• lyckligmamma

anses det vara fattigt att köpa begagnade kläder och möbler?

min kompis tycker det är pinsamt att handla second hand, att det bara är för de utan pengar (!) möbler såsom kläder. jag älskar att fynda gamla möbler, beg, blanda ¨gammalt och nytt, så att hemmet blir personligt. Hon tycker det är lite fel av mig att köpa beg till min dotter, på tex röda korset och tradera. Jag tänker inte så... VAD TYCKER NI?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden anses det vara fattigt att köpa begagnade kläder och möbler?
  • Michisen

Älskar att shoppa begagnat, både kläder och möbler och annat man behöver!
    Dessutom så har vi en sådan kompiskultur att kläder, möbler, böcker etc gärna "vandrar runt" i bekantskapskretsen - vilket är rätt roligt. Garderoben blir liksom mycket större när man kan låna av varann.

Tycker bara det är bra att handla begagnat, det enda jag inte skulle köpa begagnat är underkläder!

• Saltlakrits

Annat:

Jag köper begagnat om jag hittar något jag vill ha.
    Antingar har jag inte råd till det nytt eller så finns det inte att få tag på det i affär.

Tycker det är ett bra alternativ..
    Man kan hitta mycket roligt, annorlunda och billigt.

Mamma till tre underbara barn!
  • Milkina cerka

Älskar secondhand :)

Dessutom är det bra för både plånbok och miljö.
    Gillar att ha möbler och kläder som inte alla andra har.

• marmelade

Köper också möbler begagnat och på secondhand och ibland fixar vi till dem genom målning etc. ALLTID är det just de möblerna som folk frågar vart vi köpt och vart vi hittat dom för att de gillar dem. Gillar blandningen av gammalt och nytt och tycker också hemmet blir mer personligt då.

• Sicali

Vi köper också mycket begagnat. Som någon skrev hittar man ju så roliga/fina/annorlunda saker begagnat. Barnkläder till de minsta är ju rena fyndet för de hinner ju knappt använda dem innan de är urväxta.
    Nu har vi tur för vi får min systersons kläder till vår lille och de är klädtokiga och köper både mycket och väldigt väldigt snyggt till sonen.
    Så när vår minsta växt ifrån en storlek är det bara att hämta nya lådor från förrådet.

• kokoskärlek med bubblor

Haha jag vet flera som tjänar många miljoner om året och äääälskar second hand.
    Fjantigt och jävligt "nervöst" med åsikten att det anses fattigt. Herregud

• Hellvira

Vi blandar sprillans nytt och gammalt hemma. Jag älskar personliga och lite udda föremål 50 och 60 tals design samtidigt som jag älskar vardagsrumsmöbler i högblankt vitt och stilrena soffor.
    Vi har verkligen en väldigt smakfull och personlig mix av loppis och nytt hemma. Många blir jätteöverraskade över hur vi lyckats

Många retro loppisfynd får man ju betala en hutlös summa för så jag skulle inte direkt kalla alla loppishadlare för fattiga Vet man vad man vill ha och det är svårt att få tag på får man betala en massa pengar för rätt lampa tex

• MammaMie

Fullkomligen älskar second hand! Det går att hitta så mycket kul både vad gäller möbler, kläder och andra prylar.

Ett Plus är att det är billigt och dessutom bra för miljön. Men jag handlar framför allt second hand för att det finns så mycket fint och det verkligen är som ett rus när man äntligen hittar något som man sökt efter länge, eller något man aldrig sett förut men älskar direkt!

• keepthefaith

annat-smart tycker jag om det finns nåt man gillar/tycker om så varför inte. Då blir det ju mer pengar till thailandsresan också

• Meline

Nej, inte fattigt, det anses väl trendigt. Det är ju jättechict att ha gjort ett fynd på loppis och ha kommit över en äkta möbel för en spottstyver, eller att köpa retrokläder second hand.

Själv köper jag inte särskilt mycket begagnat, mest för att jag sällan hittar något snyggt och för att jag inte är så förtjust i att springa på loppisar.

Svar på tråden anses det vara fattigt att köpa begagnade kläder och möbler?