Inlägg från: Ankissen |Visa alla inlägg
  • Ankissen

    Fler som testat pos i dagarna med BF mars/april09?

    Kanske dags att jag joinar er härinne! Jag väntar en liten bebis som beräknas se världens ljus runt 18/4. Det blir andra barnet för oss, och sedan tidigare har vi en son som är född 12/11 2005. Jag har velat vara hemlig ett tag eftersom jag fick två missfall innan vi lyckades bli gravida med Elliot och det var ganska tärande på psyket och dessutom ledde det till en medvetenhet om hur bräcklig en graviditet kan vara. Nåja, i allafall var vi på VUL idag och såg den lilla myggan med ett bultande hjärta. Är i v. 8+0 enligt VULet och i v. 7+5 enligt senaste mens, så det stämde ju hyffsat. Är jättelycklig!

    Hoppas jag får vara med er här i tråden!

  • Ankissen

    Myrtis: Jag hade nog väntat till vecka 12 för att bespara dottern om graviditeten inte skulle gå bra. Fast iofs är det kanske svårt att dölja för en 8-åring att man är ledsen om det skulle bli mf? Men sen finns ju vänteaspekten oxå. Nio månader är ju extremt länge för ett barn att vänta på det efterlängtade syskonet. Svårt det där! Min Elliot är ju bara 2½ och vi hade väl tänkt börja förbereda honom runt det stora ultraljudet eller om magen blir jättestor innan så får han veta då. Vill ju inte att han ska längta ihjäl sig liksom, samtidigt som jag vill hinna förbereda honom ordentligt.

    Urk, vilken jobbig dag jag haft idag. Jag jobbar som högstadielärare och har haft sex lektioner idag mellan 8.15 och 13.45 då jag slutade. Mellan dessa har jag haft max tio minuters rast, förutom en lunch på trettio minuter. "Vad trött du ser ut Anki" sa flera elever, så jag lyckades inte dölja mitt mående speciellt bra. Världens bästa jobb - när man är pigg och mår bra, men lite jobbigare när man är gravid och trött. Vill egentligen bara sova...

  • Ankissen
    Millami skrev 2008-09-05 18:03:10 följande:
    kan man på nåt vis förbereda en 1 åring på ett syskon?nu eller senare?
    Jag funderar på samma sak, fast jag har en 2½-åring. En grej som jag snappat upp i allafall är att när syskonet väl är fött, låta syskonet "köpa" en leksak till storasyskonet som den länge velat ha.
  • Ankissen

    Tja, de blir väl glada för det mesta? Det blev Elliot i allafall. Typ små bilar eller nåt?

  • Ankissen

    Införa rutiner när magen börjar bli stor kanske? Att han får säga godnatt till syskonet i magen och sånt där tror jag är viktigt. Kanske ha en dockvagn eller nåt från när du själv var liten som han kan få "bädda" i när du bäddar stora vagnen och sånt? Så tänker vi göra med Elliot. Han ska liksom få delta och prata lite senare.


    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Ankissen

    Jag har större mage än innan, är i v. 9 nu. De flesta jeans får jag sätta gummiband i och stänga så. I graviditet ett kunde jag ha vanliga byxer fram till v. 15 eller nåt, så det är nog olika mellan graviditeterna tror jag. Jag tillhör den gruppen som tycker det är himla skönt så länge jag kan ha mina egna byxor. Känner inte alls någon stress för att få magen den här gången utan är rätt nöjd med att den dröjer. Tids nog kommer den ju och man hinner ju tröttna både en och två gånger på den innan bebisen kommer...


    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Ankissen

    Bäst jag lägger in mig oxå...

    *** MARS ***

    1.
    2.
    3. Hannan 30 år, 2:a
    4. Joannakba 23 år, 2:a
    5. Mikan M 30 år, 4:e
    6. Rooses 22 år, 1:a
    7. Flowbeem 29 år, 1:a
    8.
    9.
    10. Akristiansson 20år, 1:a
    11. StålViking 26 år, 1:a
    12.
    13.
    14. Tésan 27år, 2.a
    15. Litetliv 22 år, 1:a
    16. Neos 22 år, 1:a
    16. KvC 20 år, 1:a
    17.
    18.
    19. Neithotep 22år, 3:e
    20.
    21.
    22.
    23.
    24. Jössica 19år, 2:a
    25. EmmaSimsek 22 år, 1:a
    25. critan 34 år, 4:e
    25. Vogeltje 23 år, 1:a
    26.
    27. Dementia 33 år, 2:a
    27. Discosmurfen 26 år, 3:e
    28. mrsjo 28 år, 1:a
    28. Passad 27år, 1:a
    29. carroegirl84 24 år, 1:a
    29. MissK 26 år, 1:a
    29. hannis00 25 år, 2:a
    29. Solna81 27år, 2:a
    30. Zofye 24 år, 1:a
    30. liten på väg 24 år, 1:a
    30. zimba12 32 år, 2:a
    31. mydeliciouz 27 år, 1:a
    31. MaC 28 år, 3:e
    31. Sockerbullen 23 år, 1:a

