Inlägg från: Proletariatet |Visa alla inlägg
  • Proletariatet

Phil and Ted syskonvagn del 11

lillsock skrev 2008-08-28 20:29:58 följande:
    Vilken åkpåse passar till syskonsittern när den är bak??? Vill gärna ha en åkpåse i vinter till min yngsta som är 6 månader nu...
    Vår yngsta är fem månader och vi ska använda mjukliften "mini" barnens hus eget märke, vi har plockat bort remmarna och plattan så blir det en utmärkt åkpåse
    Tror den är ganska billig också
  • Proletariatet

Vår kamera är paj så jag kan tyvärr inte lägga in nån, men den ser helt vanlig ut (vad det nu säger)

• Proletariatet

Mja, han som ska ha den nu är ju född i v.35 så han är ju i princip fullgången Har ni inget barnens hus ni kan kolla? Vi har iaf provat med dottern (22 mån, 77 cm lång) och hon sitter bra i den.

• Proletariatet

KidA: Vart har du beställt de dynorna någonstans?

• Proletariatet

Vill tacka för tipset angående att fästa en bilbarnstol vid bumperbaren och använda spännrem, (kommer inte ihåg vem som tipsade) det funkade ju hur bra som helst och kändes jättestadigt och säkert!

• Proletariatet

Har nu tvättat tygerna till vagnen i maskin och det blev jättebra, tvättade alla avtagbara delar, såsom bumperbartyget, syskonsitsen, suffletten, varukorg+fotstöd, körde i 30 grader skontvätt, blev hursomhelst jättebra och bra mycket smidigare än att stå och skrubba hela vagnen

• Proletariatet
    kidA skrev 2008-09-07 20:20:45 följande:
    men  å andra sidan slipper man ju plocka av o på alla delar om amn skrubbar hela vagnen
    Mjo, iofs men jag har inte fått det riktigt rent när jag har skrubbat (har ingen galltvål) men nu så
  • Proletariatet

m u m i n skrev 2008-09-08 08:22:06 följande:

Hej! är lite inne på phil &teds nu när vi i februari får ett syskon. Men jag funderar lite på om det yngre barnet blir lätt uttråkat i vagnen av att sitta där bak? Med vår äldsta var det ju lite av en befrielse när vi vände på vår nuvarande vagn så att hon såg ut och tyckte att det var mycket roligare att sitta i vagnen när hon såg mer.
    Vår äldsta sitter bak (har lillebror i babyskyddet fram) och hon blir inte det minsta uttråkad, ser ju massor på sidorna, hon blir två i november.
  • Proletariatet

m u m i n skrev 2008-09-08 10:48:56 följande:

Okej, det blir inte baktungt då? Trodde man bara kunde ha babyskyddet bak..? Är ju mest förtjust i Vibe, rent utsendemässigt.. fast den kostar ju en slant så vi får se om det blir en sån.
    Babyskydd=bilbarnstol för bebisar.
  • Proletariatet
    svirvel skrev 2008-09-14 14:07:26 följande:
    Kunde alla som har en GRÖN p&t hojjta till, så får jag komma o kika på era bilder, tack .Blivande storebror, som fyller 2 år i november, har nämligen bestämt att vi ska ha en grön vagn Hans kära mor är förtjust, men hans pappa kan behöva lite mera bildbevis på att vagnen inte är för grön...
    Jag har en grön
  • Proletariatet
    BabyNr3 skrev 2008-09-24 22:08:30 följande:
    Är det nån som har 1½åring i syskonsits fram?Vår lilla kommer vara ca 1 år och 4 månader när bebis kommer och då funderar man på hur det funkar med vila ev sova för syskonet?Hon är ju såpass liten än...
    Jag har haft min 1½åring i syskonsits fram, den lutar ju ändå lite bakåt, så det blir inget hängande huvud om de somnar. Min har sovit timmar i syskonsitsen fram, funkar kanon.
  • Proletariatet
    Kreativ skrev 2008-09-30 22:36:13 följande:
    "Nämen titta! Det ligger ju en liten där bak! Vilka finesser det finns nu för tiden..."Alltid lika roligt när 2-åringen sitter tyst där fram och bebisen skriker där bak. Folk man möter ser bara 2-åringen o fattar inte alls vart skriket kommer ifrån Sen när de ser så utbrists det "DÄR är ju en liten! Vad smart!" "Nämen vilken smidig vagn!""Vad smart! Ser mycket smidigare ut än de där breda..."Tycker det är skitkul att höra folks kommentarer som inte är riktade mot mig, men som jag hör ändå.. Kul med de riktade till mig också förstås.. För ett tag sen kom en mamma fram till mig o ställde frågor om vagnen för att hon själv blev sugen på en
    Haha, precis sådär är det här också, vi bor i en ganska liten stad och de flesta verkar inte ha sett en sån här vagn, men jag har inget emot uppmärksamhet, tycker bara det är roligt
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11