Inlägg från: svalan77 |Visa alla inlägg
  • svalan77

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

är hemma från intervjun, det gick ok tror jag svårt att säga. Jag har aldrig varit på intervju på ett rekryteringsföretag förrut jag blev ganska ordentligt grillad.

Sonen blev förstås sjuk imorse så vi har gått om varandra här idag. Jag fick springa från intervjun för att sambon skulle iväg väl på tunnelbanan blir det stopp pg sjukdomsfall - hur ofta händer det?!

Jag fick gå av vid skogskyrkogården och ta en taxi hem...

• svalan77

idag är jag och sonen hemma, han är bättre men jag har ont i halsen, hucvudet och hostar

Irmis: det var för ett speciellt jobb. Jag hoppas det går vägen denna gång.

• svalan77

Jentha: det hände oss också när sonen var nykläckt, jag var så svullen i slemhinnorna att jag lät som ett helt sågverk. Tog ett tag innan det gick över .

• svalan77

vad är urinrörskatarr egentligen? Låter inte kul, jag tog ett klamydiatest i urinröret en gång, bara det var jobbigt (räknar inte med katetern jag fick under förlossningen, då var det lite svårt att skilja smärta och smärta).

Hoppas du blir bättre Ia!

• svalan77

aj aj Ia jag avundas dig inte. Mina föräldrar säger att det mesta är bättre "oskuret". Just i så känsliga områden kan man ju problem med ärr vävdad etc. Hoppas det blir bättre.

Krya på dig också Chotte!

Jag sitter och snorar på jobbet sonen är på dagis idag, igår spelade han bandy och fotboll 2 timmar i sträck sedan gick vi till parken och åkte kana så han är tillräckligt frisk om än lite snorig.

• svalan77

stackars er jentha! Det gäller nog att dra der på ambitionerna och fokusera på att överleva.

Vi vabbar igen imorgon sonen hade feber ikväll även om han var relativt pigg. Vi har ju lyckats med konsten att ta halvdagar, imorgon tar jag fm och samben eftermiddag/kväll. Det eviga pusslandet har börjat.

• svalan77

Grattis Panda! Jobbigt att må så illa!

Jag är imponerad av er som orkar tänka/göra ett barn till. Jag går på knäna mellan dagis och jobb samt eviga förkyldningar. Denna gång fick jag dessutom öroninflammation med pencillinkur som följd. Jag har så ont i halsen att jag knappt kan svälja pencillinet. Undrar nästan om det inte var stolpiller, de är jättestora!

Grattis till jobbet miss lyckad, det blir nog bra för alla när ni kommit in i rutinerna.

• svalan77

Chotte: Visst blir man orolig, men om man inte vaccinerar förutsätter man att alla andra gör det. De sjukdomar man vaccinerar mot har ju rätt så allvarliga biverkningar.

De ringde från jobbet där jag var på intervju och ville att jag skulle komma tillbaka. Jag har nu också påbörjat disskusioner här, spännande men tröttande. Den stora fördelen med detta jobb är ju att jag har så pass fria tider och att jag kan hämta mellan 15-16 och ändå jobba heltid.

• svalan77

Jentha: vad söta de är och lite lika i profil!

Sambon och sonen är i sambons hangar och kör trehjulig elmotorcykel, ibland undrar jag om han skulle köra motorcykel med en dotter? Och om hon skulle vara intresserad?!

06mamma: Trist med spyan i nya bilen, vad var det för bil du köpte?

Panda: grattis!

• svalan77

Jag är också solo i veckan, sambon jobbar i Göteborg. Det är tufft att både hämta och lämna varje dag, man hinner knappt komma innan det är dags att gå hem.

• svalan77

Jentha: gulligt!

Angående influensavaccin så är det inte alltid som vaccinet lyckas pricka rätt virusstam. Man tittar på olika virus som härjar framför allt i Asien och sedan gör man en kvalicficerad gissning om vilka som kommer hit. Ungefär som en väderprognos. I år har man tydligen gjort en bra gissing, jag har för mig att för ett eller två år sedan slog vaccinet ut fel virus så det blev i princip helt verkningslöst.