    ---------------------------------------

    *** APRIL ***

    1. MrsSharp 26 år, 1:a
    1. Mee2 24 år, 2:a
    2. 86 Jenny 22 år, 1:a
    2. Branca 30 år, 1:a
    2. Jisses T 27 år, 1:a
    3. Elisa B 28 år, 1:a
    3. Darling76 32 år, 3:e
    4. Jej 34 år, 2:a
    4. Aurora78 30år, 1:a.
    4. Josephine83 25 år, 1:a
    5. Hallonfrossa 21år, 2:a
    5. Jax 31 år, 4:e
    6. Mamma till en 31 år, 2:a
    6. Gerba 26 år, 1:a
    6. ÄmmaS 21 år, 2:a
    6. Pusselbiten86 22år, 3:e
    6. Mitt lilla hjärta 27 år, 1:a
    7. Purlan 29 år, 1:a
    7. Kattfru 32 år, 3:e
    8. Zlenda 28 år, 1:a
    8. Mina3godingar 36 år, 4:e
    9.
    10. Vira Blåtira 23 år
    10. Kemy 28 år, 2:a
    10. Yeya 22 år, 1:a
    10. Sommarbarn 31 år, 2:a
    10. Lottetottan 33 år, 2:a
    11. Starchick 30 år, 1:a
    12.
    13. Millami 25 år, 2:a
    14.
    15. Malinskyy 27år, 1:a
    16.
    17.
    18.Ankissen, 29 år, 2:a barnet
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.

    59 blivande mammor


    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Ankissen

    Haha, Myrtis, det kommer nog gå bra ska du se.

    Usch, jag mår så illa just nu. Har mått bra i över en vecka och sen igår kväll kom illamåendet tillbaka. Idag fick jag inte i mig middagen på kvällen som jag lagat för att jag trodde jag var hungrig. Det var jag tydligen inte. Nu plockar jag i mig choklad, det går lite grann, men otroligt långsamt.


    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Ankissen

    Ojojoj, i morgon ska jag på bröllop! Inser att jag borde provat och bytt kläder för länge sen, för denna var inte smickrande. Vill ju helst inte bli offentlig än, är bara i v. 10. Vad tror ni? Är i vanliga fall smal som en telefontråd... v10.JPG


    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Ankissen

    Hej! Nu är bröllopet över och det gick alldeles utmärkt! Jag tog en vit, bred schal och hängde över axlarna och knöt den precis över magen. Resten av schalen fick hänga ner över magen och dolde den. Inte ens svärmor med hökögon märkte något! Väldigt bra uppfinning det här med schalar. Men jag inser att det inte kommer gå att dölja magen så mycket till i vardagen. Vad ska man ha på sig liksom? Jag äger inga bylsiga tröjor...


    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Ankissen

    Hur har det gått för dig Myrtis med dottern och mamma?


    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Ankissen

    Haha, så skönt att det gick bra Myrtis! Angående bf så har jag mitt den 18 april, så jag är mest intresserad av att undvika den 20:e april (Hitlers födelsedag)...


    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Ankissen

    Jag har fått tid till UL. Det är 13/11, så det är en hel eeeeevighet dit. Känns som för länge för att längta ens.
    Jag mår inte speciellt illa längre, men däremot har jag ingen matlust. Äter jättelite och är inte sugen på något. Försöker jag äta så får jag ofta kväljningar, så det är väl en form av illamående oxå kanske. Jag är dessutom dötrött - kan sova hur mycket som helst. Och kissa hur mycket som helst.


    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Ankissen

    Jag vet inte om jag ska kalla det jag har för illamående? Vad tror ni? Så här yttrar det sig:

    Jag har ingen aptit, men mår inte dåligt mellan måltiderna. Enda gången under dagen jag är sugen på mat är till lunch. Försöker jag äta något utöver det (vilket jag så klart gör) får jag kväljningar när jag ska svälja. Värst är det med typ banan, som vill komma upp och nästan gjort det flera gånger. Är detta grav. illamående?! För så här mår jag INTE när jag inte är gravid...

    Välkommen till er nya! Skoj med fler mars/aprilmammor!


    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Ankissen

    Varför går så många av er och gör tester? Jag har ingen tanke på att göra någon!

    Gick förövrigt in i vecka 12 nu i helgen - sååå skönt!


    Mamma till världens sötaste Elliot
Svar på tråden Fler som testat pos i dagarna med BF mars/april09?