Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Phil and Ted syskonvagn del 11

Jag intalar mig själv att jag nog behöver en vagn till vintern . En vagn med större däck än Bugaboo Been som jag har nu.
    Många pratar ju sååå varmt om UJ men då vi hoppas på syskon längre fram så funderar jag på om man inte skall köra på en P&T direkt.

Skiljer sig en P&T singel nämnvärt från en Urban Jungle?

• Caeruleus
    Caeruleus skrev 2008-08-02 19:32:49 följande:
    Jag intalar mig själv att jag nog behöver en vagn till vintern . En vagn med större däck än Bugaboo Been som jag har nu. Många pratar ju sååå varmt om UJ men då vi hoppas på syskon längre fram så funderar jag på om man inte skall köra på en P&T direkt.Skiljer sig en P&T singel nämnvärt från en Urban Jungle?
    ...alltså jag menar körglädje, fälla ihop.

Är det någon som har P&T som singelvagn?
  • Caeruleus

Roligt att höra 2 som är nöjda med P&T även som singelvagn

Lokatt skrev 2008-08-02 19:58:05 följande:
    jag har använnt min p&t ganska mycket som singelvagn oxå. och tycker den är toppen som det med, lätt smidig. Den är ju mindre än uj på bredden och vikten dessutom.
    Den är alltså mindre än UJ på bredden och vikten!! Fick den känslan när jag var på Babyland för några dagar sedan men var inte säker. Är lite sugen på att köpa en P&T men egentligen är det väl inte nödvändigt förräns ett syskon är på väg...
  • Caeruleus

...jo fast jag har ju redan en vagn.... men den har ju o andra sidan inte stora och bra vinterhjul som P&T. Hmm undrar vilka mer bra argument jag kan komma på för att övertyga mig själv

• Caeruleus

Grattis till den blivande 3án.

Vad tycker ni är ett bra pris för en begagandad P&T?
    Och vad skulle ni som mest betala?

På blocket hittar jag rätt gamla E3ór för nästan 5000kr...känns spontant lite mycket. Eller är det så mycket de går för?

• Caeruleus
    Lokatt skrev 2008-08-02 23:39:54 följande:
    jag har oxå en bugaboo Klart du behöver båda Ett till bra argument är att p&t är mycket lättare att packa massor med grejer i, tex till utflykter och så En pannierbag på varje sida och varukorgen och du får med dig otroligt mycket!
    [/citat]

Hmm.....kanske ska gå på ännu mer utflykter. Då blir ju Been bra i stan och P&T i skogen. Det artar sig med argument...snart kanske jag är övertygat
    gustafssons skrev 2008-08-02 23:50:26 följande:
    [citat]
    Jag hade två vagnar en brio duo- sålde jag för 3000en carena easy- fick lämna tillbaka för den gnällde 1195.Då köpte jag en P&T sp och använder den som singelvagn.Hade inte nått syskon på väg jag heller..Men nu har vi..Å ja ångrar mig INTE!
    Att den fungerar bra som singelvagn är ju faktiskt ett grymt bra argument.
  • Caeruleus

Ungefär hur mycket skulle ni betala för en begagnad P&T?
    Har kikat lite på blocket och priserna ligger lite högt tycker jag. 5000kr för en e3 med grundläggande tillbehör.

Vad tycker ni?

• Caeruleus

Finns det möjligen någon lite mer ingående sammanställning över de olika modellerna någonstans? Har läst den i TS men vill gärna ha lite mer "kött på benen".

• Caeruleus

Äsh strunta i min fråga....hittade precis den 1a länken. Hade bara sett tilläggskommentaren tidigare.

• Caeruleus

Jag har för mig att jag sett vita/beiga phil&teds. Vilken modell var det? För det verkar inte göras i den färgen längre

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11