Kebab
Nån som köpt kebabkött i affär och gjort det hemma själv? Jag har aldrig vågat, älskar kebabtallrik ute...
Nån som köpt kebabkött i affär och gjort det hemma själv? Jag har aldrig vågat, älskar kebabtallrik ute...
VA? Jag som inte gillar lamm!!!
Ja! Jag vill ha recet på kebabsås :) Tackar och bockar
nä dom där rullarna är nöt
giz
Är du helt säker?
Så om man vill göra egen kebab hemma....vad ska man då köpa för kött?
Högrev som Lena Ekman säger?
Recept på kebabsås
3 dl gräddfil
3 dl majonnäs
2 dl vatten (37 grader)
paprikapulver
cayennepeppar
chilisås
svartpeppar
aromat
vitlökspulver
oregano
kebabkrydda
Det blir ju rätt mycket sås, så är man inte alltför många som ska äta kan man ju göra en mindre sats.
Det svåra är att få rätt smak på den (pizzerian jag fick den av ville inte dela med sig av det exakta receptet, så de sa att jag fick laborera med kryddorna själv), men krydda och smaka....krydda, smaka, krydda, smaka...till slut blir den smaskens!
här har dom nöt....... fråga minnsan när jag fick reda på att det skulle va lamm.....
pizza killen skratta å sa: nänä svenskarna tycker inte om lamm så det är nöt......annars får vi kasta så mycket kött........
sen om han sa det till mej för att jag skulle äta eller för att det e sant det vet i attan med gott som bara den är det
giz
*fniss* Ok...då är det kanske nöt då....fast vem vet...
Det som är på rullarna är malet och i hoppressat nötkött. SÅ det är inga hela köttbitar det så lite misstänksam är man ju mot vad det är de har pressat ihop egentligen.
Ska du göra egen så kan du använda sämre kött om du låter det puttra ett bra tag efter du brynt det, har du bättre kött så tar det kortare tid.
Jg har haft hemma i frysen..inte gott. Äter bara kebab ute.
Kebab SKA vara lammkött. Äkta kebab, sen vet jag inte hur de är på olika ställen..
Fast jag hatar lamm, men äääääälskar kebab
Nu har jag köpt lövbiff som jag ska strimla smått och steka och sen krydda med en massa kebabkrydda....tillsammans med pommes och den goda kebabsåsen kommer det nog bli helt okej även om det är "fel" kött.
Mmmmm...ser fram emot kebabmiddagen i morrn!
På mitt ena jobb har vi mjölk, yoghurt, pepparmix, chilisås, ketchup, kebabkrydda, tacokrydda, chilipulver och majonäs i vår kebabsås.
trodde oxå att det var lamm.... snopet! Men gott är det ju i vilket fallsom helst med kebab så det spelar ingen roll!
Det som jag reagerar på när man köper kebab ute är att så många såser smakar i stort sett bara yoghurt, äckligt!
Tacka vet jag världens godaste kebab som finns i Filipstad!
Här nere i Skåne finns det ingen supergod kebab....bara "rätt okej".
I Skåne har de ju ingen riktig kebabsås bara aioli eller salsa fick jag där när jag var nere sist, i Västergötland och här i Skövde *Sveriges pizzatätaste ställe/invånare* har vi många att välja på.
Ja Skövde har god kebab! En "pizzagubbe" som jobbade i Filipstad flyttade till Skövde så han tog väl med sig de goda recepten.
Oj så god min hemmagjorda kebabtallrik blev! Det var ju inte alls nån dum idé att strimla lövbiff och steka tillsammans med kebabkrydda....det blev ju minst lika gott som på pizzerian. Hade jag stoppat den i en folielåda istället för på en tallrik hade jag nog inte märkt skillnaden.
Malia75: Är så stammis på en pizzeria här att han som äger stället ville gifta bort mig med hans kusin (när vi beställer säger vi "En mamma special" *min mamma alltså* "och det vanliga för mig" *En Disco med kebabsås, MYCKET kebabsås* och de vet alla vad vi menar) som iofs. såg helt okej ut och visst var bra på att noppa ögonbryn men han kunde inte svenska alls bra så det sket sig. Annars lovade de *gulliga som de är!* guld och gröna skogar: Jag skulle få jobb, all kebabsås jag kunde äta (lol:D) och lägenhet, bil osv. Men vi blev aldrig släkt, är bara goda vänner, brukar fråga hur alla har det när vi är där och ifall vi varit tex. i Ullared har det blivit så att det är där vi testar allt (har bytt om på deras kontor, sa ju att de var SCHYSSTA) får alltid lite rabatt och konstigt nog blir det alltid där man äter om man är nere.
De är även bra date "kollare". Varje kille jag träffat under tiden jag varit stammis där har jag tagit dit, och en gång varnade de mig för en scumbag... iofs. hade jag redan märkt vilken nolla han var, men de är gulliga och måna om sina kunder (VERKLIGEN! :D)... och min nuvarande pojkvän har de "Godkännt", trots att de blir lite oroliga varje gång han går och gör av med sina mynt vid spelautomaterna *har nog med att göra att mitt ex var spelberoende*.