• Serafine

Sorg efter förlorad förälder, syskon eller annan närstående.

Här kan vi träffas som behöver bearbeta och ventilera vår sorg och saknad.

Ingen sorg är för liten och inga problem för stora

• Svar på tråden Sorg efter förlorad förälder, syskon eller annan närstående.
  • Ica 6

Lider med er alla... Jag miste först min bror 2001 hastigt sen dog min far 2002 min farmor 2004 och sen miste vi vårt barn i magen 2005 och där imellan och efter var vi på några andra släktingars begravningar.....

Men nu väntar vi bara på ett postivt besked ett barnbesked från Sydafrika för att åka och hämta vårt efterlängtade barn...

• Esmeralda123

Jag har mist många i min familj. Först min kusin hon blev endasr 21 år. Sen min mormor hon blev bara 55 år. Sen dog min farmor i mina armar. För 3 år sen dog min bästa vän och faster endast 50 år. Och nu i år den 13 maj dog min älskade pappa. Jag är nästan kvar själv nu.- Alla som stått mig nära och var min familj är döda. Det är så hemskt och jag har inte hunnit bearbeta nån sorg än. Eftersom alla har dött så tätt. Jag är dessutom enda barnet så ensamheten är stor. Jag lider med er alla. Kram

• memlan83

Hej allihop, förlorade min älskade mamma i tisdags, i cancer. Det gick väldigt fort allting och kom väl lite som en chock. Min hjärna har helt stängt av och jag känner ingenting, har knappt gråtit en tår sen i tisdags och kan prata om allt som om det vore ngn annan som drabbats. Jag har tvättat mammas kläder och packat upp hennes sjukhusväska och imorgon ska jag och min pappa ut till landet och fixa där. Kanske därför jag stängt av, det är så mkt att fixa.
    Jag älskade min mamma så otroligt mycket, vi träffades så ofta och ringde varandra säkert 10 ggr om dan. Har förlorat min allra bästa vän,men känner som sagt ingenting än. Grät och hade panik innan hon gick bort, men samma ögonblick som min pappa och mina systrar bröt ihop så stängde min hjärna av. Men jag antar att det kommer, har hört att det blir som värst 1-2månader efter.
    Tänker på er allihop som  gått/går igenom samma sak, världen är bra grym ibland

♥ William ♥ 6/5-06 & ♥ Elliot 13/10-07 ♥
  • Speedway

Min mamma gick bort för 5 månader sedan, sogen är obeskrivlig Jag pratade med henne på kvällen innan, 06:02 dagen efter 16 februari dog hon av den där förbannade jävla cancern Vart gravid i samma veva som mamma va döende...Hon va så ledsen att hon kanske inte skulle få träffa barnet Känns så tomt att va gravid utan sin mamma... Sista dagen hela familjen va samlad va på allahjärtansdag, hade inte räknat med att det skulle va sista gången vi alla sju skulle va samlade...Tårarna tar aldrig slut

Kram till alla i samma situvation som förlorat familjemedlemmar.

• jejijeju

Beklagar verkligen men det är som du säger när choken lagt sig kommer du att börja fatta o bearbeta på ditt sett alla är ju olika... ta hand om dig nu

• Speedway
    memlan83 skrev 2008-08-08 18:42:07 följande:
    Hej allihop, förlorade min älskade mamma i tisdags, i cancer. Det gick väldigt fort allting och kom väl lite som en chock. Min hjärna har helt stängt av och jag känner ingenting, har knappt gråtit en tår sen i tisdags och kan prata om allt som om det vore ngn annan som drabbats. Jag har tvättat mammas kläder och packat upp hennes sjukhusväska och imorgon ska jag och min pappa ut till landet och fixa där. Kanske därför jag stängt av, det är så mkt att fixa.Jag älskade min mamma så otroligt mycket, vi träffades så ofta och ringde varandra säkert 10 ggr om dan. Har förlorat min allra bästa vän,men känner som sagt ingenting än. Grät och hade panik innan hon gick bort, men samma ögonblick som min pappa och mina systrar bröt ihop så stängde min hjärna av. Men jag antar att det kommer, har hört att det blir som värst 1-2månader efter.Tänker på er allihop som  gått/går igenom samma sak, världen är bra grym ibland
    Beklagar verkligen Precis som du beskriver va jag. Fick magsår och hade panik när mamma va döende, grät och omvartannat nästan apatisk. Man funkade bara, mer va det inte... Jag känner värre sorg nu än dom första dagarna, man är så chockad. Sakta men säkert så kommer det fram så mycket som påminner om mamma, saker man gjorde, alla saker vi skulle göra men inteb hann... Saker hon sa, saker man har fått. Allt som är anorlunda nu när hon inte finns osv. Men sakta men säkert så hittar man tillbaka till sig själv, man kan skratta mellan gråtattackerna.

Värsta är folk som inte förstår, dom tror liksom att nu har det gått 5 månader, ryck upp dig...Om det ändå vore så enkelt! Hon har ju vart min mamma i hela mitt 23 åriga liv, det försvinner aldrig! Det va en mamma, en mamma är alltid en mamma! Min bästa vän mitt allt!
  • memlan83
    Speedway skrev 2008-08-08 21:43:28 följande:
    Beklagar verkligen Precis som du beskriver va jag. Fick magsår och hade panik när mamma va döende, grät och omvartannat nästan apatisk. Man funkade bara, mer va det inte... Jag känner värre sorg nu än dom första dagarna, man är så chockad. Sakta men säkert så kommer det fram så mycket som påminner om mamma, saker man gjorde, alla saker vi skulle göra men inteb hann... Saker hon sa, saker man har fått. Allt som är anorlunda nu när hon inte finns osv. Men sakta men säkert så hittar man tillbaka till sig själv, man kan skratta mellan gråtattackerna. Värsta är folk som inte förstår, dom tror liksom att nu har det gått 5 månader, ryck upp dig...Om det ändå vore så enkelt! Hon har ju vart min mamma i hela mitt 23 åriga liv, det försvinner aldrig! Det va en mamma, en mamma är alltid en mamma! Min bästa vän mitt allt!

Ens mamma, finns det någon nånsin som kommer älska en så villkorslöst? Min mamma stod alltid vid min sida,vad det en gällde, ställde alltid upp, stod ut med mig.. Orkade lyssna på alla mina menlösa problem.. Vi hade så fantastiskt kul tillsammans. Jämt.. Vi skulle åka till Valencia här i slutet på augusti

Speedway: Cancer är verkligen en vidrig sjukdom, jag trodde i min enfald att det var något man för det mesta kunde bota nuförtiden.. Även om många faktiskt överlever så är det hemskt många som dör. Vad hade din mamma för cancer? Kram till dig

• Speedway
    memlan83 skrev 2008-08-08 23:10:47 följande:
    Ens mamma, finns det någon nånsin som kommer älska en så villkorslöst? Min mamma stod alltid vid min sida,vad det en gällde, ställde alltid upp, stod ut med mig.. Orkade lyssna på alla mina menlösa problem.. Vi hade så fantastiskt kul tillsammans. Jämt.. Vi skulle åka till Valencia här i slutet på augusti
    Speedway: Cancer är verkligen en vidrig sjukdom, jag trodde i min enfald att det var något man för det mesta kunde bota nuförtiden.. Även om många faktiskt överlever så är det hemskt många som dör. Vad hade din mamma för cancer? Kram till dig
    Precis samma relation hade jag till min mamma som du hade, fan att detta ska få ske 3 av mina bästa vänner har förlorat sina föräldrar i cancer. Jag vet mer i min närhet som dött av det än överlevt... Min morbror har haft cancer 2 ggr, men är frisk sen 7 år tillbaka. Mammas cancer började i livmodern, men när do operera bort livmodern så upptäckte dom under operationen att det spridit sig till lymfarna. i september förra året så fick mamma svårt att andas och svimmade med min dotter i famnen, hon åkte til sjukhuset och där hitta dom vätska i lungorna. 2 liter i ena lungan, 1,5 i andra...cancern hade spridit sig till lungsäckarna. mamma prata mycket om sommaren, hon längta efter blommorna, dofterna, värmen. Plus att hon skulle tapetsera sitt älskade barnbarns rum, hon älskade min doter så otroligt mycket. Hon tog t.om ledigt 1 mån från jobbet när hon kom Det är så jävla vidrigt va orättvisst allt är Vad hade din mamma för cancer? Massa kramar
  • memlan83
    Speedway skrev 2008-08-08 23:30:37 följande:
    Precis samma relation hade jag till min mamma som du hade, fan att detta ska få ske 3 av mina bästa vänner har förlorat sina föräldrar i cancer. Jag vet mer i min närhet som dött av det än överlevt... Min morbror har haft cancer 2 ggr, men är frisk sen 7 år tillbaka. Mammas cancer började i livmodern, men när do operera bort livmodern så upptäckte dom under operationen att det spridit sig till lymfarna. i september förra året så fick mamma svårt att andas och svimmade med min dotter i famnen, hon åkte til sjukhuset och där hitta dom vätska i lungorna. 2 liter i ena lungan, 1,5 i andra...cancern hade spridit sig till lungsäckarna. mamma prata mycket om sommaren, hon längta efter blommorna, dofterna, värmen. Plus att hon skulle tapetsera sitt älskade barnbarns rum, hon älskade min doter så otroligt mycket. Hon tog t.om ledigt 1 mån från jobbet när hon kom Det är så jävla vidrigt va orättvisst allt är Vad hade din mamma för cancer? Massa kramar
    Mammas cancer började i magsäcken, skulle opereras men på röntgen innan op hittar dom 2 metastaser på ryggkotor-detta var precis innan jul. Hon längtade också så till sommaren, hon skulle få sommarlov från cellgifterna. Min mamma och min äldsta son(2-år) hade också ngt alldeles speciellt, jag bodde hos dom halva veckor hans första 1½år då min sambo pluggade på annan ort. Dom betydde så mycket för varandra Vet inte riktigt hur man ska förklara för ngn så liten om vad som hänt?
    I juni röntgade dom mamma men såg inget, den 30/7 röntgade dom igen och då hade den spridit sig till ben, höft, nacke, revben och förmodligen i bihålan också. Vi förstod ingenting

Just nu tycker jag så synd om mina barn, som kommer gå miste om hennes kärlek o värme
  • Speedway
    memlan83 skrev 2008-08-09 00:14:33 följande:
    Mammas cancer började i magsäcken, skulle opereras men på röntgen innan op hittar dom 2 metastaser på ryggkotor-detta var precis innan jul. Hon längtade också så till sommaren, hon skulle få sommarlov från cellgifterna. Min mamma och min äldsta son(2-år) hade också ngt alldeles speciellt, jag bodde hos dom halva veckor hans första 1½år då min sambo pluggade på annan ort. Dom betydde så mycket för varandra Vet inte riktigt hur man ska förklara för ngn så liten om vad som hänt?I juni röntgade dom mamma men såg inget, den 30/7 röntgade dom igen och då hade den spridit sig till ben, höft, nacke, revben och förmodligen i bihålan också. Vi förstod ingenting Just nu tycker jag så synd om mina barn, som kommer gå miste om hennes kärlek o värme
    Fy fan rent utsagt Jag vet inte vad man ska säga...Man är så arg ledsen och vill bara att allt ska va ett skämt, en mardröm vad som helst bara det inte är sant...Men tyvärr så är det verkligheten det man inte tror ska hända en händer... Ja hur förklarar man för en liten att mommo inte finns mer??? Min dotter satt jämt i soffan med min mamma och delade på en apelsin eller mandarin, det va det första min lilla gjorde det va att gå till henne för hon satt jämt i soffan då hon va så trött och sjuk och hade syrgas. Hon gick in dit när mamma hade gått bort och sa "Mommo?" Liksom vart är mormor, det skär i hjärtat något så fruktansvärt Vi är 5 syskon varav den minsta är 8 år. Hon hade skrivit i sin lekstuga med en tuschpenna: "Om min pappa också dör, då får jag bo hos mina brorsor och syrror"

Strax efter mamma gått bort så fick min bästa vän något canceraktigt i livmodern, 23 år lika gammal som mig. Hon blev inlagd på samma avdelning som mamma va på och dog på, så där va man igen. Hälsade på min kompis, och personalen undrade vad jag gjorde där. "Nu är jag här med min bästa vän sa jag" Det är ju inte klokt, vad är det som händer? Tack och lov så ser prognosen för min kompis bra ut, och är just nu frisk. Som sagt det va inte direkt cancer, men det va mola som kan utvecklas till cancer.
Svar på tråden Sorg efter förlorad förälder, syskon eller annan närstående.