Bratz!! hur *?
Fick hem BR reklambladet idag, skolstart och naturligtvis med bratz i fokus.
Jag förstår inte hur någon förälder till ett barn kan låta sitt barn inneha en sådan hära "docka",
minns att det ett herrans tjat om barbie under min uppväxt hur det påverkade små flickor att vilja försöka uppnå omöjliga ideal. Och nu finns bratz, dessa små versioner utav callgirls klädda våp och detta säljs till barn,
jag och min vän har helt ratat br då de började försäljningen av dessa,
och vi blir så chokerade att nästan ingen verkar bry sig om att tjejer så tidigt som i 10 (även yngre då båda han är lärare och jag jobbat som vikarie i låg/mellanstadiet)års åldern vill och försöker sminka upp sig som vuxna och ska vara hippa.
Vart tog barndommen vägen som jag växte upp med? och jag är bara 26 år nu. Skulle någon ge våran älskade dotter en bratz så hade jag eldat upp den på en gång.
Vad är det som får vissa föräldrar att tycka att dessa är guliga/lämpliga att ge sina barn? om barbie var hemska och orealistiska vad är då bratz med sin sjuka sminkning och sjuka proportioner (till skillnad ifrån barbie med att de ger skenet att vara uppnåerliga förutom vattenskalle syndromet)
Nä jag blev arg på att få ett reklamblad ifrån en leksaksaffär som uppmuntrar barn att längta till supande stureplansideeal. Usch! Leksaks äffärer skall uppmuntra barn att vara barn inte små vuxna.
Eller är det några mera som bojkottar och har samma inställning som jag, jag hoppas inte jag är ensammen.