• Virriga Vera

Varför ha kalsonger under badbyxorna?

Kan någon förklara varför man har kalsonger på sig under badbyxorna, förutom snuskighetsaspekten så måste det ju kännas otroligt obehagligt eftersom de inte torkar lika fort som ett par badbyxor. Coolhetsfaktorn är ju lika med 0 eftersom det endast är töntigt och framför allt så otroligt snuskigt.

www.aftonbladet.se/nyheter/article3006536.ab

• Svar på tråden Varför ha kalsonger under badbyxorna?
  • Twilight
    luspudel skrev 2008-07-31 12:39:00 följande:
    För att snygga badshorts (surfshorts) sitter långt ner med ett schysst häng, är sjukt snyggt btw, men mindre snyggt att visa halva asset...
    Håller med dig!!!!
    ♥Familjen♥
  • Mara
    luspudel skrev 2008-07-31 16:34:09 följande:
    Virriga Vera skrev 2008-07-31 16:32:41 följande:
    Jag snackar inte om halva röven... jag snackar om att ungefär springan hade synts utan kalsonger :P Däremot är det inte så snyggt på vuxna karlar kanske, nej... Enligt min pojkvän är det tydligare bekvämare, men vad vet jag :P
  • Mara
    Jag snackar inte om halva röven... jag snackar om att ungefär springan hade synts utan kalsonger :P Däremot är det inte så snyggt på vuxna karlar kanske, nej... Enligt min pojkvän är det tydligare bekvämare, men vad vet jag :P
  • Mara
    Men om man nu tycker att det är så snyggt och bekvämt, kan man inte åtminstone ha vett att sätta på sig ett par rena kalsonger när man badar ihop med andra människor?!
  • 3barnsmor
    sasssyy skrev 2008-07-31 12:51:59 följande:
    men va fan.. det värsta är väl ändå att de har kalsonger som de burit "i minst en hel dag ofta flera". . .liksom hallå?!?!?Snyggt eller ej.. äckligt framför allt.. vad är det för uppfostran våra grabbar (och kanske flickor också) har egentligen.. här hemma byts underkläder MINST en gång/dag.. och skulle man få för sig den idiotiska idén att ha underkläder under badkläder så byter man till rena.. självklart.. men varför???Nu låter jag som jag är hundra år men när jag var ung var det en emotionell katastrof om trosor eller kalsonger stack upp ovanför byxorna.. Jag har en idé.. designa ett par badbrallor med en "kalsongrand" tillsydd vid linningen..
    det finns redan såna shorts
  • luspudel
    Mara skrev 2008-07-31 18:26:41 följande:
    Men om man nu tycker att det är så snyggt och bekvämt, kan man inte åtminstone ha vett att sätta på sig ett par rena kalsonger när man badar ihop med andra människor?!
    Jo det tycker jag verkligen att man ska !! Inte alls fräscht annars ju..
  • 3barnsmor

Men hur vet du att dom är skitiga kalsongerna som dom har på sig...

min man tycker att det är skönare att ha kalsonger under

• Virriga Vera
    Men varför köper man ett par felkonstruerade badshorts? Eftersom de inte går att använda utan kalsonger så måste det ju vara fel på dem.
  • 3barnsmor

klart att det går... men då får dom ju inte visa sina snygga kalsonger ju

• Mara

Maj Lis skrev 2008-07-31 18:31:48 följande:

Men hur vet du att dom är skitiga kalsongerna som dom har på sig...min man tycker att det är skönare att ha kalsonger under
    Jamen, läs artikeln som det länkades till i TS! Det stod ju där att baden nu är tvungna att höja klorhalten pga trend med skitiga kalsonger i badet.
Svar på tråden Varför ha kalsonger under badbyxorna?