Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

BabyNr3 skrev 2008-10-05 17:18:41 följande:
    Hur får man fast enbart flärparna?Kan inte riktigt förstå hur man ska kunna byta dem??
    vet jag faktiskt inte, har inte den modellen själv. Vet bara att folk i tråden berättat om det.
    Hoppas nån tittar in som kan berätta närmare.
  • Lokatt
    NicoleSthlm skrev 2008-10-06 00:22:32 följande:
    Förlåt förlåt förlåt, men jag kommer på frågor i efterhand hela tiden...Ni som har småa barn som har börjat med syskonsitsen hur gör ni när ni har den lille själv i vagnen?? Jag har börjat tänka mer på detta och det känns sådär att man har den lille ifrån sig.... Hur har ni gjort o vad tycker era små om det?
    fråga på du
    Jag har minstingen där bak ändå, fast han åker ensam. Vill inte heller sätta han fram så tidigt. Om jag ska längre promenader med bara liten har jag en annan vagn som är vänd mot mig. jag är lite löjlig med att vända mina små framåt nämligen
  • Lokatt

Ska se till att fixa en bildtråd då! Det får bli i eftyermiddag, måste fylla på mitt plus först!

• Lokatt

Liten måne, ser ju inte så bra ut nej, men då vet vi iaf.

• Lokatt

miss oktober skrev 2008-10-06 16:14:47 följande:

hej!någon som kan säga om man kan tvätta klädsel till vagnen i maskinen el hur tvättar man den?? för hand el???
    saxat från manualen:
    How do I clean my buggy?

Fabric care and cleaning
    The fabric is backed with a waterproof coating. Brush off dirt. More intense cleaning can be done by hand, in warm water, using a mild natural soap. Rinse out soap. Do not use detergents or bleach. Air dry. The fabric is fade resistant, but not fade proof; exposure to direct sunlight can fade the fabric.
  • Lokatt
    passau skrev 2008-10-06 16:27:37 följande:
    kan man använda något annat än orginal regnskydd till syskonvagnen?
    vissa använder tullsa dubbelsulky skydd tror jag.
    vem hade kort?
  • Lokatt
    Me2 skrev 2008-10-07 08:50:06 följande:
    Lokatt : Vad för solskydd är det du har på vagnen som ligger i bildtråden ? Är det ett särskillt för Phil & Ted ?
    Det hör inte till p&t utan är ett universalsolskydd. Finns på tex. 1klass. Men även fler ställen.
  • Lokatt

Liten måne skrev 2008-10-07 08:56:08 följande:

jag var o klämde o kände på sporten igår (har mest tittat på nätet). Insåg att när man har lösa sittdelen uppe så kan ju inte barnet vara så långt om dom inte ska slå huvudet i metallstången.Min dotter kommer vara lite över 3 år när 2an kommer så jag är rädd att hon kommer slå i huvudet :-P (har tänkt ta med henne och pröva) Så jag skulle vilja veta hur ni upplevt det, hur lång kan man vara utan att det stör? Man kan ju tex inte fälla bak ryggstödet om huvudet sticker upp ovanför metallskenan...??
    Det är det vi har menat när vi pratat om att storasyskon oftast inte kan nyttja viloläget på syskonsitsen. De är för långa för det. Viloläget är främst till för bebis
    Det brukar funka jätte bra även utan att kunna nyttja viloläget.
  • Lokatt
    aman skrev 2008-10-07 12:06:06 följande:
    Svaret på min första fråga finns säkert någonstans i tråden men jag orkar inte kolla ...; Går det att ha ståbräda till sporten? Jag har tre barn och den äldsta är precis tre och orkar verkligen inte gå hela tiden så nu har vi funderat på att sälja vår P&T´s och köpa UJ men det känns så trist. Någon som har något förslag??? Har en annan fråga också. David på Pramworld undrar en grej om vår klädsel: ifall den är fäst i chassit med pinnar eller kardborrband (???!!!) Jag förstår helt enkelt inte vad han menar. Kan försöka hitta meningen på engelska så som han skrev den men jag känner mig blåst. Det ska tydligen finnas två modeller.Någon som har en bild på sin vagns baksida och även vet vilket fäste ni har? Behöver verkligen förstå det här nu då jag ska beställa ny klädsel och det börjar bli bråttom.Tack på förhand till nån som kan hjälpa!
    Ja, det går att ha ståbräda, kolla cirkuspumans galleri tex.

Det jag antar pw vill veta är om du har klädseln med fästen med kardborre eller ögla med #pinnknapp" på bakstycket. Dvs. hur fäster du plasten och myggnätet där bak? Kardborrefästen kom först, sen kom den andra.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11