Inlägg från: 1 tu 3 |Visa alla inlägg
  • 1 tu 3

Phil and Ted syskonvagn del 11

Thulo skrev 2008-07-30 20:50:35 följande:
    1 tu 3 skrev 2008-07-30 20:33:49 följande:
    konstigt jag har beställt UV skydd från Fritidsportalen och till mig sa dom att det var några dagars leveranstid på dom inte sa dom 2-3 veckor till mig... blir lite sur det är ju nu det behövs.Finns det att köpa på fler ställen? Har långt till stan så helst på nätet och där man kan välja att betala på faktura? nån som vet?
    Nja jag tog nog i lite. Svaret jag fick var att de kunde leverera i mitten av aug och det är ju iof 2v. Så kanske inte 3v då. De hade lite rabatt, men inte så mkt så att jag vill vänta.
  • 1 tu 3

S u s s skrev 2008-07-30 16:38:48 följande:

Jag har efter tips köpt J-hooks till vagnen och de är verkligen super.Hänger en på varje sida på styret, och en på varje sida därnere som jag sätter fast pannierbagsen på! De hänger rakt och så är det mkt lättare att ta av och på dem!
    var har du köpt dess J-hooks?
  • 1 tu 3
    Lokatt skrev 2008-07-31 20:23:02 följande:
    1 tu 3 skrev 2008-07-31 20:21:00 följande:
    men varför kan du inte köpa dom från kiwikid bara? billigare så
    tänkte bara att det var bökigt och svårt att beställa från USA och onödig fraktkostnad när det var så liten pryl. Men det kanske inte är svårt som jag tror.

Kommer de i tvåpack, eller måste man skriv att man ska ha 2 st om man vill ha ett par?

Räknade fel när det gälde valutan. De kostar ju bara ca 50 kr, så det blir ju faktiskt billigare och så vet jag ju att de fungerar bra enligt er
  • 1 tu 3

Såg nu att J-hooksen säljs i par. Beställer nu

• 1 tu 3

Ser att ni diskuterar mjukliften. För oss känns den rätt onödig och sonen verkar inte gilla att ligga i vagnen när vi har mjukliften i. Det verkar bli trångt och varmt. Dock använder jag den om jag vet att jag måste in någonstans där jag inte kan få med vagnen (tycker att det är rätt bökigt att få i och ur liften utan att sonen vaknar och gallskriker)

Men med det jag vill säga var ju att det går ju att dra ned dragkedjorna så att det blir helt öppet vid fotändan. Har haft det så när den varit i vagnen nu när det varit så varmt + att då har sonen fått mer benutrymme. Sen om jag har tagit ur liften så har jag bara dragit upp dragkedjorna.

Hoppas ni förstår vadjag menar

Är förresten mer och mer nöjd nu med p&t. Är på landet där jag har vår gamla Brio, och oj vad tung och otymplig den är i jämförelse.

• 1 tu 3

Nu måste jag fixa ngn annan variant av skötväska. Har nu pannierbags och hangbagen, men det blir inge bra. Hangbagen gillade jag inte alls och visst rymms det mkt i sidoväskorna.

Men så upptäckte jag att det inte är smidigt alls när man tex ska ställa av vagnen och ta med sig bebbe in någonstans och även väskan. Pannierbagen är ju inte så smidig att bära med sig tycker jag.

Nä det fårnog bli sådana där krokar och sen en vanlig väska på sidan. Fäste iof hangbagen på sidan istället och det blev bättre, men jag vill ha allt på ett ställe och EN väska, inte 15 olika varianter.

Ni som beställt krok från Kiwikids och betalat med kort, känns det säkert att betala så på nätet??. Jag är lite skraj att använda mig av mina kortnr på nätet.

• 1 tu 3

Missy Cat skrev 2008-08-12 21:09:12 följande:

det gick hur bra som hellst att beställa därifrån.Beställer ofta saker över nätet.
    Jo, men är det inte lite riskfyllt att knappa in sina kortnr på nätet? Jag tänker på att det kan bli kopierat eller så. Min sambo tyckte verkligen man skulle vara försiktig med det.
  • 1 tu 3

Ja jag kommer nog iallafall sälja min oanvända hangbag och även ev en eller kanske båda pannierbagen. vad ska man ta för det tro?

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11