Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

BabyNr3 skrev 2008-09-27 16:47:04 följande:
    Men vilken EL passar?Det finns ju olika modeller...Och sy,nej absolut inget alternativ
    knapparna är samma...
    Du kan alltså inte vika ner kanten på dom längst fram där nere, utan får placera barnets fötter i viket/påsen längst ner.
  • Lokatt
    BabyNr3 skrev 2008-09-28 10:28:43 följande:
    Puffar...behöver veta så jag kan köpa footsacken om det ev passar Nån som vet???
    antar att du menar den jag svarade om förut babyattetude heter den väll... Den ska tydligen sitta dåligt. Dels behöver man trixa för att fästa vid fotändan, dels är den för kort för p&t så den går inte så högt upp som den ska.
    Jag har alltså ingen egen, utan summerar vad fler sagt i tråden
  • Lokatt

Liten måne skrev 2008-09-28 09:13:45 följande:

Ingen som har reagerat på att EU reglerna säger att det råder handelsfrihet över landsgränserna? dvs att det phil & ted har gjort är olagligt.Och eftersom det här verkligen stör mig så vill jag maila och fråga tillverkarna på nya zeland... Är det här dom www.philandteds.com/eshop/ ? El är det nån som har rätt adress?
    jo, visst reagerar man Men tyvärr finns nog inte mycket man kan göra.. Det var någon som ringde konsumetombudsmannen (tror dom kallas så) och frågade om det här, det svartet finns några sidor bak i tråden.
  • Lokatt
    BabyNr3 skrev 2008-09-28 10:44:28 följande:
    Nej det är inte den!Det är en tjej som sytt till UJ vagnar...Men den passar alltså inte??Är de väldigt olika?
    det vet jag tyvärr inte hur den ser ut, men kan tänka mig att det är samma problematik där. Eftersom uj verkar vara kortare så blir det säkert samma som med babyattetude, att de inte riktigt når upp. Sen har du problematiken att de ser så olika ut i nederkant. uj har ju en kant där tex. Men det beror ju på hur hon gjort fästet i nederkant oxå.
    Har du någon länk så man får se? *nyfiken*
  • Lokatt
    svirvel skrev 2008-09-28 10:51:57 följande:
    ja, jag fortsätter fråga Remmarna i sätena... Hur får jag midjeremmarna genom plastöglorna i sidorna? Jag vill ju inte bli våldsam Men jag får inte spännet genom öglan och jag får inte bort remmen från plastspännet.Ge mig mera ahaa upplevelser nu!
    alltså, nu förstår jag inte, varför ska du ha bältet genom dom öglorna?
  • Lokatt
    norgesessan skrev 2008-09-28 10:58:35 följande:
    JAg har inte selerna där...Det går inte..(har testat) Det är nog för lösa selar..
    i huvudsitsen är det för att spänna fast cocoonen i babyläget. Man kan även använda dom för att sätta fast tex. dynor
  • Lokatt
    BabyNr3 skrev 2008-09-28 11:06:15 följande:
    Har kollat på mjuklift till bebisen och gillar verkligen Babyproffsens m liten sufflett på.Enligt henne i affären så mäter den 60,5 i botten...nån som vet om det stämmer??
    babyproffsens egna ska funka i p&t.
    Personligen ställer jag mig lite skeptisk till suffletten på den dock, då missar man ju den nära ögon kontakten med bebisen man annars har i p&t.
  • Lokatt

jag har personligen inte haft babyproffsens lift, men vet att många i tråden skrivit att den ska gå att använda till sp utan att man behöver förändra något på den.

Om det är är pga. att den är billigare man funderar över en sådan skulle jag kolla på tex. blocket, där finns ofta många p&t liftar i nästan nyskick till bättre priser

• Lokatt
    CasaMia skrev 2008-09-28 12:01:24 följande:
    Ingen som köpt vagn i USA? Eller vet nån som har gjort det?
    jag vet några som gjorde det, då gjorde dom det via företag på ebay.
  • Lokatt
    BabyNr3 skrev 2008-09-28 11:24:13 följande:
    Som jag skrev tidigare så gillar jag just den lilla sufletten...Det är inte priset det handlar om!!
    ok Det var bara menat som ett tips, inte att någon skulle ta illa upp
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11