Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

MiisPiis skrev 2008-08-22 21:43:37 följande:
    Apropå vinter ja, passa någon annan fotsack, åkpåse i syskonsitsen? Vi har just nu syskonsitsen överst, eftersom lillbäsen ligger under.
    åkpåse passar dom flesta med bälteshål.
    Footsack passar emmaljungas, fast passformen blir inte optimal. men knapparna är samma och så.
  • Lokatt
    Caeruleus skrev 2008-08-23 08:22:13 följande:
    För ett tag sen diskuterade ni regnskydd...var det dubbla regnskyddet som ni föredrog?
    ja det dubbla räcker! Det täcker dessutom sidorna.
  • Lokatt
    milimina skrev 2008-08-24 18:54:20 följande:
    vi ska köpa vagnen i usa men innan det ska vi nog ta en vända till babyproffsen och provköra. det är ju skillnad att få klämma på vagnen ordentligt än att bara se bild. kanske gillar jag nån av de andra modellerna bättre när jag fått provrulla dem lite.det kanske ingår regnskydd osv om man köper allt som ett kit? men hur är det med suflett/solskydd till den som sitter bak? alt fram i syskonsits, räcker sufletten till den? vad kan man annars ha som suflett för den bak?pannier bags tänkte jag skippa men finns det nåt annat trick att fästa skötväskan eller får man bära på den helt enkelt? känns ju inte som om man kan hänga den på styret när ett av barnen ska sitta precis under lift är nog en smaksak jag känner inte behovet av den riktigt, men visst följer den med säger jag väl inte nej
    tänk på att pannierbagsen inte är skötväskor, utan lite som istället för varukorgen. i varukorgen kan man inte ha så jätte mycket, dels när bebis ligger, för då kommer man inte åt, dels när syskon sitter, för då ska det ha fötterna där.
    Det bästa enligt mig (och många här ) är att ha en pannier på ena sidan och en skötväska på andra.
    ska ni åka till usa eller känner ni någon där? tönk annars på tull, moms avgifter, då lönar det sig inte om man beställer antagligen.
  • Lokatt
    gustafssons skrev 2008-08-24 19:51:13 följande:
    vad är en pannier??
    Någon som kan förklara hur man syr en syflett till sp syskonsits?
    det är sidoväskorna somär ett tillbehör till vagnen.

sy en egen sufflett är det nog ingen som gjort, men det går att fästa en sån uv-sufflett. Jag har kort i mitt galleri på det. de beställer man för ca 100kr plus frakt.
  • Lokatt
    fillie skrev 2008-08-24 20:04:09 följande:
    jo nån är det som sytt en eller iaf "gjort" ensom du beskriver men en "egen" försökte hitta info om det förut men gav upp... hur menar du fästa en sån uv-suflett? från en annan vagn?
    uv-sufflett är ett tillbehör som man kan fästa på vilken vagn som hellst som en förlängning på suffletten. Tittade du på den i mitt galleri? Sen finns det en annan typ av uv-sufflett som funkar, den finns i lindadjos galleri. Och till viben finns det protekt a bub uv- sufflett med sidostycken oxå.
    Vet att flera försökt med andra lösa suffletter men inte fått bra passform.
    Jag kan inte minnas nån som sytt en egen? och jag hänger här endel men jag kan ju ha missat... Du tänker inte på att många har sytt ett bakstycke till babypositionen?
  • Lokatt

oj, det hade jag ju missat helt *skämms*

• Lokatt

Liten måne skrev 2008-08-25 08:43:53 följande:

Slänger ut min fråga igen eftersom den försvann så fort ;)Måste bara fråga er som har phil och ted, hur länge känns det rimligt (åldersmässigt på barnen) att använda den? Kommer att få ett syskon i april/maj nästa år och då är dottern ca 3 år och 4 mån. Nån som kan hjälpa mig lite med åsikter?
    p&t är ju jätte bra som alternativ. det är ju inte direkt bekvämt att gå med ståbräda längre sträckor. men det beror ju som sagt helt på hur mycket och húr du använder vagn och hur ditt barn är.

min älsta åkte p&t tills hon var 3år och 7-8mån, men hon gick största delen. det var toppen för henne att gå så långt hon orkade sen kunna sitta. och gick vi inte långt så lämmnade vi syskonsitsen hemma helt.
    gämfört med många i vår omgivning har dock dottern gått mer och tidigare än de flesta.
  • Lokatt

Liten måne skrev 2008-08-25 10:27:24 följande:

Ok ni så tycker att det är värt att köpa en p&t trots att den äldsta dottern kommer vara 3,4. Känner lite att det vore bra att ha det tar nämligen 15-20 min för Mig att gå till dagis och ska hon gå själv ja då lär det ta en timme ¤s¤.Fast min mamma tycker att det är onödigt med en syskonvagn när hon är så stor och mamma lyssnar man ju på Så därför behövde jag lite mer stöd här ifrån
    det är inte din mamma som ska gå så långt varje dag
    och en bra förklaring till henne är ju att då är denna syskonvagn bra att köpa, för det är ju en singel vagn oxå!
  • Lokatt

Liten måne skrev 2008-08-25 10:52:53 följande:

Lokattdu har så rätt så Och tack för det bra argumenet ¤s¤ att jag inte tänkt på det själv.Det enda jag funderar på är ju att bebisen inte kommer att se mig ?? Som i en vanlig vagn när dom ligger och tittar upp på en. Eller hur funkar det eg?
    man ser bebisen bättre än i en vanlig vagn! vänta ska jag kolla vem det var som hade bra bild på det...
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11