Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Åsalie skrev 2008-09-24 13:42:24 följande:
    har skapat en tråd där jag efterlyser bra websidor :)Jag ska beställa en idag jävlar anamma..............Jetcarrier verkar seriösa efter att vad jag googlat fram, även hittat lite info här på FL. Verkar vara ett sätt att undvika tull å moms å grejjer...Just nu hinner jag inte vara alltför kritisk i mitt tänkande ;)
    tänk på att titta efter återförsäljare i tyskland, där slipper du moms och så. tex. pingpong tror jag har.
  • Lokatt
    Fem skrev 2008-09-24 17:37:18 följande:
    MOLNEN - ja, det är ett bra pris. Var det någon som hade nåt tips med syskonsitsen eller ska storebror helt enkelt inte få plats? Han är inte abnormt stor, väger väl 13 kilo och är normallång.
    var det du som frågade om syskonsitsen när den satt fram?
    Suffletten fäller man inte upp när man har syskon där uppe. Och om det i nödfall behövs, så är ju suffletten mjuk så det går ändå. Kanten som är där fram fäller man upp genom att föra bak främsta pinnen och vika in tyget¨.
    Syskonsitsens lutning går tyvärr inte att använda till så stora barn, den är främst till för bebisen när bebisen börjar sitta sen. lägst hammnar stången på sp v1, v2 har tydligen något högre stång, men samma princip där, det är främst tänkt för bebis sen.

Så jag tror inte det är något fel på er vagn

Jag hade ganska nyligen min 2,5 åring där uppe. nästan 17kg då, och var kanske 98cm lång då. Det gick utmärkt
  • Lokatt

jo, jag vet att kortare barn får plats under Det var därför jag även skrev hur man viker undan nedre kanten som lätt skymmer sikten. När min son satt där uppe var han kanske 98 cm och tog man upp suffletten då så tog han i den. Men som jag skrev gör det ju inte så mycket, den är ju helt mjuk, är inte så snyggt kanske dock ¨Vi hade den bara uppe om han sov.

• Lokatt
    Åsalie skrev 2008-09-24 20:12:37 följande:
    fressten på pingpong fick jag det till över 8000 kr, det är ju dyrare än fp?
    oj, vad konstigt. Jag har inte själv varit inne och kollat priser där, vet bara att de har den.
  • Lokatt

Glad o Lycklig skrev 2008-09-24 20:10:12 följande:

Det är sant, det där med sikten vet ja inte... Hon kanske inte ser ett dugg Jorå, men lite ser hon nog annars skulle hon säga "ja ser inget mamma" typ 20 gånger 
  • Lokatt

Uppdaterat TS om läget att det inte går att köpa från englend längre.

• Lokatt
    Fem skrev 2008-09-25 15:18:45 följande:
    Hur menar du nu? vilket funkar??
  • Lokatt
    Fem skrev 2008-09-25 22:16:03 följande:
    Att ungen får plats. Vår Loke sitter liksom lite framåtlutad och det känns lite som om han sitter och balanserar. Börjar undra om vi byggt ihop vagnen fel!
    på sp så är syskonsitsen ibland lite väl sluttande framåt, om det är det du menar, att han kasar neråt, som en rutchkana? Det är jättelätt avhjälpt med en rem mellan syskonsitsens fästen. Den stabiliserar upp sitsen i framkant.
  • Lokatt

Trulis78: Misstänkte att det var så, att de inte "kunde" göra så. men som du säger är de nog i princip omöjliga att komma åt. De å sin tur är ju såklart oroliga för att förlora sina säljrättigheter.

• Lokatt
    Limja skrev 2008-09-25 22:52:53 följande:
    Svar på #2364Har precis börjat använda vår sport som syskonvagn. Känner igen det "sluttande" problemet. Stora killen sitter inte alls bra där uppe. Det känns lite som om tyget är felsytt så att alltihop blir för rörligt. Hur ska remmen sitta menar du? Funderar också varför fästet på syskonsitsen gör att hela sitsen kan vicka framåt en bit?
    den ska sitta spänd mellan fästena, runt om bara. Ta en vanlig spännrem, nån tog tom ett skärp

Har du kommit ihåg att spänna fast den röda säkerhetsremmen runt handtaget¨? då rör den sig kanske inte lika mycket.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11