Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
vi har första dagisdagen imorgon! Ska bli kul!!!
Har precis ätit lunch med en kompis och hennes lilla bebis som föddes i maj 08. Det känns inte som sonen någonsin har varit så liten. Man glömmer så fort.
vi har första dagisdagen imorgon! Ska bli kul!!!
Har precis ätit lunch med en kompis och hennes lilla bebis som föddes i maj 08. Det känns inte som sonen någonsin har varit så liten. Man glömmer så fort.
Tack för alla grattis!
Vi har varit två dagar på dagis nu, men korta dagar och jag har varit med hela tiden. Fast idag fick vi sitta i köket, det går bra. A springer in och leker och söker sig sällan till mig. Han blev ledsen en gång idag och då var det pg bananbrist ;).
Idag var första dagen vi lämnade en stund på dagis. Sonen hade blivit väldigt arg och varit svår att trösta :( Men egentligen tror jag inte han blev så ledsen mest arg. Sedan däckade han i vagnen på väg hem utan att äta lunch innan så vi får se hur länge han sover.
Irmis: A kommer att gå ca 8-16, tror att det blir svårt att få ihop det till kortare dagar. Även om jag kan jobba hemifrån en del så har vi bit att åka.....
Ia: hoppas verkligen skolan har stake att reda ut problemen och inte låta det bero! Skönt att ni slapp sy.
Hoppas personalen skärper till sig kråkan! Lustigt med din graviditet, "jag är ungefär i v17" slår vad om att du räknade mer noggrant förra gången  
 .
Jag sitter här och försöker ta fram foton till sonens "trygghetspärm". Av farmor och bonus-farfar fick jag typ pass bilder där de ser ut som förbrytare  
 . Till saken hör att jag tror aldrig jag sett dem utan att de ler. Jag tror inte sonen ens skulle känna igen dem på de här korten än mindre känna sig trygg. Jag tror jag får gå över och ta ett normalt kort på dem.
Jag sprang på froggel häromdagen i Farsta, de mådde bra V hade blivit jättestor. Han höll också på att skolas in på dagis. 
vi gör också matlistor och handlar därefter, jag tycker det är skönt att slippa handlingen och "vad ska vi äta idag?"-funderandet.
Jag fasar lite för imorgon, sonen har varit ovanligt kramig och hängt mig i kjolarna hela helgen, dessutom är han lättskrämd. Jag tror till råga på allt att han är inne i en trotsfas. Han blir tokarg om han inte får som han vill, tex suga ur tandkrämstuben, sätta sig på det nya leksaksgaraget etc...Han skriker så det ringer i öronen. Får se hur det blir imorgon, jag har packat extrakläder och fixat (normala) foton till trygghetspärmen.
Nu är sonen på dagis själv, de ska äta lunch där. Han var glad när han var ute och lekte men blev arg när jag gick iof var han trött och hungrig då också. Får se hur det gått med lunchen, han brukar ju gilla att äta.
Jag joggade hem från dagis och klippte gräsmattan, nu ska jag gå tillbaka....
Jentha: jag tycker det har varit lättast att storhandla eftersom jag oftast går eller cyklar. Då blir det för tungt med matkassar. Jag brukar spara gamla listor för att få lite inspiration. Vi följer inte alltid listan men ingridienserna till alla rätterna ska finnas hemma.
Det hade gått bra på dagis, han hade blivit glad igen innan jag hade hunnit ut ur grinden  
 . Sedan åt han bra och när jag kom var han så trött att ögonen gick i kors, så förhoppningsvis går det bra att sova imorgon.
Nu sover lill-skruttis på dagis! Jag har varit och handlat själv!!! Det kändes jättemärkligt. Imorgon börjar jag jobba och det rasar in mail.
Ia: sonen vill äta ca 17.30-18. Vi försöker hålla tiden till ca 18, då serveras middag för dem som är hemma. Om man inte hinner hem får man äta senare. Men jag tror det är viktigt att äta ihop med sonen istället för att han får äta själv.
Ibland har vi vuxenkväll, då äter vi (och oftast dricker vin) efter han har somnat.
Chotte: jobbigt med din svärmor! Oavsett vilka diagnoser och metoder man tror på så leder sällan skuldbeläggande och skitprat någonstans. Man blir så trött på människor som inte inser att forskningen faktiskt har gått frammåt och att det finns hjälp att få om man kan acceptera att han faktiskt är sjuk. Hjärnan är ju ett organ som alla andra (om än otrologt komplext), varför skulle det inte kunna bli "fel" där? Hoppas att ni får träffa människor under utredningen som ni kan känna förtroende för.
Tillbaka hemma efter första dagen på jobbet! Iof en mjukstart eftersom vi hade konferens hela dagen idag. Det känns inte som jag varit borta så länge, samma problem ältas fortfarande. A var inte alls sur när jag kom hem, jag trodde jag skulle bli "straffad" för att jag övergett honom. Det kanske kommer. Han är rätt så grinig efter dagis och då hämtas han ända direkt efter vilan ca 14. Jag är lite rädd för att han inte ska orka, men det kanse blir bättre när han vänjer sig mer vid dagis. Nu röjer han järnet varje vaken sekund där. Hur länge sover era på dagis? När jag kom hem åkte sambon och jobbade, romantiskt värre.
På tal om mat så ratar sonen alla barnmatsburkar, ibland har jag försökt när vi kommit hem sent el dyl, men han tvärvägrar.
Jag märker kläderna med texilpenna antigen på lapparna eller direkt på insidan. Jag har ocskså beställt stryklappar till tex strumpor och vantar.
Skönt med platsen Ia!
Barn05: vet du vad du kommer att jobba med?
krya på dig Jentha!
Sonen har 86-92, men nästan allt är ju begagnat så plaggen har krypt lite. Jag köpte ett par jeans och en tröja häromdagen och då var 86 lagom.