• Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
  • Ia 70
    hoppet787878 skrev 2008-08-04 18:09:30 följande:
    Ursäkta att jag tränger mig på här men hur startar man en tråd i ort/område?
    1: Nytt inlägg (i menyn till vänster)
    2. Välj grupp = Medlemsgrupper
    3. Ange en rubrik
    4. Välj vilket som passar bäst för dig: Planerar barn Ort/område eller Väntar barn ort/område eller Förälder ort/område

Skriv sedan din tråd, för vilka den är riktad till ex.

Lycka till
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Ia 70
    svalan77 skrev 2008-08-05 07:27:11 följande:
    Hej alla!Vad hittar ni på en dag som denna? Sonen klättrar bokstavligen på väggarna. Igår fällde han ut köksstegen drog fram den till bänken och klättrade upp!!!!! Jag hade fällt ihop stegen och vänt den innåt för att han inte skulle komma åt, men det hjäpte inte.Grattis Chotte!

Jag jobbar
    Sambon får nog ta o dra på Leia galonkläder o de nyinköpta stövlarna o gå ut på gården o plaska i vattenpölar, så har du inte köpt regnkläder o stövlar e de ju en bra dag att göra det.

Ett riktigt busväder i dag men nu e jag på jobbet o behöver inte gå ut förren kl 16:30...
    Kanske går jag o solar på lunchen, har så bra med solarium på jobbet, 25 kr för 20 min.

06mamma: Vad mysigt att fixa i ordning ett rum till Bella, skulle gärna vilja kunna ge L ett eget rum, specielt för att kunna förvara alla leksaker...
    Spännande i alla fall o jag vill gärna se bilder sedan-

Ha de gott i regnet, jag borde ta sats o springa ut o veva upp flaggan på gården (den har halkat ner av blåsten o regnet...men det känns inte ngt lockade uppdrag just nu

Ha det gott i ruskvädret!

• Ia 70
    Svalan:Leia har Felix gamla galonbyxor i stl 80 o de passar, jacka köpte jag i stl 86/92, stövlar Tretorn stl 22 o då var det 1,8 cm till godo så när det blir kyligare kan hon ha en socka i o då blir de som fodrade stövlar. Var så sött att se henne när hon provade dem för första gången o hon stapplade runt o tappade balansen då  o då o trillade så vi får träna lite inomhus tror jag-
  • Ia 70

Vad har ni för stol till era barn nu? Jag funderar på en tripp trapp stol så att hon kan klättra upp o sätta sig själv, börjar bli tungt att lyfta (när man inte behöver det längre) enda nackdelen är att tripp trappen e lite klumpig eller?

• Ia 70
    svalan77 skrev 2008-08-05 11:19:46 följande:
    vi har fortfarande en barnstol, men funderar också på att köpa en tripp trapp. De finns med bord till eller hur?Jag har köpt galonisar och stövlar, jag köpte 86 och 23 i stövlar. Vi mätte stövlarna och provade olika modeller innan vi hittade några som satt bra, han har ganska "höga" fötter. Vi var ute och provplaskade med dem precis, de satt bra. Men jag tror att kommer att behöva större till vintern för ibland har de ju galonisar över overallen.Han blev så slut av allt plaskande samt en tidig morgon att han somnade på skötbordet när jag skulle byta blöja, sötis!
    Ååååååå sööööötis, vad gulligt o visst e de söta me renkläderna
    Jo hur blir det me nyckeln förresten?
  • Ia 70
    Kråkan: GRATTIS till   
  • Ia 70
    svalan77 skrev 2008-08-05 13:33:49 följande:
    Grattis Kråkan! Värst vad alla ligger i!Jentha: torsdag passar oss bra, kan du inboxa mig din adress? A brukar sova efter lunch, men han kan hålla sig vaken så länge han har sällskap. Vilken tid passar er?Ia: det blev lite mycket i våras för oss så vi har knappt varit i lägenheten och nu är föräldararna och syrran bortresta så hon ska slippa vara hemma på sin bröllopsdag.... Men vid tillfälle kan någon lägga den i ditt brevinkast tillsammans men en lista på de som får hämta den?
    Topp, det låter bra, ingen panik för oss!
  • Ia 70
    06mamma skrev 2008-08-06 01:00:43 följande:
    Grattis Kråkan!
    Olala en nattsuddare, hur kan du va vaken kl 1 på natten S??
    ------------------------------------------------------------------------

Igår morse var alla sår läkta i princip o vad gör Leia ute på gården...jo ramlar när hon ska gå in...o börjar blöda näsblod o skrubbar ansiktet igen...Suck!

I går var jag på Spinning på SATS för första gången...Kul, jobbigt o Svettigt, en riktig genomkörare. I dag ska jag testa deras Aerobics oxå för första gången, har ju gått på Friskis förrut o deras pass e ju lite annorlunda, men egentligen fullt tillräckligt för en som har urdålig koordination...:-/

Ha de gott, i dag ska de nog vara uppehåll, sedan mer regn-
  • Ia 70
    06mamma skrev 2008-08-06 16:20:11 följande:
    Ia-konferens i helgen! Har lite att stå i som vanligt när det drar ihop sig till företagsaktiviteter och jag som vanligt måste bli inblandad i slutet...På tal om regnkläder så har min syster tipsat mig om gummikläder! Fleecefodrade galonisar typ. Hon hävdar att hennes barn hade vinteroverall 2 dar förra vintern och istället levde i gummikläderna. Beställde på HM och fick i går och I var jättesöt i dem. Galonisarna däremot var alldeles för stora för min lilla plutt. Stövlar har vi inte inhandlat ännu men det är väl dags nu.
    Ja Jackan jag köpte var i sådan typ för jag hade oxå hört det att de var bra o uppskattas av dagispersonalen Bra för att det räcker  med den jackan o man slipper ha både jacka/tjocktröja o galonis.
    -------------------------------------------------------

I går var jag på Aerobics pass på SATS...Assså jag e sååå kass på koordination, skämdes riktigt ordentligt stundvis O de stora speglarna gör det ju inte bättre, ush den där magen måste ju bara bort, sicka valkar...
    Men skam den som ger sig...så jag går på samma pass nästa vecka igen o hoppas att det e samma instruktör. Men saknade faktiskt lite av Friskis, så himla lite styrka.

I dag kommer sonen hem fr Öland.  Saknar honom så det ska bli mysigt att ha honom hemma igen o i morgon fyller han 12 år! Vi har köpt en ny hårddisk till honom, han har önskat sig det länge nu så han blir säkert jätteglad. Sedan tänkte vi köpa en större skärm men det får nog bli en julklapp.

Trist väder i dag = TRÖTT
Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare