• Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
  • jentha

Idag är sambon hemma med oss, han ska jobba hemifrån på fm. Vi skulle på utvecklingssamtal med Folke på dagis nu på morgonen, men två fröknar är sjuka, så det blev inställt och Folke fick vara hemma idag också från dagis. Jag hoppas att det inte blir jobbigt för honom att komma tillbaka på måndag efter att inte ha varit där på 1½ veckor.

Irmis: det var länge sen jag satte på Folke en body, nu tror jag inte vi har nån som passar.

miss l: jag hoppas att kissen kommer tillbaka. Det är jobbigt att inte veta vad som hänt dem när de är borta. Är det nån av de gamla eller den nya?

barn05: stackare dig som är så krasslig. Krya på dig! Det är så häftigt när det kommer nya ord hela tiden. Folke får AD-droppar varje morgon, men nu när Ester är en månad så ska hon också ha och henne glömmer jag hela tiden...

Nu ska vi göra oss iordning och åka till Etnografiska museet - en kompis ringde just och ska dit med sina barn och eftersom sambon ska jobba lite var han bara glad att bli av med oss några timmar..

Folke har börjat säga till när han har bajsar och det är dags att byta blöjan. Bass, böjja byta eller böjja ny eller annan säger han. Nästa steg är att få honom att säga till innan...

Tjingeling!

// jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • miss lyckad

Äntligen helg!
    Kissekatten har inte kommit tillbaka ännu. Det är en av de gamla katterna som är borta.

Barn05: Vi ger fortfarande Rasmus AD-droppar. Han får det vid frukosten så då e det lätt att komma ihåg.

Måste bara fråga er. Har alla börjat prata nu? Rasmus bubblar en hel massa, men inte några riktiga ord. Bara dä som han har sagt när han pekar på saker i flera månader nu. Han säger mmmammma och bapa, men det kan han säga om flera saker inte bara om mamma och pappa. Ibland säger han även nähä. Han har börjat skaka på huvudet och nicka, men det är inte alltid det han gör stämmer med det han menar.
    När man frågar om han har bajsat tar han på rumpan, skakar på huvet och säger nähä. Han är så söt

Nu e det dax att gå upp och ge barnet lite mat. Han ska faktiskt få en burk idag, potatis med lax i örtsås. Äter era små burkmat fortfarande? Det var länge sedan han åt en burk får se hur det går. Sambon ska åka iväg och köpa pizza sen som vi ska äta när Rasmus har somnat. Det ska bli så gott, har varit sugen på det hela dagen.

• litenkråka

Miss L - R pratar massor men förstår inte ens hälften vad som kommer ut från hans mun,men det blir fler o fler "rena" ord varje dag.
    Burkmat har han inte ätit sen i sommras,förrutom förra veckan när farmor jag honom en bruk när hon var barnvakt o då hade han tyckt att den var väldigt klippig att äta...

Barn05- AD droppar va e det?? Det har han tyvärr inte fått på några månader...

Jentha- När R har bajsat så blånekar han det o vill absolut inte byta bölja,hoppas det svänger snart!

Ia- 9feb sägs det vara den dag som bebisen ska komma ut så vi får se när det är dax igen.

Vi andvänder bodysar ibladn,tänker ansvända upp dom vi har men inte köpa nya. 86 har R på alla sina kläder nu.

Krya på er sjuklingar!

• jentha
    kråkan: ja, efter att Folke sagt till att det är bajs i blöjan och man frågar honom "Har du bajs i blöjan?" så brukar han svara näe... konstiga ungar...
  • Irmis

Vi ger ADdroppar dagligen fortfarande.

Miss L: A säger en del ord så jag tycker nog att han pratar lite. 5-10 ord konstaterade bvc att han kunde och sen förstår jag och maken många fler. Burkmat har han inte ätit på välidgt länge. Försökte senast i somras tror jag, då försökte vi ge en pastaburk som pastasås men det genomskådade han direkt..Fruktburkar får han däremot, brukar få det på yoggin.

Vi har haft (har) en väldigt lugn helg. Joggat, köpt tapeter och haft kämpiga nätter. Fruktansvärda nätter nu, A vaknar tröstlös och vägrar somna om. Vill varken sova hos oss eller i egen säng. Går ju ok på helgen när man kan ta igen lite, men nu är det snart vecka igen. I torsdags var jag en zombie, kunde inte tänka en klar tanke på hela dagen. Så här har det varit i kanske 2-3 veckor nu, hoppas det vänder snart.

Ska snart iväg och träna, ikväll blir det indiskt, jobb och Ensam mamma söker.... förstår inte men jag har fastnat.

Ska jag försöka dra ihop en kväll ihop? Jag vet inte om jag har era mailadresser så ni som är intresserade kan väl skicka ett meddelande till mig. Men jag tror att jag redan nu kan säga att i november har jag nästan inga kvällar alls kvar, tror vi har en helg som inte är hel tror bokad och det är om 3 veckor tror jag. För vi pratar väl helgkväll (fre eller lör). Fredag har jag några till.

• miss lyckad

Vi åkte iväg en sväng till sambons brors landställe igår och kom hem idag. Det var riktigt trevligt. Skönt att komma hemifrån ett tag faktiskt, även om INGET av det vi skulle gjort i helgen blev av. Men det finns ju kvar, så vi får väl ta det nästa helg då...

Ingen pizza blev det i fredags heller, det var ju så dåligt väder, så jag förbjöd sambon att åka 1 mil med sommardäck på våran kurviga väg för att komma in till Väsby. Vi tar det ikväll i stället. Det gick bra med burkmaten till Rasmus i fredags. Skönt att kunna ta till det när det inte finns någon lagad mat att tillgå då vi vill äta lite senare.

• Ia 70

Leia fick en 12 tim maginfluensa i fredags 20.00-lö 08.00. Jon kräktes 6 gånger sedan var det över, lite varm men pigg som en mört. Helkonstigt. Ingen av oss andra har blivit sjuka ännu.
    I går var jag o Leia ute nästan hela dagen. Underbart väder. Var i Vasaparen o busade runt innan vi gick o gjorde lite ärenden på Kungsholmen o tillbaka. Sååå mysigt! Njuter verkligen av helgerna nu när jag jobbar

Miss L: Leia e väldigt fåordig med. Mamma, tata, titta, där, kaka, macka, kocka (klocka) docka e vad vi kan tyda. Annars går hon mest runt o säger Äääh. äääh. Men hon förstår massor. Leia får barnmatsburkar ibland. Hon gillar dem fortfarande även om hon klarar sig på vanlig hemlagad mat. Välling dricker hon morgon o kväll, ibland på dagen med om hon ätit dåligt.

Irmis: Jobbigt med vakennätter. Har inga råd att ge. Vi har oxå haft perioder av sådanna. Både länge o kortare.

Vem tror ni blir USA´s nästa president?

Ha en bra vecka allihopa

Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Chotte

Hej!

Vi har haft en skön helg. Igår var vi på IKEA och Molly slog rekord i köttbullsätning tror jag. Sedan sprang hon runt som en tok och busade när vi handlade, det var så kul. Hon kan säga "Ikea" faktiskt... Knasboll.

Hon pratar en hel del faktiskt, flera tvårordsmeningar nu. Som "Mera kaka" "Hej pappa" "Mamma här". Hon säger också "Oj, oj!" så fort hon tappar ngt eller spiller. Om hon har bajsat pekar hon på rumpan och säger "Dä bajs!". Det har hon tidigare också gjort när vi har lagt henne och hon vill komma upp ur sängen, trots att det inte är ngt i blöjan... I morse sjöng jag "Var bor du lilla råtta" för henne och när jag sjöng om korv så sa hon "Mmmm, korv". Hon lät som Homer Simpson, hahahaha!

Miss Lyckad: Jag hoppas verkligen att kisse kommer tillbaka, har haft katter tidigare och det är så hemskt när de försvinner!

Ia: Hoppas att ni andra klarar er!

Jag hoppas verkligen att Obama vinner.

• jentha
    Irmis skrev 2008-10-31 08:25:31 följande:
    Ingen frivillig till träffen, vet inte vd vi ska hitta på. En träff på restaurang kräver ju inget direkt jobb. Men jag tycker också det vore roligt att se alla barnen.
    Irmis skrev 2008-11-02 16:52:20 följande:
    Ska jag försöka dra ihop en kväll ihop? Jag vet inte om jag har era mailadresser så ni som är intresserade kan väl skicka ett meddelande till mig. Men jag tror att jag redan nu kan säga att i november har jag nästan inga kvällar alls kvar, tror vi har en helg som inte är hel tror bokad och det är om 3 veckor tror jag. För vi pratar väl helgkväll (fre eller lör). Fredag har jag några till.
    Jag tycker också att det vore kul att träffas med barnen. Har funderingar på att bjuda hit alla, men jag vet inte om/när vi ska påbörja vår om-/tillbyggnad ännu så det är därför jag dröjer med det. Dessutom börjar ju - som du skriver - helgerna bli fulltecknade fram till jul, så vi kanske ska ta träffen med barnen nästa år istället... Men det vore kul om vi fick till en mamma-kväll innan dess. Jag kan dra mitt strå till stacken genom att väcka träffas-tråden och föreslå datum där, men vart vi ska träffas sen får du gärna ta hand om...
  • Ia 70

God morgon tjejer
    Uppe sedan sex o på jobbet sedan sju...
    Felix sa igår att -Mamma det var länge sedan Aprilmammorna träffades o ja det e sant
    Ja det skulle vara superkul att träffa alla med barnen. Som vanligt e ni ju välkomna till oss men vete sjutton hur det skulle funka med alla?
    Ha de gott i dag alla goa mammor.

Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare