• Ia 70

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Jentha: Veee o fasa lider med dig. Jag e nästan helt återställd nu.

Inskolningen går bra än så länge. I dag var hon med på sångstund för  första gången. Hon o pappa har börjat att promenera till dagis (skippa vagnen) Det går hyffsat bra, bara att hon vill gå på alla kanter och buckligheter o vägarbeten är JÄTTE roliga.

I kväll ska vi på middag hos mamma som fyllde 68år i går.

Trevlig helg alla.
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Ia 70

Tjenis:
    Här gås det upp vid 06:10 som tidigast (om jag öppnar)  Unnar mig bara en 30-40 min hemma innan jag drar iväg, vilket innefattar, lättfrukost ala Nutrilette, lite smink o sedan en prommis på 15-20 minuter till jobbet... Ja o å dusch när det kniper (dock inte varje dag....e jag en lortis eller? Borde kanske skämmas, men känner inte att jag behöver det varje dag, utom Hmmm där nere i så falll...

Jentha: Ååå nu e de ju inte långt kvar, o viiii har fortfarande inte  träffats....Kul att Ni fortsätter med babysimmet. Leia älskar i alla fall att duscha, men en bit av mig säger JA tillmer babysim... får se vart det lider.

froggel: Alla detaljer nu tack

Irmis: I dag har  jag sålt på Tradera, ( o handlat), varit på apoteket, handlat lite gottis, bakat sockerkaka, strykit fast namnlappar på kläder, druckit snaps o käkat Spagetti med Köttfärssås , busat med Leia (hon älskar för tillfället att klättra på ALLT!!!) o så hoppa fr fotöljen ner i minn famn.

svalan: Ja jag skulle nog inte ha tåladmod med tiiiden det tar att gå...

Ang. Lägenhetsaffärerna så har vi nu bestämt att ett lass med möbler mm kommer att gå med lastbil i oktober till sabons by...Sedan ska vi köpa bäddsoffa, samt köpa möbler till Leias rum (vårt nuvarande sovrum) o så testar vi om det funkar att samsas om sov, vakentider, tv tider mm. Som sagt så trivs vi såååå bra här o fördelarna finns ju med gården, sänkt hyra inom kort, ombyggnation av gård med möjlighet till uteplats för oss på bv. så nu när jag fått sambon till att "fatta galoppen" angående möblemanget så känns det bara BRA. Hoppas bara att det blir bar med! Men vi e positiva. o Det finns en hel del att tjäna på det hela(vilken summa vi tänkte spara på konto för framtida renoveringar eller möbelköp)

Nog om detta

Nu väntar jag bara på sambon o så ska vi gå o natta oss alla
    Goooooo Natt

• Ia 70

Hej, Leia skulle äta på dagis i dag o det gick INTE! Hon hade bara kladdat med maten, lämnat bordet och gått in till rummet där de andra skulle sova o stökat runt bland kuddar mm.. Hmmm vet ju att alla barn formas, men sambon vart liiite orolig.
    Var hos tandis i dag: 1500 kr fattigare, nästa besök 2000 fattigare o tredje 2000 fattigare igen...så kan det gå om man INTE går regelbundet till tandläkaren

Nu middag, hej hej

• Ia 70
    barn05: Sambon gillar att både baka o laga mat Jag fixar tvätten, städa hjälps vi åt med, har inga kläder som kräver strykning utom nu när jag namnar Leias kläder.

Leia har inskolning tre dagar till sedan ska hon gå to-fr varje vecka utom den veckan då sambon åker till Serbien för att lämna möbler samt beställa hantverkare för vårt hus. Då får hon gå varje dag.

Trevlig helg alla
    Sambon e ledig fr. blommor så i kväll ska vi dricka dubbe o vin o äta gott. Storhandla i morgon o fortsätta äta o dricka gott o på söndagen blir det SATS för att ta bort allt det goa.
  • Ia 70

I går var Leia o sambon på BVS för kontroll o spruta. (Röda hund, påssjuka, mässling)
    Har Ni varit i väg?

Leia är nu 85 cm lång o väger: 11480 Följer sin kurva

• Ia 70
    jentha: Shit vilken mage, o jag säger som irmis: Du har all rätt att vara trött nu- Men inte kul med huvudvärk. Jag drömde att jag födde Leia i natt men inte på sjukhus, jag hann inte...Men det gick bra, men undrade...vem skulle göra läkarkontrollen på henne nu när jag inte födde på sjukhus?? Tokigt...

Kråkan: Ja vi vill se mage

Min förkylning släpper inte, trodde jag var frisk i fredags, men vart sämre igen...inge kul, så nu sitter jag här på jobbet o snörvlar o nyser (får se om jag stannar dagen ut)
    Leia e oxå jätteförkyld o sambon på väg- Får se om de tar sig till dagis i dag. Meningen e att I ska lämna henne på dagis i dag o finnas tillgänglig...Men e hon som i går kommer det inte att funka tror jag. Hon har ingen feber i alla fall o sov i sin säng till kl 06:00. Den senaste veckan har hon i princip sovit hos oss varje natt.
  • Ia 70
    06mamma: Ååå stackars I
    Man blir ju så galen o ledsen när det gäller ens egen lillskrutt/lillskrutta. På dagis e det än så länge "bara" barn som tar saker hon leker med...men hon protesterar högt enligt sambon.

Han lämnade henne i dag, 9.15 o hon hade skikit så det hördes hela vägen hem nästan. Sambon tyckte att det var jättejobbigt. Han ska hämta henne efter maten så jag väntar med spänning på att han ska ringa o berätta hur det gått.
  • Ia 70

Det hade gått ok, L hade varit ledsen i 10-15 min, hon hade ätit ok (köttbullar o makaroner) = tacksam mat.
    I natt har hon dock varit vaken massa, hostat (torrhostat) blir nog inget dagis i dag.
    Sambon har fått ont i halsen.
    Verkar va mycket skit som går.

Chotte: Hoppas M kryar på sig, jobbigt för de små o (stora) när det e sjukt, men förstår att det samtidigt e lite mysigt att få va hemma med henne nu när du jobbar så mycket.

• Ia 70
    jentha: vad skönt, jag väntar på att få höra fr sambon hur det blir. Vore ju bra om hon kunde gå eftersom vi just börjat lämna henne ensam
  • Ia 70

Mmm men tur att vi inte har bråttom, hon ska ju bara gå to,fre, men nästa vecka har I lovat bort sig på jobb så då måste det funka.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare