Inlägg från: Missy Cat |Visa alla inlägg
  • Missy Cat

Phil and Ted syskonvagn del 11

Nimsy:

Vår lilla tjej som är 4 månader har inte klagat på att ligga i babyläget så hon får ligga kvar tills hon börjar klaga

Du behöver ju inte sätta din lilla upp bara för att..
    Gör vad som passar er bäst.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Missy Cat
    Lokatt skrev 2008-10-20 17:13:42 följande:
    oj! vad konstigt! Jag har som sagt min11kg där bak utan någon eller något där fram ibland! Och det är inga problem, den är inte nära att vippa bak då.
    Jag kan ha min ca 13kg tjej bak i sporten ensam utan att den vippar.
    jenn79 skrev 2008-10-20 19:26:36 följande:
    Hello alla P&T experter Vi funderar på en vibe till våra små. Men då vi åker en hel del på roslagsbanan, och de dörrarna är smala som 17 *morrr* undrar jag om någon vet om vagnen går in alt. hur bred viben är
    Vibe är 64 cm bred
    Sport är 62 cm bred
    Katta86 skrev 2008-10-20 19:01:18 följande:
    Åh jag är så glad! Äntligen är jag gravid! Och det betyder att jag äntligen kan övertala maken om att köpa en P&T vagn!!
    Grattis till graviditeten.
    JUSTer skrev 2008-10-20 18:18:03 följande:
    Jag har köpt ett supersnyggt set dynor/åkpåse från australien. Handsytt! Lägger en bild i bildtråden.
    Jättefina..
    Håller själv på med en åkpåse till min lilla tjej..
    Men andra beställningar kommer ivägen hela tiden
  • Missy Cat
    lillsock skrev 2008-10-20 22:07:55 följande:
    Tänkte köpa en åkpåse imorrn..nån som har något tips på någon?
    Åh det finns ju många...
    Älskar Elodie Details åkpåsar... men de kostar ju en slant.
    Sen är ju buggy snuggle en stor favvo... håller på med en sån variant själv.
    Svårt.. vill du har en prisvärd men inte så avancerad så funkar ju babytravels??
  • Missy Cat
    Rastafairy skrev 2008-10-21 06:52:17 följande:
    Missy Cat skrev 2008-10-20 22:23:05 följande:hur syr du åkpåsen? I vad för matreal?
    Fleece och vadd
    sofiefitness skrev 2008-10-21 08:10:20 följande:
    Fotskydd, var hittar man det?
    Det får du sy
    Skrik och Panik skrev 2008-10-21 15:48:48 följande:
    Hejsan alla, ska köpa en Phil och ted hade jag tänkt. Men vilken av alla rekomenderar ni?Ska få en bebis i april och då kommer storesyrran vara 1½ år.Jag blir helt vimsig av alla modeller *ler*Så vilken tycker NI är den bästa av dem?
    Jag gillar sporten bäst... har den själv.
    Om storasyster vill kunna använda viloläget så är sport bäst.
    Vibe's syskonsitts är mycket kortare i ryggen.
  • Missy Cat
    MammaOsa skrev 2008-10-22 11:43:51 följande:
    Vi är inne på att köpa en Phil & ted vagn men vet inte vilken modell som skulle passa oss bäst. Vilken hade ni rekomenderat om situationen såg ut så här??Barn liten tjej på 1½ år liten för sin ålder samt en pojk på 3 månaderBor mer åt landet har grusväg att gå en bit in till centrum
    Sport..
    Syskonsittsen på VIBE är väldigt kort.
    I bildtråden (sid 5) finns en bild på en 8 månaders kille som inte ens kan ligga i viloläget.
    TittiBoppe skrev 2008-10-22 11:33:57 följande:
    Herrejösses.. om jag köper en sport nu så kommer min man aldrig att fatta hur han ska använda den.. han klarar knappt av att fälla ihop vagnen som vi har nu och den är så enkel.. Så kommer då denna med massa flärpar och spännen och nånting i suffletten som ska rättas till. börjar nästan fundera på nån annan vagn... men denna är ju min favvo.Är det krångligt att sätta på och ta av syskonsätet samt att justera lutningen på själva huvudsätet? Läste nånstans att det var nån som var tvungen att ta ur bebisen för att ändra på lutningen för hon tyckte inte att det gick när den satt i. Det känns ju lite småjobbigt, man kan ju inte direkt lägga bebisen på marken om man inte har nån lift..
    Lite krångligt i början innan du får in snittsen.
    Men om bebisen ligger i huvudsittsen (babyläget) så ändrar du ju inte direkt (ev drar igen dragkedjorna)
    Jag har aldrig behövt krångla något särskillt.
    Det var bara i början då vi körde vagnen som singel men oftast hade vi bara dragkedjorna öppna om vår stora tjej sov i vagnen.

