• Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
  • jentha
    Ia: jag tror att koksalt är betydligt mildare än nässpray. Det är ju som kroppens egen vätska (tårar tex)
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • Chotte

Hej!

Snuvan är INTE bättre, jag blir snart helt galen. Har varit så där förkylnings-borta hela dagen idag på jobbet, gjort en massa konstiga fel och så. Nu är jag på väg hem til ett glas VIN och soffan. Så länge jag nu får sitta...

Hoppas att alla har en bra helg, vi ska ha middag hemma för min bästa kompis och hennes kille. Det är helt sjukt, de har varit ihop ett ¨r och jag har inte träffat honom! Säger en del om hur mkt man kommer ut nuförtiden...

• Irmis

barn05: härligt att vara solo! Njut!! Och ring inte och kolla stup i kvarten hur de mår ;)

För oss går det jättebra med dagiset och det känns så skönt. Men jag trodde nog aldrig något annat och det var ju skönt att det blev så.

Imorgon ska båten upp så nu är det definitivt höst. Igår bokade vi resa till Egyptien, åker den 1 dec! Tjoho! Är det någon som vet vart på nätet man kan kolla vilka vaccinationer som behövs?

• Irmis

Godförmiddag! Sist ut först in!

Idag är jag och A solo, båten ska upp så maken är där. Vi ska jogga och sen till Ringen och handla ny bh till mig. Fattar inte, jag läcker pengar! kan det bero på att jag handlar mycket kläder...... tycker inte jag har några kläder. 2 år sen gravid och ständigt svällande=köpte inga kläder, 1 år sen, föräldraledig och inte i behov av snyggkläder. Nu vill jag bara ha klänningar, skor, kjolar, toppar osv!!!

• jentha
    Irmis: du har ju helt klart ett uppdämt behov av nya kläder

Igår var jag och Ester på tjejmiddag och hon fick ha klänning för första ggn - sockersöt!

// jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • Ia 70
    jentha: Sååå söt, en riktig prinsessa ju

irmis: Bara shoppa på Jag köpte en klänning i går
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • miss lyckad

Jentha: Va söt Ester är. Den nya katten är en hittekatt. Gissar att det är därför hon är mästare på att bryta sig in i brödpåsar.

Jag försökte få katten att gå ut igår. Bar henne till ytterdörren och släpte ner henne utanför, men hon tvävände och sprang in och gömde sig. I morgon är det en vecka sedan hon kom och hon gör inget annat än sover. Antar att vi får ge det lite tid...

Om en timme ska vi lämna Rasmus hos mina föräldrar. Ska bli lite skönt att vara själva faktiskt, även om jag tror att det kommer kännas konstigt. Vi har bara slappat idag så jag ska skutta in i duschen nu och börja göra mig klar.
    Ha en trevlig helg allihop!

• Irmis

jentha: Åhh vilken sötnos!

jentha och Ia: TAck nu känns det lite bättre och jag har idag köpt en bh och en klänning (den kostade bara 200 kr, men var tvungen att checka med maken först om jag var ha-galen). Jag köpte faktiskt lite nya bhar i våras, tyckte det behövdes efter amning, men eftersom jag gått ner rätt mycket i vikt så har jag inga bröst kvar så nu blev det en ny. Alla mina vita är urofräscha och alla svarta är stora. Funderade om jag skulle köpa en fräsch vit eller svart som passar. Valde en svart, blir vit nästa gång.

Nu ska jag göra vitchokladcheesecake till middagen ikväll och jaga A som försvann iväg med mitt äpple som jag tog fram :)

• Ia 70
    Irmis: Vitchokladcheescake kan du erkligen unna dig o mumsa på för du har verkligen gått ner i vikt. Såg det på dig när du var inne på mitt jobb sist Du såg så himla snygg ut!!

Leia e allmännt gnällig o kinkig, inte långa stunder hon e glad. Inte ens i vagnen när vi var på stan.

Vi har köpt första julklappen i dag...till Leia (såklart) en docka med div. tillbehör. Hon har fått en beg. dockvagn av kusinen o brorsans avlaga docka sedan han var liten, men vi saknade tillbehör som napp, flaska potta mm, så det vart ett helt paket till "Pang Pris"  Hon älskar dockor o att dra runt på vagnen. Men i källaren finns en massa dinosaurier och bilar mm så det ska nog bli lite "jämnvikt" Inte bara tjejsaker! Fniss.
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • 06mamma

Hej tjeer!
    Verkar som jag håller på att bli en "en gång i veckan inläggare"...

Trist att ni är sjuka i tråden, här hemma är vi också dåliga.
    I har haft feber i en vecka nu och jag håller på att gå på knäna (sambon är ju i Japan).
    Det verkar som vi haft världens otur. Veckan började ju med feber och ögoninflammation, vilket alla på dagis hade. Jag trodde ju det var biverkningar av sprutan men sen i torsdags så verkar det som om biverkningarna verkligen kom av MRP vaccinet. Hon har haft hög feber, gråtit konstant och sagt ajajaj nästan hela tiden, vägrat mat och dricka (inte ens välling). Proverna visar ingenting vilket är tydligen då är typiskt för "minimässling". Ljuger när jag säger att hon inte ätit, hon har ätit burkchampinjoner...

Idag sov hon 4 timmar på dan sen fick hon Ipren och sen dess har hon faktiskt nästan varit sig lik så jag hoppas verkligen att det vänder nu. Fixar inte att hon är sjuk längre!

Irmis-man måste faktiskt få handla ibland! (för mig blir "ibland" ganska ofta men jag intalar mig själv att jag är värd det.) Åh,härligt med bokad resa! Twinrix och Ducoral är ju ett måste för Egypten. Möjligt att A behöver nåt extra som vi vuxna redan har. Tänk på att det måste gå minst 3 v mellan MRP vaccinet och Twinrix. Och blir han lika sjuk som I så se till att ta det nu så ni hinner. (vill verkligen inte måla fan på väggen, Folke blev väl inte alls sjuk tex...)

Vi är ju aningen fantasilösa men vi åker till Cypern på höstlovet hela familjen, med hela familjen men jag "min" familj med föräldrar, systrar och allas familjer. 14 st...

Ia- Bella är också helt docktokig. Hon fick en "Kerstin" när hon fyllde 1, i somras fick hon en "Lola" (30:- på barnens hus). Hon gav henne själv namnet Lola och i veckan när hon var sjuk fick hon en till docka av mamma men den heter inget ännu men säger inte Bella nåt så blir det antagligen en "Maggan" (mammas andra namn). Bella bär på sina dockor, matar och "smackar" med munnen när hon gör det. De får låna hennes napp och snutte, hur gulligt som helst! Måste verkligen rekommendera "paraplyvagn" till barnen. De kostar inte mer än typ 50:- och är jättelätta. Bella älskar sin och har den varje gång hon går ut (annars skriker hon!)Men ingen av dockorna får åka med, den ska fyllas med ekollon...

Jentha-Ester är fantastiskt söt!

Okej- slut på romanen...

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare