Inlägg från: svalan77 |Visa alla inlägg
  • svalan77

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

barn05: är det du som både hämtar och lämnar? Jag är på jobbet tidigt men jag tycker ändå att klockan blir 15 fort. Fast nu ringde sambon och sa att han kunde hämta så jag blir kvar en stund till. Tisdag och onsdag ska jag både hämta och lämna.

Kråkan: hoppas dagisångesten släpper. Sonen sov också jättedåligt första veckan men så upptäckte vi att han håller på att få sina "huggtänder", alla 4 samtidigt. Han var ganska röd och öm, så han fick alvedon ett par kvällar och då sov han som en stock. I söndags sov han 20.30-09.20!!!!!!!!!!!!!!!! Fast det var för länge, hela dagen blev fel sedan.

Några vänner till oss fick barn för ca en vecka sedan och igår fick vi se bebisen för första gången. Shit vad liten (ca 3 kg)!!Hon var så liten att man knappt märkte att man hade henne i famnen!

Jag blev iallafall inspirerad inför eventuella framtida förlossningar. Det kan ju knappt kännas att trycka ut en sådan där liten skrutt .

• svalan77

Värst vad tyst det var här idag då!

Barn05: så är det på min arbetsplats också, även de visar mycket hänsyn. Nästan alla är småbarnsföräldrar, men jag är ensam kvinna och de har fruar OCH barnflickor som sköter ruljansen hemma.

Vi har inga bestämda hämta/lämna dagar utan tar planeringen ett par dagar i taget. Jag försöker lägga möten 9-15 så att jag kan både hämta och lämna i värsta fall utan att behöva boka om eller ställa in om sambon skulle bli fast i tex dåligt väder. Det har funkat hittills.

• svalan77

barn05: jag har sytt gardiner en gång, jag har lovat mig själv att aldrig göra om det. Det finns färdigsydda som man bara behöver stryka upp till rätt längd. Eller om de som hemma hos oss hänger bakom soffan där det inte syns att de är för långa så behöver man inte ens stryka Vi är inte heller så noga med att vika kläder. Man måste förenkla livet där det går.

Sonen funkar som sagt bra på dagis än så länge, man märker att han lär sig så mycket!

Chotte: körde inte du bil till jobbet?

• svalan77

Vi tog ocskå sista vaccinet i sommras innan dagisstart. Nu ska man inte tillbaka till BVC på typ 2 år.

Tidigt i morse fick sonen ett psykbryt och började skrika, han vägrade ta napp eller flaska och slog efter mig när jag skulle trösta honom. Till slut gav vi upp och gick ut på en lång promenad. Jag kan säga att jag var rätt så ensam med att vara ute och promenera kl 5 på morgonen. Till slut somnade han i vagnen, det tog drygt en timme men han var i alla fall lugn så länge vi gick.
    Vi mötte några som var på väg hem från krogen, de såg lika slita ut som jag kände mig.

Jentha: bebis kanske kommer snart då, jag var också sjukt trött dagarna innan. Skönt att du inte jobbar längre.

• svalan77

Hej!
    Barn05, du skulle få spader på mitt jobb. De flesta vet inte vem som är deras chef utan inför utvecklingssamtal etc så väljer man godtyckligt. Vad skönt för dig att du fick gehör när du sa ifrån, för mig är det tvärtom.

För att göra en lång historia kort så har jag fått en ny tjänst 50% i ett projekt och 50% centralt i organisationen där jag ska leda en ny enhet. Problemet är att den nya enheten är kontroversiell, ingen vill ha den utom vd'n och IT-chefen. Dessutom är mandaten otydliga så om jag leder enheten kommer jag bara få massa skäll för att saker inte blir gjorda samtidigt som jag inte kan tillsätta resurser för att få det gjort. Säger jag ifrån att det inte fungerar så gör jag mig omöjlig med vd och IT-chefen. Jag valde det senaste och nu är jag i princip utmobbad . Dessutom blir det inte bra i projektet för att 50% räcker inte.

Jag håller på och söker nytt jobb igen vill verkligen inte vara kvar här!

Jentha, tur att det inte var havandeskapsförgiftning!

• svalan77

Jentha; det är faktiskt ganska liten sannolikhet att gå över tiden, speciellt med andra. När jag gick hemma och väntade på att föda sonen så hade jag inga föraningar alls, det bara satte igång helt abrupt. Någon dag innan var sambon borta på jobb eftersom jag var helt säker på att man skulle få lite småkänningar i god tid innan. Sedan tog det iof rätt så lång tid inne på förlossningen ändå.

Det ringde från ett rekryteringsbolag idag men inte för den tjänsten som jag sökt utan en annan. Jag ska dit på måndag, spännande!

• svalan77

lycka till på intervjun miss lyckad!!!!!!!!!!!!! Vad är det för jobb?

Det går snabbt att komma in i nya morgonrutiner! Vi får aldrig sova längre än 06.00. Sonen skulle gärna gå upp 05.30 om han fick.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare