• lyckligmamma

anses det vara fattigt att köpa begagnade kläder och möbler?

min kompis tycker det är pinsamt att handla second hand, att det bara är för de utan pengar (!) möbler såsom kläder. jag älskar att fynda gamla möbler, beg, blanda ¨gammalt och nytt, så att hemmet blir personligt. Hon tycker det är lite fel av mig att köpa beg till min dotter, på tex röda korset och tradera. Jag tänker inte så... VAD TYCKER NI?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden anses det vara fattigt att köpa begagnade kläder och möbler?
  • Nyfiken gul

man är smart om man köper begagnat!!

jag älskar att shoppa begagnat vad det än må vara och går ofta i second hand butiker.

Lika ofta lämnar jag också IN saker till försäljning. Alltid kan det glädja nån annan lika second hand galen människa...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • älskarlivet81

Möbler skulle jag kunna tänka mig handla begagnat men aldrig kläder! Röstade därför annat!

• Fru annmi

Annat:
    Möbler & gamla saker skulle jag kunna tänka mig handla begagnat men aldrig kläder!

• Miss Lau

Det är smart, både för miljön och för plånboken. Vi har god ekonomi och rätt hög inkomst men köper mycket begagnat, både kläder och möbler.

• Nettann

Kan inte påstå att jag älskar second hand, därför blev svaret "annat".
    Har inga problem att köpa second hand i viss utsträckning. Har själv lite svårt med kläder i andra hand, men möbler å annat lägger jag gärna lite mindre pengar på, bara det ser fräscht ut...

• Maroé

jag skiter ju inte direkt pengar... men jag har så jag klarar mig.. just därför blir jag skitglad när jag har suttit och tittat på en ikea soffa på deras hemsida, och sen klickar ut mig på blocket, och hittar denna soffa i massa olika färger för inga pengar alls, 1 månad gammal.... har fyndat mina möbler på det visat... och ändå syns det ingenstans i mitt hem att det är begagnade saker.
    bra miljöval och känns bra för självkänslan, att fynda

• Ari Gold

Jag äääälskar second hand och jag är definitivt inte fattig, vi är nog snarare höginkomsttagare eller något.

Det är in kompis som har en fattig attityd tycker jag.

• Elli47

Det är väl inget fel i det, jag kan gott köpa vissa saker begagnade, t ex barnkläder, bokhyllor, böcker osv.

• iorlina

Vi har en årsinkomst på 1,2 miljoner i vår familj, bor gratis i avbetalat hus och så. DVS vi har mycket pengar att röra oss med, men kollar man i sonens garderob består denna i alla fall nästan till 80% av Tradera/Blocketfynd!!!!!!!!!!!!! Varför inte tycker jag, tänk bara hur mycket pengar + miljö jag sparar!!!

• ejjasj

vi ska bara köpa begagnat till bebisen när vi får den, förutom vagnen. ser inte varför man ska punga ut en massa pengar på kläder som används en månad...

Svar på tråden anses det vara fattigt att köpa begagnade kläder och möbler?