Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Jag satte min minsta vid 4,5 mån ungefär. inte pga att han inte fick plats utan för att han ville! Liften hade vi i 4mån och min lilla är stor!
    Man kan ju ha större barn liggandes med syskon över sig, så växa ur lär dom inte göra.

• Lokatt
    Sissi82 skrev 2008-09-20 10:57:27 följande:
    hejköpte en phil and teds i våras... måste erkänna att det inte blev ngn riktig förtjusning... den är suuuuper bra när man har två barn och måste åka komunalt eller ta sig runt på stan men... det var inget för min minsting hon har gallskrikigt varje gång jag lagt henne i syskon sitsen.. och ligga ner och inte se mamma det var ingen hit. skanar det där bakstycket i tyg som sitter fast som på min gamla UJ. öglorna man fäster bakstycket i gick sönder direkt... det blir en ny singel vagn till lillan med vändbart handtag... nuär jag den enda som upplevt att den lilla inte trivts att sitta framåt vänd med ingen utsikt alls? den är fiffig men den funkade tyvärr inte så bra som jag trott men så kan det vara...MVH/sissi
    Bak i syskonsitsen eller i babyläget hon är missnöjd? För i babyläget har ju barnet bästa kollen av den som kör!
    Hur menar du ingen ytsikt bak? Barnet ser ju åt sidorna! Och kan dessutom titta snett framåt, eller upp på den som kör.

Synd att du inte gillar vagnen...

Om du har ett bakstycke i tyg så ser du ju barnet ännu mindre? Men det syr du lätt genom att använda bakstycket i plast som mall
  • Lokatt

E L I skrev 2008-09-20 18:38:34 följande:

Ja det var så jag tänkte också men det verkar som om flera här har på syskonsitsen även när de bara kör med en...
    dom ska antagligen kortare sträckor, typ hem från dagis. Sen kanske dom inte vill sätta så små helt frammåtvända. Så har jag gjort nån enstaka gång oxå pga. det.

Angående syskon på sitsen fram, min son var ca 98cm på slutet när han satt där. Då drog vi inte fram suffletten annat än i nöd fall
  • Lokatt
    svirvel skrev 2008-09-21 08:42:29 följande:
    E L I skrev 2008-09-21 08:26:14 följande:
    Jag har för mig att det är max 25 kg när syskonsitsen sitter ovanpå vagnen och max 15 kg när den sitter bakom - hoppas jag minns rätt nu bara.
    Japp, det stämmer
  • Lokatt
    CasaMia skrev 2008-09-21 11:11:19 följande:
    Igår var vi på Barnens Hus i Karlstad och där säljer de barnvagnar med 3.000:- rabatt för att ge plats åt 2009-modellerna. De hade en P&T E3 tvillingvagn kvar och för några dagar sen sålde de en sport med syskonsits. Attan vad surt att jag inte visste det! Jag hade fått hela kittet med cocoon och allt för 4.300:- här i Sverige! Men nu fick ju nån annan det ...
    jag var där i fredags, då hade ¨de tvillingvagnen på bredden kvar.
  • Lokatt
    Lindadjo skrev 2008-09-21 16:31:19 följande:
    Jag har ibland haft den lilla, tyngre, sittandes bak. Maxvikten är ju som sagt 15 kg när syskonsitsen är bak, men det har inte vara några problem att ha en 17,5 kg bak. Det är ju pga tipprisken de har en 15 kg gräns bak. Själva sitsen håller ju garanterat för några kg till.
    Håller med, glömde skriva i mitt svar ser jag nu, missade att orginal frågan var om det funkade med tyngre.

Bara man har motvikt där fram så gör det inte något om 15 kg överskrids något.
  • Lokatt
    Kreativ skrev 2008-09-23 22:58:23 följande:
    fast jag gillar vagnen, men att promenera med var ju inte bekvämt... pissigt
    vad har du för modell då? sp v1? De har kortast styre. Och angående syskonsitsen så ska du ju självklart kunna använda det med kedjorna uppe! Har du skrivit och reklamerat?
    Kommer inte ihåg om du köpte vagnen ny, men om du köpte begagnad så kan du ju lätt lägga i en dyna eller klä in stången så slipper du problemet. (kan du så klart om du köpt ny med ¨men jag tycker du ska reklamera)
  • Lokatt

C r e d o skrev 2008-09-23 22:53:27 följande:

Jag är normallång, 169 cm, och jag slår alltid i när jag går, får alltid ont i ryggen efter ett tag eftersom jag går med armarna framåtsträckta för att liksom nå handtaget utan att sparka i... Skrev en gång för länge sen i tråden att jag inte gillar Sporten/E3an som promenadvagn, möjligtvis som "cityvagn", och det står jag för fortfarande. Skulle ALDRIG välja en P&T om jag väntade nummer två, då hade jag en Babytravel som jag var sjukt nöjd med. Tycker P&T passar för de som väntar trean eller fyran, då man ändå inte kan ut och ränna med vagn hela tiden. Bökigt att få i och ur barnen, oombonad osv.
    Trist att du tycker så.
    Men det blir lite knasigt när du skriver sporten/e3an, för de har ju helt olika styre...
    Vilken är det du har som du tycker har för kort?
  • Lokatt

Trist att pw nu oxå slutar leverera hit. Men det var nog bara en tidsfråga tyvärr
    Men det riktigt irriterande är ju att de för bara någon vecka sa att dom skulle fortsätta, det är ju lite dålig stil!

Det är ju p&t`s tillverkare som har beordrat detta, så om det fortfarande finns någon kvar som levererar utanför landet, är tipset att beställa fort. För nu slutar nog alla med det. P&t gillar ju inte konkuransen som blir, sina återförsäljare imellan.

• Lokatt
    Åsalie skrev 2008-09-24 13:23:49 följande:
    förstår inte heller riktigt det där, men orkar inte sätta mig in i det ;)någon som hört talas om jetcarrier.....vill veta om d e fuffens....Låter lite för bra för att vara sant. Man får sin egen adress i USA, som en boxadress typ. Sedan använder man denna adressen när man beställer från webshoppar i USA, sedan lev. paketet hem till dig via flyg eller båt. Båt tar några veckor, säkert nån månad totalt, men det skulle bara kosta runt 300 kr om det väger mindre än 70 kilo. Flygleverans går på nån vecka, max 2, då kostar det runt 800-900 kr. Låter ändå för bra för att vara sant.....har mailat jetcarrier nu med mina frågor.........     
    Det lät lite bra för att vara sant ja.. vad skulle dom tjäna på det då?
    Fast å andra sidan har jag aldrig hört om det.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11