Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Oui skrev 2008-09-05 16:51:06 följande:
    Terez: Men vad heter den lilla affären då? vad har jag missat?En annan fråga:Jag har fått ett litet hack i mitt handtag och nu ser det ut som det är på väg att bli större. Har ni några förslag på hur man kan stoppa detta?
    har inte hänt mig på p&t, men på en annan vagn, jag tog super klister, genomskinligt och limmade och pressade ihop, samt tog lim och förstärkte kanterna på "revan" så hålet inte skulle bli större. Funkade jätte bra.
  • Lokatt

H A P P Y F E E T skrev 2008-09-06 12:36:28 följande:

Jag beställde en vagn från pramworld i förrgår, men de har ännu inte dragit några pengar från kontot, vilket de ju brukar vara så snabba med att göra!! När drog de pengar för er??En annan fråga, hur har ni bäddat i er mjuklift? Kommer få ett vinterbarn. Är mjukliften varm så man klarar sig med bara vanliga kläder och en filt i eller måste man ha overall eller kanske bädda med nåt varmare täcke?
    vi hade en tunnare overall och mjukliften. Om det var riktigt kallt en tunn bomullsfilt oxå, främst till övredelen där det kanske kommer in luft.
  • Lokatt

H A P P Y F E E T skrev 2008-09-06 12:36:28 följande:

Jag beställde en vagn från pramworld i förrgår, men de har ännu inte dragit några pengar från kontot, vilket de ju brukar vara så snabba med att göra!! När drog de pengar för er??En annan fråga, hur har ni bäddat i er mjuklift? Kommer få ett vinterbarn. Är mjukliften varm så man klarar sig med bara vanliga kläder och en filt i eller måste man ha overall eller kanske bädda med nåt varmare täcke?
    vi hade en tunnare overall och mjukliften. Om det var riktigt kallt en tunn bomullsfilt oxå, främst till övredelen där det kanske kommer in luft.
  • Lokatt
    Farstamamma skrev 2008-09-06 16:06:18 följande:
    Vår bebis är nu drygt 3 månader och både vi föräldrar, han och storebror på 2 år trivs med vagnen. Nu känns det dock som att det börjar bli trångt för Rio (bebisen) i liggläget, iaf för hans ben och fötter. Jag är bra frestad att låta honom åka i sittläge snart, men antar att man bör vänta så länge som möjligt. Intryck och överstimulans är jag inte så orolig för - han kräver redan att få sitta framåt när vi använder sele (till skillnad från storebror, som gärna åkte i liggvagn tills han var 9 månader), så det är liksom redan kört. Det jag undrar över är ifall det är dåligt för deras ryggar att vara i sittläget vid...säg 4 månaders ålder. Eller någon annan aspekt som jag inte tänkt på. Alltså:* Någon som känner igen problematiken med trångt för fötterna?* Någon som vet om det är dåligt för 4-månaders att använda sittläget/syskonsitsen?
    fyra månader är inte för tidigt att börja använda sittdelen, du har väll dessutom sp och kan använda lutet?
    En jätte bra grej när man sätter dom små bak är att använda en stödkudde, sån som man har i babyskydd till bilen. Finns att köpa lösa Dom finns även som p&t`s egna tillsammans med layzy ted. Bild finns i mitt galleri, jag har en till babyskydd.
  • Lokatt
    Farstamamma skrev 2008-09-06 22:35:17 följande:
    Tack för det! Shit, vad skönt - då får det bli sitta av här snart! Ja, jag har en sp. Du menar att man har lutet hela tiden? Så att det kanske blir lite mellanting mellan sitt- och liggvagn..? Låter ju smart. Och den där stödkudden ser ju assmart och bra ut, förstår precis vad du menar att de sitter bättre med en sån. Brukar de funka med selen eller måste man mecka om dem? För babyskyddens bälten är ju annorlunda. Slutligen: var köper man dessa stödkuddar?
    ja precis, man har lutet hela tiden Det är först nu vi har börjat variera läget på ryggen för vår lilla, han är 6,5 mån.

Stödkuddarna ska finnas som tillbehör hos affärer som säljer babyskydd och bilbarnstolar. Eller så köper man hela Layzy ted från p&t och får delar till en babysitter.
    vi behövde inte ändra något på vår kudde alls, de brukar ha ganska generösa hål till bältena, eftersom bilstolar har justerbara bälten i höjden.

När man har det lutet på syskonsitsen tror jag inte man behöver oroa sig för ryggen faktiskt! De halvligger ju som i en bilbarnstol eller tom. mer!
    Och som sagt kudden så stadgar det ju upp och blir jätte mysigt.
  • Lokatt
    CasaMia skrev 2008-09-07 11:59:32 följande:
    Jag hoppar in och undrar lite jag med Lokatt:"... Eller så köper man hela Layzy ted från p&t och får delar till en babysitter. ..."Letade på Pramworld, men hittade inte den. Finns det nån länk?En fråga till: Ska man köpa pump till?
    butik.mammapappabarn.nu/product_info.php/cPath/52_86/products_id/393

hinner inte titta på pw om de har den just nu
  • Lokatt
    AnetteGunnarsson skrev 2008-09-08 09:15:51 följande:
    AH!! Hittade denna sida www.mothercare.com/gp/product/B000IEYPIG kolla andra bilden. Är det samma som den vanliga åkpåsen??Kan man ha den även bak i syskonsätet??
    det är p&t`s vanliga och den ska gå ha bak
  • Lokatt
    BlueTrinity skrev 2008-09-08 09:18:30 följande:
    Får väl ställa frågan igen..någon som varit med om fel på hjullagren..dvs gnisslande och vibrerande hjul? Har haft vagnen sen februari.. ??????
    inte hört talas om faktiskt. tycker du ska reklamera!
  • Lokatt

Liten måne skrev 2008-09-08 11:51:47 följande:

Var ju tvungen att oxå få svar på frågan om dom oxå skulle sluta skicka till sverige, fick ju värsta paniken nu när det kom upp att peppermint el vilka det va skulle sluta ;) Svaret löd så här:We will still continue to sell to Sweden this will not change.Puh!!! Nu är bara frågan, ska man försöka invänta dashen el ta en sport hmmm...
    eftersom p&t inte direkt är kända för att hålla sina lev. datum för nya modeller skulle jag köra på sp
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11