Var Jesus Jude?
Läste det här på FL för ett tag sen, nån som skrev i en tråd. Undrar bara om det var något som den personen tycker eller om det är något allmänt känt.
Läste det här på FL för ett tag sen, nån som skrev i en tråd. Undrar bara om det var något som den personen tycker eller om det är något allmänt känt.
Då den ortodoxa bibelns evangelier delvis har förfalskats så tror jag ej att han var jude. För att vara jude måste man tillhöra DRUGES vilket Jesus inte var. En gnostikernas Kungarnas Kung utlovad av vår Profet. I Thomas Evangeliet sägs det att om det vore Hans vilja så skulle var och en blivit född omskuren.
I Judas Evangeliet skrattar Jesus på den judiska dårskapen eftersom t.o.m apostlarna faller i lögnen att tillbe fel gud.
Men det är inte bara vi gnostiker som ser de ortodoxa skrifterna, trossatserna som halvplagiat utan den kritiken delas delvis av bl.a muslimer också.
Klart Jesus var Jøde, ingen tvil alls..kommer jo godt frem i tråden her også.
Japp! han var/är 100% jude! det vet jag, både pga att jag läst om det i bibeln och för att jag sett honom ansikte mot ansikte och det inte råder några tvivel på alls att han var/är jude.
Japps han va jude från topp till tå.
Det är så missionärerna brukar göra. De berättar om att de träffat Jesus och fick krama om honom. En del fick kyssa honom och en del fick orgasmer av hans beröringar.
Jag har sett många ansiktsdrag hos judar, som jag också såg i Jesus, därför så tycker jag att han har ett "typiskt" judiskt ansikte.
T ex så tycker jag att han liknar den här snubben rätt så mycket:
content.jqscorp.com/wp-content/datemedude.jpg
Huruvida hans ansikte är bara typiskt hos judar går förstås att diskutera.
Teek taak: so what om jag såg honom i en dröm?? det är ofta så Gud talar till människor, just genom drömmar!
Och det där med orgasmerna kunde du ha låtit bli att ta med då det bara är sinnes-sjuka människor som associerar Jesus med deras sexliv på det sättet att de får orgasm då de tänker på honom.