• Virriga Vera

Varför ha kalsonger under badbyxorna?

Kan någon förklara varför man har kalsonger på sig under badbyxorna, förutom snuskighetsaspekten så måste det ju kännas otroligt obehagligt eftersom de inte torkar lika fort som ett par badbyxor. Coolhetsfaktorn är ju lika med 0 eftersom det endast är töntigt och framför allt så otroligt snuskigt.

www.aftonbladet.se/nyheter/article3006536.ab

• Svar på tråden Varför ha kalsonger under badbyxorna?
  • luspudel

Virriga Vera skrev 2008-08-01 18:20:00 följande:

Hur ser du om det är fräscht eller ofräscht? För mina ögon så ser det lika töntigt ut, jag ser inte om de har bytt samma dag elelr ej.
    Men hur kan det spela dig någon roll hur andra ser ut? Vad har du med det att göra?

Nej, naturligtvis ser jag inte om det är fräscht eller inte. Men jag vet att min pojkvän har rena, och det är det viktaste tycker jag, eftersom det är han jag kan påverka =) Sen får vi väl bara hoppas att många killar ser den här artikeln!
  • Virriga Vera
    luspudel skrev 2008-08-01 18:37:09 följande:
    Virriga Vera skrev 2008-08-01 18:20:00 följande:
    Men hur kan det spela dig någon roll hur andra ser ut? Vad har du med det att göra?Nej, naturligtvis ser jag inte om det är fräscht eller inte. Men jag vet att min pojkvän har rena, och det är det viktaste tycker jag, eftersom det är han jag kan påverka =) Sen får vi väl bara hoppas att många killar ser den här artikeln!
    Men snälla, detta är ett diskussionsforum och jag diskuterar ett ämne som du svarat i. Varför tar du i så?
  • luspudel

Jag tar inte i =) Jag bara undrar varför du bryr dig hur andra ser ut? Jag trodde du irriterade dig på att det är ohyginiskt och det förstår jag verkligen ! Jag kan säga att jag inte reflekterat över det faktiskt, men nu när du länkade artikeln så fick jag mig ju en tankeställare... Men däremot spelar det ju ingen roll vad man tycker är fult eller snyggt, men såklart ska man ju inte smutsa ner pooler och sånt bara för att man inte tänker sig för :O

• Spegel

Det jag funderar över kring detta är: Hur kan kallingarna var mer nerbajsade och kissade än badshortsen eller bikinitrosan? Om folk går i sina badkläder en hel dag och utövar sina behov under dagens lopp borde det väl fastna minst lika mycket bajs i dem? eller?

• Smultron ett
    Spegel skrev 2008-08-02 16:59:54 följande:
    Det jag funderar över kring detta är: Hur kan kallingarna var mer nerbajsade och kissade än badshortsen eller bikinitrosan? Om folk går i sina badkläder en hel dag och utövar sina behov under dagens lopp borde det väl fastna minst lika mycket bajs i dem? eller?
    killar tenderar ju att ha samma kallingar i 4 dagar då de inte sniglar i dem.
  • MoSv74

Vi var på Skara Sommarland en vecka innan detta skrevs i Aftonbladet.
    När vi höll på och bre ut våra badlakan i gräset så kom en badvakt fram till oss och sa att vår 5-årige pojk inte fick ha på sej sina kalsonger under badbyxorna. Dom syntes under badbyxorna.
    "Självklart inte!" sa vi.
    Han hade tagit på sej badbyxorna över kalsongerna innan vi åkte och hade dom som ett par shorts men naturligtvis skulle vi ta av honom dom!

Efter en stund så ser vi massor av killar som badar med kalsonger under badbyxorna!!! OCH några stycken tjejer som badar med kläder!!!!!
    Då gick min man fram och fråga varför dom fick bada med kläder?? Han visste inget sa han!!
    Min mans kusin gick även fam till en badvakt(han som sa till om våran son) och frågade varför hans kompisar fick bada med kalsonger??(Han hade nämligen stått och pratat med ett gäng med killar. Man såg tydligt att dom kännde varann.)
    Han undrade oxå HUR han kunde med att säga till en 5-årig kille som inte ens var på väg till poolen än???
    Då säger han så här: "Min chef säger att alla muslimer får bada med kläder idag!!"
    Man blir ju helt mållös???!!!!
    Vad säger man???
    Jag blev så j**la förbannad!!!!!!!!

Hur vet man vem som är muslim? Det synns ju inte på alla menar jag.

Jag är INTE RASIST!!!!!Vill verkligen påpeka detta!!! Men det ska väl vara lika för alla? Eller???

• MariaN

min kille har inte komplex ;)
    han har RENA kalsonger under badbyxorna för att det är bekvämare så.
    tydligen så slänger den väl runt, nätet som ofta sitter i badbyxor är inte tillräckligt för vissa.

• ming
    Spegel skrev 2008-08-02 16:59:54 följande:
    Det kan ju vara så enkelt som att en fis inte enbart innehåller luft, utan även partiklar.
  • ming
    MoSv74 skrev 2008-08-08 13:29:53 följande:
    Vi var på Skara Sommarland en vecka innan detta skrevs i Aftonbladet.När vi höll på och bre ut våra badlakan i gräset så kom en badvakt fram till oss och sa att vår 5-årige pojk inte fick ha på sej sina kalsonger under badbyxorna. Dom syntes under badbyxorna. "Självklart inte!" sa vi.Han hade tagit på sej badbyxorna över kalsongerna innan vi åkte och hade dom som ett par shorts men naturligtvis skulle vi ta av honom dom!Efter en stund så ser vi massor av killar som badar med kalsonger under badbyxorna!!! OCH några stycken tjejer som badar med kläder!!!!!Då gick min man fram och fråga varför dom fick bada med kläder?? Han visste inget sa han!!Min mans kusin gick även fam till en badvakt(han som sa till om våran son) och frågade varför hans kompisar fick bada med kalsonger??(Han hade nämligen stått och pratat med ett gäng med killar. Man såg tydligt att dom kännde varann.)Han undrade oxå HUR han kunde med att säga till en 5-årig kille som inte ens var på väg till poolen än???Då säger han så här: "Min chef säger att alla muslimer får bada med kläder idag!!"Man blir ju helt mållös???!!!!Vad säger man???Jag blev så j**la förbannad!!!!!!!!Hur vet man vem som är muslim? Det synns ju inte på alla menar jag.Jag är INTE RASIST!!!!!Vill verkligen påpeka detta!!! Men det ska väl vara lika för alla? Eller???
    Ja, det var ju riktigt illa! Men det var nog inte Skara sommarland utan den personen som individ som helt enkelt var dum i huvudet! (Och ung sommarjobbare, kanske?)
  • MILFilicious

Om man vill ha lite häng på badbrallorna är de väl schysst med ett par kallingar under så man slipper visa skåran

BF Närsom i November
Svar på tråden Varför ha kalsonger under badbyxorna?