Syskonsittsen klickar du bara av. (trycker in 2 små pluppar och dra av den)
  • Missy Cat
    MammaOsa skrev 2008-10-22 12:23:02 följande:
    Ååå tack för svaret. Vi hade den i åtanken mest för vikbart handtag vilket kanske passar oss bäst då vi är långa bägge två
    VIBE har ju också vinkelbart handtag.. men den har för många brister mot sporten.
    Sen finns ju classic med. Den har inte vinklebart handtag utan man kan välja mellan 2 höjder. Då tar man av hela handtaget och vänder på det.
  • Missy Cat
    1 tu 3 skrev 2008-10-22 20:13:13 följande:
    är det ngn som använder p&t`s egna åkpåse och/eller lammfällen? Vad tycker ni i sådana fall om den/dem?
    Jag har den jag med.
    Jättemysig
  • Missy Cat
    Mira06Nico08 skrev 2008-10-24 09:05:51 följande:
    Hejsan ni som har SP2 är erat handtag glappigt?? Det är så att jag har en SP1 men har fått lite grejer utbytta på min vagn. Fick då ett SP2 handtag å ja e såå Missnöjd med det känns nästan som om ja ska byta tillbaka till de gamla.. Mitt SP1 är inte glappigt överhuvetaget, därav min fråga..Tack så länge
    Handtaget på min spv1 är lite glappt men det är handtaget på EL scootern med.
    Inget jag stör mig på.

Har funderat på hur mycket längre v2 handtaget är.
    Vi har testat att ha syskonsittsen bak med viloläge och då händer det att jag går emot syskonsittsen.
    Undrar om v2 handtaget gör så jag slipper nudda och gå precis som jag gör med babyläget.
    Utan viloläge på syskonsittsen går jag precis som vanligt.
  • Missy Cat
    Lilla molntuss skrev 2008-10-25 16:09:44 följande:
    Ni som sytt egna vindskydd, vad har ni använt för tyg? Och vart har ni köpt det? Skulle behövas ett sånt nu när det blåser en massa!
    Jag har ett vindskydd som Lindadjo sydde.
    Det är i vaxadbomull (Åhléns) och bävernylon, sen är det fordrat med fleece och är syperbra nu när det som sagt blåser.
  • Missy Cat
    Mira06Nico08 skrev 2008-10-25 09:15:12 följande:
    MissyCat : SP2 Handtaget är 4 cm längre. Tog bort båda två å mätte dem. SP1 är lite knubbigare å har mer böj på sitt handtag än vad SP2 har de e mer tunnare å inte lika stor böj men de är skönt att köra med de enda ja inte gillar är att de glappar. med tanke på att mitt SP1 handtag inte glappar det minsta..De är en skillnad när man kör vagnen. Förut kunde ja gå emot lite mot syskonsittsen när den var i lutande läge men inte längre.. De e ju posetivt =) Finns de någon som vet om ja bara kan köpa tyget till min syskonsitts å inte hela syskonsittsen?? Ja vill ha den i limegrön oxå.. HahaHa en toppen lördag alla...!
    Tack snälla för ditt svar.
    Om det är 4 cm längre skulle jag ju gå precis som vanligt.
  • Missy Cat
    Mery 26 skrev 2008-10-26 20:49:34 följande:
    Den 2:a vagnen missy cat´s vad är det för en vagn? Är den lik phil&teds? Vad ingår i phil&teds eller får man köpa det separat?
    Vaa??
    Skogshallon skrev 2008-10-27 09:20:29 följande:
    Måste bara fråga... Har min vagn som enkelvagn just nu men sen när syskonsätet används, kan man fälla vagnen som vanligt eller ska man ta bort syskonsätet?
    När du har syskonsittsen ovanpå så är det bara att fälla som vanligt.
    När syskonsittsen är placerad bak klickar du av den.
    Vi fäller dock aldrig vagnen helt (bara första steget och har den ståendes i bilen)
    sonria skrev 2008-10-27 23:37:28 följande:
    Kikar in här igen och ställer en fråga som jag hoppas någon har svar på! Jag såg en instruktionsfilm om p&h syskonvagn och hörde att dom sa att syskondelen man sätter över den nyfödda bebisen bara tar 15 kg? Stämmer det, och hur gamla och hur mycket väger era äldsta barn? När kan man som senast alltså skaffa en sånhär vagn.
    Syskonsittsen tar 20 kg när den är placerad ovanför bebis. Och närden är placerad bakom tar den 15 kg pga tipprisken. Men har du bara ett jämviktigt barn fram så går det bra att ta till lite mer.
    Huvudsittsen tar 25 kg.
    Vagnen tar totalt 40 kg.
  • Missy Cat
    Lokatt skrev 2008-10-28 10:09:15 följande:
    Missy Cat skrev 2008-10-28 10:01:48 följande:syskonsitsen uppe 25kg
    Nej enligt P&T' hemsida tar den 20kg om man har bebis under
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11