• Irmis

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

jentha: Håller med svalan! Dra ner på ambitionerna! Och kanske ni inte behöver sitta uppe till halv 2 ;) även om det är trevligt så kanske prioritera er själva och landa lite mer först? Men nu utgår jag ju bara från mig själv och vet inte alls hur du är!

Vi har tvärtom haft en väldigt lugn och skön helg och det var precis vad jag behövde!!!

• Irmis

Naima: Välkommen tillbaka - har tänkt på hur ni har det! Hm, vet inte hur man gör, förutom att disciplinera sig och dra igång. Trist tips jag vet men sant.

Panda: Grattis!!!!!

• Irmis

kråkan: Ska ta upp om bad här hemma!! Vi är sugna, men jag vet inte om det är lite tidigt för oss att kasta oss in i en aktivitet. Däremot vet jag redan nu att det inte kommer bli jag som är med varje gång i sådant fall - det kanske känns lite trist?

A trivs också som firre på dagis nu. Sover 1930-630/07 varje natt och idag har han gått sin första långa dag (8-1530) och äter som mindre häst. Hade han bara lagt av med sina vidriga vredesutbrott.... men man kan väl inte få allt!

• Irmis

naima: kan E gå på vilket sorts dagis som helst eller är det allergidagis som gäller? Vet du pratade om det tidigare.

Pratat med BVC idag för jag ville boka tid till 18 månaders koll och spruta, vi har inte fått tid och jag vill inte bara få en tid utan vara med och bestämma när. Nu blev det perfekt! Min varnliga sköterska har semester den här veckan och jag lämnade meddelande till hennes ersättare. Oerhört serviceminded tjej, hon ringde 2 gånger igår och 3 idag utan att jag kunde svara i telefonen (mycket möten...). Själv hade jag gett upp för länge sen!

Varit och tränat, men jag är svag just nu :(

• Irmis

Åh vad förbannad jag är! Hela dan har varit en riktig skitdag, med mens, irriterad på mannen (hänger väl ihop), vi har varit hos svärföräldrarna hela dagen och jag har bara velat kräkas för jag mått illa. Sett fram emot hela dagen att få ut allt på intensivpass, och så är det jävla passet fullt!!!! Och det ösregnar så jag kan inte springa och det funkar inte att styrketräna i såna lägen.

• Irmis

Ursäkta utbrotttet *skäms* men jag var verkligen frustrerad.

Gick ut och sprang i regnet ochnu känns allt bra igen!

• Irmis

jenth: jag är impad av ditt tempo! Och nu har jag skrivit på Veckorevyns lista.

Här händer inget nytt tycker jag. Jobb, dagis, träna, surfa, jobba, sova. Och så börjar det om nästa dag. Ska försöka planera in en semestervecka iallafall, för jag är sååå less just nu. På allt faktiskt :/Någon som är sugen på att peppa lite?

• Irmis

A har blivit så fruktansvärt nappig! Han har aldrig haft napp mycket förr men nu går han och frågar efter "bappi" hela tiden. Han är dessutom väldigt svängig i humöret och har många utbrott så jag gissar det är en trygghetsgrej nu med längre dagar på dagis och så. Men så länge han är glad där och sover bra så är vi glada!

• Irmis

barn05: härligt att vara solo! Njut!! Och ring inte och kolla stup i kvarten hur de mår ;)

För oss går det jättebra med dagiset och det känns så skönt. Men jag trodde nog aldrig något annat och det var ju skönt att det blev så.

Imorgon ska båten upp så nu är det definitivt höst. Igår bokade vi resa till Egyptien, åker den 1 dec! Tjoho! Är det någon som vet vart på nätet man kan kolla vilka vaccinationer som behövs?

• Irmis

Godförmiddag! Sist ut först in!

Idag är jag och A solo, båten ska upp så maken är där. Vi ska jogga och sen till Ringen och handla ny bh till mig. Fattar inte, jag läcker pengar! kan det bero på att jag handlar mycket kläder...... tycker inte jag har några kläder. 2 år sen gravid och ständigt svällande=köpte inga kläder, 1 år sen, föräldraledig och inte i behov av snyggkläder. Nu vill jag bara ha klänningar, skor, kjolar, toppar osv!!!

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare