• Ia 70

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

jentha skrev 2008-09-20 21:40:28 följande:
    Hej hej, här kommer en hälsning från KS, i morse 09.22 föddes lilla Ester... Vattnet började sippra vid halv-sju-tiden, sen kom värkarna efter ca 20 minuter med 3-4 min mellanrum. Vi skjutsade Folke till mormor & morfar och skrevs in på KS vid åtta. Det var fullbelagt här så vi fick ett inskrivningsrum, då kom värkarna med ca 1,5 min mellanrum och sen rullade det på, det gick snabbt... Vi mår bra och hon är såklart jättesöt.
    GRATTIS!!! Jag visste det, du va på G  o skönt att det gick så snabb o bra! O att det vart en tjej. Folke o Ester, så fint!
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Ia 70

Urinrörskatarren blommat upp med full kraft i natt...suck. vad trött jag blir på den. Den finns alltid där men gör nu oftast inte såå ont. Bara att stanna hemma fr jobbet resten avveckan. Dricka Kamomillthe tills jag storknar, värktabletter, värmekudde mellan benen o hoppas på att jag kan få en akutid i dag eller i morron. På fredag åker vi till Öland på 50års kalas o då vill jag va i hyffsat skick. FAAAN....

jentha: Lycka till på återbesöket

• Ia 70
    Chotte skrev 2008-09-24 19:01:56 följande:
    Ia: Stackare! Jag har en lindrig variant av det, blää. Kan inte ens föreställa mig hur jobbig din måste vara.Jag har mitt eget lilla hälso-helvete. Trodde att det höll på att bli bättre igår, men idag har det kommit tillbaka. Misstänker bihåleinflammation. Måste till läkaren imorrn.Det är jobbigt att försöka ta hand om Molly när man mår så här...
    Tack Chotte Du vet ju på ett ungefär vad det handlar om
    Fick en akuttid till urologen så jag har fått en behandling o hoppas att det inte blir värre. Brukar inte bli det. Ska sedan tillbaka redan på tisdag vilket känns jättebra. Jag ser verkligen på honom att han lider med mig. Har ju gått hos honom i två år nu. Inga andra behandlingar finns som är bra än de jag får. Endel patienter tillfrisknar tillslut helt...Hoppas ju att jag e en av de eller att jag i alla fall kanske bara har utbrott ett par gånger om året. Inte känna av det VARJE DAG...blääää

Nu middag!!
  • Ia 70
    Svalan: En urinrörskatarr är typ en inflamation i urinröret och musklerna i röret drar ihop sig, som gör ont ont. Lite olika fr person till person. En del har bara några utbrott per år, andra mer problem som jag då, som alltid känner av den mer eller mindre o nu värre
    Det enda läk. kan göra e att göra utv. av urinröret o stoppa upp kortison. Hörde med honom om andra alternativ typ att operera in ett rör odyl, men han sa att han fler arb. kamrater som gjort det på patienter o han har bara sett "djävulskap" = det har bara blivit fler problem o inte bättre, så de e ju inte ett alternativ.

Nåja: Nu ska jag ta mig i kragen o göra mig iordning o ta en promenad i det fina vädret. Leia e på dagis sambon jobbar.
  • Ia 70

Önskar alla en tevlig helg  Vi åker till Öland om en timme, Min kusin fyller år o så e de skördefest Ska bli skönt med lite ombyte....

Kramiz

• Ia 70
    miss lyckad: Grattis till jobbet

Jentha: Tycker du e så enormt duktig!!

Pandalein: Grattis till graviditeten (inte illamåendet dock, stackars dig) Jag visste nästan det...hade det på känn
    Vi hade det jättetrevligt på Öland. Toppenväder, skördefest o 50års firande

Tyvärr hann Leia bara vara frisk i fyra dagar o e nu förkyld igen...

Jag har fått min andra behandling för urinvägskatarren Ska tillbaka nästa vecka igen.
  • Ia 70
    svalan77 skrev 2008-10-01 13:04:30 följande:
    Grattis Panda! Jobbigt att må så illa!Jag är imponerad av er som orkar tänka/göra ett barn till. Jag går på knäna mellan dagis och jobb samt eviga förkyldningar. Denna gång fick jag dessutom öroninflammation med pencillinkur som följd. Jag har så ont i halsen att jag knappt kan svälja pencillinet. Undrar nästan om det inte var stolpiller, de är jättestora!Grattis till jobbet miss lyckad, det blir nog bra för alla när ni kommit in i rutinerna
    Krya på dig gumman, halsont e de värsta jag vet
  • Ia 70
    jentha skrev 2008-10-02 22:23:29 följande:
    Idag var jag med Ester på BVC och eftersom Folke var hemma från dagis - planeringsdag - så tog vi hans 1½års koll också praktiskt va?! (och jag är mkt stolt över honom!). Han fick ju sprutan i början av sommaren så det var redan avklarat. Han väger 12,8 kg och är 83,5 cm och fick bygga med klossar och rita en teckning. Kloss-testet är tydligen att de ska klara av att ställa tre stycken på varandra, Folke byggde två torn med sju/åtta klossar vardera. Vad det gäller ritandet så ritar 1½ åringar tydligen bågar - Folke ritade cirklar så det var också överkurs Lilla Ester hade lyckats tjocka på sig närapå ett halvt kilo och växte en centimeter sedan förra torsdagen... otroligt vilken kapacitet de har. Jag passade på att ta en sväng in på H&M idag när jag ändå var nere i centrum och köpte två par byxor - som passar nu! Phu så skönt att slippa att alltid bara ha mysbyxor (som är det enda jag kommer i...)Imorgon är det också planeringsdag på dagis och min mamma har bytt sin lediga dag och kommer hit och är med oss. Phu! Idag var min moster med till BVC/H&M och på eftermiddagen kom lillebror...Nu är det läggdax!
    Växer så de knakar, båda dina barn Härligt. Leia håller sig till ca 11,5 kg till sina 86 cm

Ser ut som om hon har fått  ögoninflammation nu i kväll...I morrn blir det nog att badda med kamomillthe för hennes del...Natti Natt
  • Ia 70

Läser men orkar inte komentera, däckad sedan i söndags kväll i ngt som mer o mer liknar influensan...länge sedan jag mådde så här dåligt. Masade mig runt kvarteret i em....o shit vad slut jag vart. Men nu i kväll börar jag ändå känna att jag e liiite piggare. Fast jag blir hemma i morgon to o ev. fredag med.
    Urk!!!

kramiz till alla!!

• Ia 70
    jentha skrev 2008-10-09 08:27:39 följande:
    Folke är hemma från dagis idag också... tredje dagen med hiskelig hosta och jag är hemma själv med båda ungarna. Det blir första gången, hittills har jag alltid lyckats lura hit nån eller haft sambon hemma. Men han - som suttit hemma och jobbat i två dagar - hade en massa saker som behövde göras på plats. Jag är så glad åt Teletubbies just nu!
    Hoppas F kryar på sig. Leia ska till dagis i dag, men verkar vara på G att bli dålig igen??
    Tack för krya på hälsningen O jag övar på bloggande, men har lite problem med vilken stil den ska ha o hur jag ska få det att se snyggt ut med bilder o text....Hmmmm har ngt att fixa i dag då i alla fall
    Lycka till med barnen i dag!!
Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare