• bara lilla jag

dubbelfitta

Helt ärligt är det okej att översätta engelskans ord cameltoe till dubbelfitta i ett familjeprogram kl 8 på kvällen?
    Varför välja ordet dubbelfitta överhuvudtaget.. Varför inte bara skriva kameltå som är det vanligaste uttrycket för det "fenomenet"

• Svar på tråden dubbelfitta
  • Zemcia

men det heter ju kameltoe, varför ens översätta, de flesta vet vad det betyder. Dubbelfitta låter bara vulgärt...

• MissLaila

Vilket program?

bara lilla jag skrev 2008-08-07 10:45:54 följande:

Helt ärligt är det okej att översätta engelskans ord cameltoe till dubbelfitta i ett familjeprogram kl 8 på kvällen? Varför välja ordet dubbelfitta överhuvudtaget.. Varför inte bara skriva kameltå som är det vanligaste uttrycket för det "fenomenet"
  • bara lilla jag

för att det är ett engelskt ord och det ser väll konsntigt ut att översätta allt till svenska men inte det.. Så kameltå tycker jag är helt okej att skriva.. Men dubbelfitta... Nej det var lite väl att ta i

• bara lilla jag
    Svar på #2
    stilpoliserna med trinny och susannah
    MissLaila skrev 2008-08-07 10:48:40 följande:
    Vilket program? bara lilla jag skrev 2008-08-07 10:45:54 följande:
  • TeeTee

I rättvisans namn sa hon faktiskt först "cameltoe" och sedan "dubbel fanny", vilket översätts korrekt med dubbelfitta!

• MissLaila

Tycker det är vansinnigt att dom visar bernförbjudet innan kl 9 på kvällarna.. Sen tycker jag även att översättningen har spårat ur.. I vilket sammanhang översatte dom det? Fattar inte ens att dom kan använda könsord i ett sånt program.. Suck!

bara lilla jag skrev 2008-08-07 10:50:16 följande:

Svar på #2stilpoliserna med trinny och susannah
  • carola1977

Vad är dubbelfitta? Har aldrig hört talas om varken det eller kameltå. Är det jag som är dum eller ?

• TeeTee
    MissLaila skrev 2008-08-07 10:52:47 följande:
    Tycker det är vansinnigt att dom visar bernförbjudet innan kl 9 på kvällarna.. Sen tycker jag även att översättningen har spårat ur.. I vilket sammanhang översatte dom det? Fattar inte ens att dom kan använda könsord i ett sånt program.. Suck!bara lilla jag skrev 2008-08-07 10:50:16 följande:
    I samband med en kvinna, som hade på sig för tajta byxor, som skapade en "cameltoe" där fram. Inget barnförbjudet med det programmet!
  • TeeTee

Dom säger för övrigt också "tits" och "shit". Ajajaj

Svar på tråden dubbelfitta