbanan??
    va?! aldrig hännt på min.. ett spänne i taget och det går jätte bra. sen har man ju dragkedjorna oxå
  • Lokatt

dessutom är ju kanten där uppe vikt, så det går ju inte riktigt... men det kanske är det som är felet med deras, att kanten är vikt fel håll där uppe, då kan det bli svårt att spänna ihop i ryggen oxå

• Lokatt
    Caeruleus skrev 2008-08-14 23:24:38 följande:
    Aha...det är säkerligen problemet iom att det var jag som fällde upp sitsen och sånt har jag ingen koll på och de i butiken sa inget.
    kolla det... den ska vara mot dig, alltså på baksidan av sitsen i uppfällt läge.
  • Lokatt
    Kreativ skrev 2008-08-14 23:37:09 följande:
    det där med nervikt kant fick jag veta tack vare tråden här.Vad skulle jag göra utan er och era tips Måste leta vindskydd och sittdynor, men det blir så satans dyrt med allt på en gång, så det blir inte av att jag skaffar nåt av det.. önskar att det fanns att köpa till. (har sett fällen man kan köpa men den är för dyr).
    du kan inte sy själv då?
    Och om du kan nöja dig med enfärgad emmaljunga footsack så kostar dom bara 100-200kr i barnaffärerna. Om du inte kan sy dyna så finns det folk som syr att köpa. tex. tradera, eller ditten o datten på fl
  • Lokatt
    MinaMirakel skrev 2008-08-15 12:25:51 följande:
    Hade du en footsack från Emmaljunga?Går din att fästa lika lätt som Norgesessans?
    nej jag har inte en själv. Jag har "hemmasydda" specialare.
    Norgesessan har väll en från emmaljunga? De ser ju i princip likadana ut allihopa, bara olikabtyg och så. Emmaljunga knapparna passar alltså med knapparna på p&t, man fäster då footsacken där man annars knäpper fast suffletten. Alltså kan man inte "låsa" suffletten när man har footsacken. men det går ju att fixa genom att sätta ett par knappar till på footsacken.
  • Lokatt

miss oktober skrev 2008-08-15 13:16:51 följande:

frågar er experter tänkte jag, går det att beställa ny klädsel till vagen och för vilket pris i såna fall??tacksam för svar!!
    på vissa ställen går det, vissa vill visst inte sälja löst. mammapappabarn.nu har haft, men man får maila och fråga om uppgifter
    tyvärr ganska dyrt, 1500-2000 för komplett, går att köpa lösa delar oxå om det är något man behöver.
  • Lokatt

envis som få skrev 2008-08-16 18:25:31 följande:

Jo jag ska kolla om det finns en på Barnenshus, har hört rykten om det.Men är inte säker och vi bor i en så liten stad att det bara finns två barnvagnsförsäljare och den andra har inga p&t.En fråga till; finns det andra skötväskor som passar bra till p&t än deras egna.Jag tycker dom verkar så fula :-S men skulle kunna leva med dom om dom är praktiska...hur är det finns det en massa bra fack i dom eller hur ser odm ut invändigt.Det står ju inget om dom på sidorna där man kan beställa p&t.
    det är ju inte som en skötväska riktigt, utan snarare istället för varukorg, eftyersom man inte utnyttjar den till grejer när man har liggande barn eller syskon med fötterna där. Så dom är välldigt praktiska att ha.
    Enligt mig är det bästa att ha en pannierbag på ena sidan och en vanlig skötväska på andra
  • Lokatt
    norgesessan skrev 2008-08-16 18:38:26 följande:
    våran treåring har suttit i syskonsitsen bak idag, i varukorgen låg två barntröjor, en vuxentröja, och två regnjackor....+ lite mer smått, blant annat vattenflaskor (4). Det gick bra..Liggande barn stör lite, men kläder går bra att stoppa under...(han sov idag också, med syskonsitsen över...hehe, vad specielt små barn glodde...det stack ju bara fram två fötter, ett barn tittade nogrant, som om han letade efter resten
    o alltså, det går ju att ha syskonens fötter nerklämda med saker där, men hur kul är det om barnet har lortiga eller leriga skor
  • Lokatt

envis som få skrev 2008-08-16 19:07:53 följande:

Aha. Det är alltså bara ett enda stort fack i dom.Misstänkte nästan det.Finns det nån som provat att "klä om" dom? Har nämligen bara sett dom i grått och det tycker jag verkar så trist.
    Dom finns i svart oxå. Och det är ett fack på ovansidan av locket oxå, där man kan lägga något mindre.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11