MammaOsa skrev 2008-10-22 11:43:51 följande:
Vi är inne på att köpa en Phil & ted vagn men vet inte vilken modell som skulle passa oss bäst. Vilken hade ni rekomenderat om situationen såg ut så här??Barn liten tjej på 1½ år liten för sin ålder samt en pojk på 3 månaderBor mer åt landet har grusväg att gå en bit in till centrum
Sport..
Syskonsittsen på VIBE är väldigt kort.
I bildtråden (sid 5) finns en bild på en 8 månaders kille som inte ens kan ligga i viloläget.
TittiBoppe skrev 2008-10-22 11:33:57 följande:
Herrejösses.. om jag köper en sport nu så kommer min man aldrig att fatta hur han ska använda den.. han klarar knappt av att fälla ihop vagnen som vi har nu och den är så enkel.. Så kommer då denna med massa flärpar och spännen och nånting i suffletten som ska rättas till. börjar nästan fundera på nån annan vagn... men denna är ju min favvo.Är det krångligt att sätta på och ta av syskonsätet samt att justera lutningen på själva huvudsätet? Läste nånstans att det var nån som var tvungen att ta ur bebisen för att ändra på lutningen för hon tyckte inte att det gick när den satt i. Det känns ju lite småjobbigt, man kan ju inte direkt lägga bebisen på marken om man inte har nån lift..
Lite krångligt i början innan du får in snittsen.
Men om bebisen ligger i huvudsittsen (babyläget) så ändrar du ju inte direkt (ev drar igen dragkedjorna)
Jag har aldrig behövt krångla något särskillt.
Det var bara i början då vi körde vagnen som singel men oftast hade vi bara dragkedjorna öppna om vår stora tjej sov i vagnen.
Syskonsittsen klickar du bara av. (trycker in 2 små pluppar och dra av den)