Jag tror inte jag får det andra jobbet, men det verkar som det kan lösa sig på mitt jobb ändå. Jag har i princip lyckats få IT-chefen avsatt... Det är en underdrift att han inte gillar mig så mycket nu, men när jag sa nej till att göra hans jobb blev det inget gjort ledningen insåg hur lite han gjort under sin tid här. Det som lever får se.

• svalan77

Sonen har hållit på och dragit i snoppen ett bra tag nu (typ sedan han fyllde 1). Jag blev lite förvånad jag trodde inte det skulle komma så tidigt.

Han har slutat med välling helt tvärt från att tycka om det till att ta flaskan och ilsket slänga iväg den. Han är förkyld igen vi får se om det blir något dagis imorgon.

• svalan77

sonen sov som en stock inatt och vaknade som en ny människa så det fick bli dagis. Han är så söt springer direkt och leker.

De tog foton på dagis för ett tag sedan men jag har inte sett bilderna ännu, det ska bli spännande. Sonen var lite halvkrasslig då också sa han var lite blek, men det blev nog bra ändå.

Att Ester redan är en månad - tiden går verkligen fort!

• svalan77

Panda: skönt att du mår bättre! Jag vet ganska många som har fått barn på samma dag med två år i mellan, verkar vara något magiskt .

Kul att I pratar så mycket! Sonen är inte säskilt verbal.

Jag fick inte jobbet pga att jag måste hämta på dagis, ganska osmart av dem att säga det eftersom det är diskrimnering. Men det är kanske lika bra om jag aldrig kan hämta på dagis blir livet ohållbart. Jag ska faktiskt snart gå till dagis för att vi ska ha utvecklingssamtal i dag - gulligt.

• svalan77

irmis: nej jag skulle jobba heltid men de dagar jag hämtar på dagis brukar jag komma tidigare och gå tidigare och ev jobba ikapp hemifrån, men de tyckte inte att det var ok. Jag tycker det var knäppt att ens kalla mig på intervju hur tror de att man gör? Det är få småbarnsföräldrar som inte hämtar på dagis ibland.

• svalan77

Barn05: vadå avdrag från i mars? Låter konstigt, justerar de inte det med en gång? Vet du att det finns speciell migränmedicin? De ska fungera mycket bättre än vanlig värkmedicin.

Angående jobbet så tycker jag att det är otroligt noncalant att kalla mig på 3 intervjuer när jag från början hade ställt kravet om flexibilitet i tiderna. Sedan förstår jag också att vissa jobb är mer eller mindre lämpade för flextid, men för denna tjänst borde det inte varit något problem. Dessutom ringde de till mig och sa att jag var den som bäst kvalificerad för tjänsten.

Jag får försöka var nöjd och struta i allt tjafs och bråk här.

• svalan77

Vi leder nog storleksligan på 14 kg och 87 cm. Min "lilla" bulldozer.

Han var i slagsmål i går på dagis, en annan kille försökte ta hans leksaksbil då hade de börjat slåss. Fröknarna var lite generade , sonen hade en ganska rejäl bläcka. Dessutom hoppade han ut spjälsängen igår kväll, som tur var har vi en madrass på golvet så han gjorde sig inte illa. Han ville tydligen inte sova och hoppade ur och kom ut springade i hallen. Jag hade hoppats på att han skulle kunna ha spjälsängen ett tag till, det är praktiskt att veta var man har dem.

• svalan77

Ia: han är verkligen jättestor och jättestark. Jag kan inte hålla honom när han är arg. Fast han ju varit stor länge han följer sin kurva även om den är lite mer än två standardavikelser över normalkurvan.

Vi har funderat lite på att köpa en mindre sulky, men de flesta klarar bara 15 kg så det är nog ingen idé.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare