• Dino78

Kebab

Nån som köpt kebabkött i affär och gjort det hemma själv? Jag har aldrig vågat, älskar kebabtallrik ute...

• Svar på tråden Kebab
  • giz

jupp å det är inte ens i närheten av det du får på pizzerian vi brukar gå ner till pizzerian å köpa bara köttet se till att inte bet överpris nu utan allt är förhandlingsbart.....

• Dino78

Något man ska passa sig för alltså (affärsköpt).
    Får nöja mig med att beställa ute - slipper man laga det själv

• giz

jupp så mycket godare å smidigare

• lena ekman

Jag köper högrev som jag fryser ner. Sedan tar jag fram det en timme innan det ska tillagas och skaver tunna skivor som jag bryner, kryddar med just det jag känner för den dagen, hällerpå vatten låter puttra ca en halvtimme och sedan har du perfekt kebabkött och billigt oxå.

• Marlean

JAg gillar att äta det hemma, med ris till och vitlökssås är det nästan bättre än det på pizzerian! MUMS!

• Marlean

Själv kör jag lathetsvarianten och köper färdigkryddat. Har även köpt hem kycklingkebab men inte hunnit testa den ännu.

• MrsHawkins

Jag har det typ jämt i frysen...

Det smakar såklart inte om kebaben ute men det blir ändå jättegott ihop med strips o vitlökssås eller i ett bröd med div tillbehör.

• Malia75

Vad är det egentligen för kött till kebab som man köper ute? Jag gillar inte de där flagorna som en del kör med....jag vill ha det strimlade som de skär ner från den snurrande köttklumpen...

Jag har ett skitgott kebab-sås recept om nån vill ha!

• tjoo

blir tyvärr inte samma sak inte alls lika gott.. o vi har prövat nästan alla sorter..

• MrsHawkins

Äkta kebab är väl gjort av lamm va? Som de pressat ihop till den där "rullen" som snurrar...eller är jag helt ute o cyklar enhjuling nu?

Svar på tråden Kebab