• Irmis

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia: Fasen vad surt med lägenheten! Många säljare blir lite väl giriga i sista stund. De borde kanske vara oroliga för att nästa köpare gör likadan? *gr* Trist för er i vilket fall!

barn05: Vi har lite dagar kvar, alla lägstanivådagar men jag är osäker på hur många vi har av de andra dagarna.

svalan: Funderar du på att gå ner i tid?

• Irmis

Jag kliver också upp vid halv 6-6, men det är ofrivilligt. När jag ska vara på jobbet vid 7 så räcker det med 6 men A vill för tillfället annat. Men sånt brukar ändra sig med ojämna mellanrum.

Trist väder idag! Jag hade tänkt åka in till stan och kolla på starten på Halvmarathonen som går idag och som maken ska springa men det är ju inte så kul i blötan. Och jag är dessutom förkyld så jag vill inte bli genomvåt heller.

Vad gör ni andra en sån här dag?

• Irmis

Ia: Oj vilken aktiv dag!

froggel: Du hade roligt verkar det som - härligt!!!! Blev det någon kul shopping?

kråkan: Är du nöjd med det fleeceklädda gallonställen från Ellos? Funderar också på att köpa det!

Jag hålle på att rensa och möblera om i garderoben. Har precis skickat ut son och make i parken, jag är själv fortfarande rätt hängig och orkade inte följa med. Vi var i Nyckelviken över lunch men jag frös så mycket så vi gick hem igen. Funderar om jag ska fortsätta rensa eller lägga mig nu när de är iväg.

Funderar på att ta upp det här med As simning igen i mitten på terminen, när allt annat nytt lagt sig!

• Irmis

Vi har fått litet bakslag på dagis, han har varit lite ledsen vid lämning senaste gångerna. Annars är största problemet att han är så himla trött på fm, igår hade han somnat till frukten vid 9. Så nu skulle de låta honom vila en kvart då i vagnen (de är ute på fm och har vagnar med) så att han äter bättre.

barn05: Visst är du på Strålfors? Vart ligger det?

Vi städar minimalt.... men vi har en väldigt lättskött lägenhet. Tvätt gör vi efterhand, viker tvätt går snabbt. Men vi hjälps åt med det mesta, eller gör det i skift rättare sagt. Sen tror jag att vi kommer ta städhjälp när vi båda jobbar fullt.

• Irmis

jentha: Vikken härlig mage!!!

Jag känner mig också sliten, emn när jag jag ser din jätteboll ;) så känner jag mig plötsligt pigg och rask. Du är fullt berättigad att vara trött! Hoppas det ploppar snart!

• Irmis

Tycker det känns som om hela Stockholm är förkylt! Vi börjar äntligen bli bättre men då kommer det väl en ny omgång snart.

Jag är här för jag är ledig idag! Har besök från Skåne (pappa+sambo) så vi ska göra stan idag. A är dock på dagis till 14 som vanligt för vi vill inte bryta rutinerna redan för honom. Maken kommer också från jobbet då. Ikväll ska vi ha vuxenmiddag på Tabbouli.

Jag måste kräkas över mitt jobb ige. kräääk, jag hinner banne mig inte något annat än att jobba, fatar inte vad osm hänt.

• Irmis

GRATTIS JENTHA!!!!!! Skönt att allt gått bra och att ni mår bra!!! A hälsar till storebrorsan Folke!

• Irmis

svalan: Spännande! Jag har missat - var det för ett speciellt jobb du är där eller är det generellt för att komma in i deras bas? Jag har intervjuats en gång av ett dylikt företag men just de var ganska så snälla tycker jag.

Har varit och styrketränat, träningsberoende som jag blivit. Så skönt att ha tillbaka kvällarna från tävlingsarrangerandet :)

• Irmis

Ia: FY vad träligt!!! Visst är det ett tag sen som du hade rejäla problem?

Hos mig händer inte så mycket så jag har inte så mycket spännande att berätta.

• Irmis

Vprt dagis är stängt idag så jag är hemma. Maken skulle varit hemma men eftersom A slog till med feber igår så fick maken vara hemma igår och jag idag. Jag och A har redan blivit ovänner ca 3 ggr och jag vill bara att han ska lägga sig...... Ska försöka gå ut och springa med honom om en timme och få ut lite aggressioner. Vi har ju joggingvagn till honom.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare