Inlägg från: jamis |Visa alla inlägg
  • jamis

    Vi som fått barn efter spraystart v 14 - 2007 - Del 3

    Va bra med ny tråd Mae! Kul att V är så social! Jag borde oxå prova för Adam fullkomligt älskar nya människor. Fast han vill än så länge ha mamma eller pappa i närheten.

    Vi har kört med mat nu i snart en månad och Adam fullkomligt älskar allt vi ger honom Han äter gröt (helst påron-banan), pureer, välling och annat vi ger honom. Han är dock lite hård i magen. Har ni några andra tips än katronplommonpure?
    Han sitter längre och längre stunder själv och gör envisa försök att krypa men snurrar oftast runt men han kan dra sig framåt på nåt konstigt sätt Mysigt!

  • jamis

    Cecilia: Vi tänker gå på Babysång och se vad mer det kan finnas. Adam blir ju alltför frustrerad om vi är hemma en hel dag så jag måste nog hitta på nåt varje dag. Jag börjar inte jobba förräns i februari så jag är hemma ett tag till, jätteskönt!

    Vi tar det ganska lugnt med maten och det är jätteskönt. Jag vill amma så länge som möjligt och så länge Adam vill så tänker jag försöka det.

    Nu är vi i Härnösand och ska fira min 30-årsdag

  • jamis

    Jag kan gärna ses nästa vecka men jag kan bara torsadg den 21 och fredag innan kl 14.

  • jamis

    jag måste lämna återbud på torsdagen... men vill gärna ses vid annat tillfälle!

  • jamis

    Hej på er!

    Vi har oxå anmält oss till babysång men det är kl 11 och då brukar Adam sova som bäst Vi får se hur vi gör med det. Det är en grupp som är stängd OCH kostar pengar så då vill man ju kunna gå. Annars finns det så otroligt många ÖF så vi kan bara välja och vraka beroende på när Adam sover eller inte och det är skönt!

    Cecilia: Adam brukar sova natt mellan 19-08 och på förmiddagen brukar han sova 30 min-2 h och så 30-40 min på eftermiddagen. Jag försöker få honom att sova längre än 30 min för annars blir han lätt grinig och vill inte äta heller...

    Men visst är det kul att vara hemma med barn! Det är precis som Honey skriver, fullt ös hela tiden !

    Adam krälar fram, ställer sig i kryp-position, sätter sig upp och ställer sig på knä själv Han älskar att dra ut lådor och titta på farliga saker han inte får ta. Tänk att de fattar så tidigt!

  • jamis

    Cecilia: Adam sover oxå mellan oss och jag ser det verkligen inte som nåt misslyckande. Jag tycker att det är det mysigaste som finns och vill ha det så. Vissa nätter äter han mer och andra mindre, jag tror det beror lite på hur mycket han hunnit äta under dagen. Han är så nyfiken att han inte riktigt hinner äta på dagen Men jag förstår om det kan komma att kännas jobbigt när du börjar jobba. Bra att du kan få tips från Somna utan gråt

  • jamis

    Ja, det är lätt att bli påverkad av andra men samtidigt vet man ju vad man själv tycker. Stå på dig


    CeciliaBa skrev 2008-09-03 09:24:37 följande:
    Nej, jag tycker också att det är supermysigt och vi valde att göra så från början så det är inte något misslyckande förstås. Men det känns som om alla vänner runtomkring har barn som sover som små stockar från tidig kväll till sen morgon och tycker att jag borde köra skrikmetoden för att få slut på nattammandet. Nu när jag läser vad jag skriver så tycker jag det låter helt vansinnigt! Men man kan bli så lättpåverkad av andra ;-(. Äsch...vi kör på så får vi se hur det går under de kommande veckorna.
  • jamis

    Vi ger Adam mat ca kl 18-18:30 som sista mål (förtuom amning då) och det brukar han stå sig bra på, bara han äter Igår åt han nästan inget på hela dagen utan bara ammade och så ammade han typ hela natten!

  • jamis

    Hej på er!

    Tänkte bara titta in och lämna lite avtryck. Vi lever och njuter av livet, som ibland kan bli lite väl mycket! Adam kryper fort och bra och ställer sig upp mot det mesta. Ibland går han lite med stöd. Han älskar att bli buren och vara med och diska och laga mat

    Hoppas allt går bra för terwa med den nya graviditeten!

    på er!

  • jamis

    Honey: Vilket mirakel! GRATTIS!!! Förstår om du är lite chockad! Men åh va härligt

  • jamis

    Jag tycker det är så härligt att så många faktiskt, som haft svårt att bli gravida, lyckas spontant efter en graviditet! Det bådar gott för framtiden

  • jamis

    Honey: ja, jag såg det Jag som tänkt gratta men du får en massa GRATTIS här istället.


    Honeyflowers skrev 2008-10-26 20:47:16 följande:
    jag har tagit bort gästboken ett tag, vill inte gå ut med det ännu!
  • jamis

    Honey: ja, man kan ju börja undra om jag smittats av er Nej, skämt åsido så har jag ju inte slutat amma heller så det är väl inte så konstigt att den inte kommit än Fast det molar och drar i magen sen över en vecka tillbaka nu

  • jamis

    Vi får väl ta ett test om några veckor


    CeciliaBa skrev 2008-10-30 19:16:34 följande:
    Haha! Den var bra....vi är inte speciellt aktiva  om jag ska vara ärlig...  Jag har inte fått mensen tillbaks överhuvudtaget. Jag ammar ju fortfarande men inte så mycket på dagen. Det har molat och dragit i magen precis som för dig Jam...i ungefär en vecka. Trodde mensen var på g men inget ännu.
  • jamis

    Va kul att höra från dig Haz! Och grattis till graviditeten!

    Vi har flyttat till Örebro , flyttade i december och födde vår andra son på sjukhuset här. Han föddes 25 jan och heter Eliah, blev till spontant
    Adam pratar oxå väldigt mycket. För honom släppte det när han fyllde 2 år och nu är det långa 9-ords meningar lite nu och då. Han är rejält trotsig och slåss, härjar och kastar tallrikar i golvet titt som tätt. Det går bättre och bättre men är tufft och tröttsamt i perioder, särskilt när lillebror står i skottlinjen.

    Jag är hemma med båda barnen. Adam har aldrig börjat dagis, men nu har vi iaf ställt honom i kö tills han är 4 år. Det känns lagom för oss.

    Hur går det för er andra?

Svar på tråden Vi som fått barn efter spraystart v 14 - 2007 - Del 3