Inlägg från: Missy Cat |Visa alla inlägg
  • Missy Cat

Phil and Ted syskonvagn del 11

Just ja...
    I Sverige kostar som sagt bara singelvagnen 5500kr
    Mjukliften 795kr
    Singel regnskydd 295

Så pengar spar du genom att handla från utlandet.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Missy Cat
    H A P P Y F E E T skrev 2008-09-03 22:12:44 följande:
    Missy Cat skrev 2008-09-03 22:07:13 följande:Tack jag verkar inte vara så bra på att kolla för jag har varit inne på pramworld men tyckte det var svårt att hitta... och om jag kollar rätt så kostar singelvagn, syskonsits, mjuklift och regnskydd £349,99 exkl frakt. Har en dotter också nämnligen o har funderat fram o tillbaka på om jag ska ha syskonvagn eller inte, men om det ändå är så billigt från uk så kanske man kan unna sig det??Är det tullfritt??
    www.pramworld.co.uk/product/4669/Phil_Teds_Classic_Buggy_PVC_Double_Kit_Cocoon_Red det här är den enklaste vagnen av P&T

Sport med syskonsitts, mjuklift och dubbelt regnskydd kostar £399,99 (4647kr) utan frakt som är £20 ca 200kr
  • Missy Cat

Ja det är tullfritt

• Missy Cat
    H A P P Y F E E T skrev 2008-09-03 22:27:46 följande:
    Tack så jättemycket för alla svar!!!!! Evigt tacksam!!Hur lång leveranstid brukar det vara?Inget annat än frakt man måste betala alltså fast man beställer den från annat land?Tack återigen!!
    Nej du betalar bara vad det kostar plus frakten.
    Ca 1 vecka om allt finns inne tar det att få vagnen hem till dörren
  • Missy Cat
    Terez skrev 2008-09-05 08:22:53 följande:
    igår gjorde jag ett riktig fynd på en helt ny Phil & teds sport, med syskonsits, cocoon, bumperbar, pet/stänk skydd, hangbag och sittdyna för "bara" 6300 kr gick hem från affären supernöjd och med pengar över *ler*
    När jag beställde från www.pramwormd.co.uk fick jag:
    Vagnen, syskonsitts, dubbelt regnskydd, cocoon, lammfäll och singel uv/myggnät
    för precis 6300kr och då inkl frakt.
    Nu står pundet ännu lägre så samma paket skulle kosta ännu mindre
  • Missy Cat

Bumperbar (bygeln för barnet att hålla i) är något som ingår i vagnen.. inget tillbehör som man kan köpa till

• Missy Cat

Samma med stänkskydden..
    De har alltid varit standard i vagnen.
    Enbart e3:ans v1 som stänkskydden inte följde med till.
    Men som sagt bumberbar är ju en del av vagnen inget tillbehör

Tror du blev lite lurad trotts allt.
    Men jättesnällt att skicka med hangbag och dyna.
    Vilken dyna fick du med?

• Missy Cat
    Terez skrev 2008-09-05 10:04:43 följande:
    ah, ingår den alltid? Kikade på andra ställen med på vagnar. Och hade fått uppfattningen att det är nytt för version 2 att den ingår. Att i version 1 fick man köpa till den extra.Oj, ja det va bra pris på din vagn med. Jag reggade mig på pramworld o hade planer att beställa därifrån, men blev osäker med garantier o så. Om nåt skulle bli fel på vagnen är det ju lite krågligare att skicka den till England.
    I det stora hela verkar det vara mycket bättre service från England än i Sverige.
    Nya klädslar har skickats ut mot enbart uppvisande av bild pga att den lilla plastflärpen som man drar ner dragkedjorna med hade gått av osv..
    De skickar reservdelar hej vilt.
    Medans butikerna i Sverige känns lite mer frågande..

När ena däcket på vår emmaljunga scooter fick en stor grop i sig efter bara ett par dagar tyckte de att vi skulle få betala för ett nytt helt själva.
    Det var helgutna däck så det måste ha varit något fabrikationsfel.
    Efter mycket tjafs fick vi ett nytt hjul men de tyckte fortfarande att felet var vårt.

Mao:
    Mycket bättre service från UK enligt mig
  • Missy Cat
    E L I skrev 2008-09-05 10:05:43 följande:
    Har följt tråden här. Om man beställer från pramworld t ex, betalar man med VISA kort då eller måsta man sätta in pengar på ett visst konto, t ex via banken eller internetbanken eller räcker det med att skriva i sitt kortnr.Undrar eftersom det inte är jag som ska betala vagnen så jag måste se till att pengarna finns på kontot innan!
    Du betalar med kort..
  • Missy Cat
    Petra28 skrev 2008-09-05 21:08:24 följande:
    Hej allihop!Köpte våran sport i från Pramworld i april och nu har en av flärparna på dragkedjan i huvudsitsen gått sönder. kommer ihåg att det hänt andra, men kommer inte ihåg hur ni gjorde och om det var något ni fick hjälp med?? Så snälla berätta.
    Det har inte hänt mig.
    Men de som det hänt för har fotat och skrivit ett mail till PW.
    De har då fått en helt ny huvudklädsel alternativt nya dragflärpar i tyg. (precis som på syskonsittsen)
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11