• bara lilla jag

dubbelfitta

Helt ärligt är det okej att översätta engelskans ord cameltoe till dubbelfitta i ett familjeprogram kl 8 på kvällen?
    Varför välja ordet dubbelfitta överhuvudtaget.. Varför inte bara skriva kameltå som är det vanligaste uttrycket för det "fenomenet"

• Svar på tråden dubbelfitta
  • fetsnygg

om man drar upp byxorna för högt så könet typ syns.. inte snyggt.. så det var nog i det sammanhanget.. att det inte är snyggt.. eftersom de är stilpoliser ;)

carola1977 skrev 2008-08-07 10:53:36 följande:
    Vad är dubbelfitta? Har aldrig hört talas om varken det eller kameltå. Är det jag som är dum eller ?
  • sasssyy

här i sverige har jag hört uttrycket "mummelbyxor" om samma sak.. dvs man ser hur läpparna rör sig men man hör inget...

INget barnförbjudet med det... är isf MER barnförbjudet med kvinnor som har sånna byxor... fyyy fitta vad fult och osmakligt rent ut sagt.. det kan ju inte vara direkt bekvämt heller med brallor som skär upp mellan blygdläpparna...eller????

• carola1977
    Svar på #11
    Tack för upplysningen. Kom på att jag nog hört kameltå i alla fall, men inte dubbelfitta. Låter inte som samma sak direkt..
  • fetsnygg

tits=bröst?

här hemma är inte bröst barnförbjudet haha *fniss* inte skit heller.. men svära är väl inte så kul.. och dubbelfitta är väl inte så lyckat kanske.. fast vår lilla dam kan ändå inte läsa.. hon är bara 11 månader *S*

TeeTee skrev 2008-08-07 10:54:47 följande:
    Dom säger för övrigt också "tits" och "shit". Ajajaj
  • bara lilla jag
    Svar på #10
    Fast det blir inte översatt... Men ett ord som fitta som många kvinnor tar illa vid sig av och tycker att det är en vårdslös benämning av vårat kön.. Varför ska man använda det i tv?
    Fanny är väll ändå en benämning på rumpa? Typ shake your fanny.. Lär ju inte vara skaka på musen utan snarare skaka rumpan.. eller har jag fel?
    TeeTee skrev 2008-08-07 10:54:47 följande:
    Dom säger för övrigt också "tits" och "shit". Ajajaj
  • MissLaila

Jag menade inte stilpoliserna utan jag menade andra program.. Som "Sasssyy" säger så har jag oxå bara hört mummelbyxor..

TeeTee skrev 2008-08-07 10:54:11 följande:
    I samband med en kvinna, som hade på sig för tajta byxor, som skapade en "cameltoe" där fram. Inget barnförbjudet med det programmet!
  • viseversa

fitta betyder våt ängsmark har jag för mig.Det är väl inte så fult eller?

bara lilla jag skrev 2008-08-07 10:58:08 följande:

Svar på #10Fast det blir inte översatt... Men ett ord som fitta som många kvinnor tar illa vid sig av och tycker att det är en vårdslös benämning av vårat kön.. Varför ska man använda det i tv?Fanny är väll ändå en benämning på rumpa? Typ shake your fanny.. Lär ju inte vara skaka på musen utan snarare skaka rumpan.. eller har jag fel?
  • Hallonröd
    sasssyy skrev 2008-08-07 10:56:05 följande:
    här i sverige har jag hört uttrycket "mummelbyxor" om samma sak.. dvs man ser hur läpparna rör sig men man hör inget...INget barnförbjudet med det... är isf MER barnförbjudet med kvinnor som har sånna byxor... fyyy fitta vad fult och osmakligt rent ut sagt.. det kan ju inte vara direkt bekvämt heller med brallor som skär upp mellan blygdläpparna...eller????
    Ja mummelbyxor.....eller "korvbröd",  kan det också bli i sådana byxor
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • TeeTee

bara lilla jag skrev 2008-08-07 10:58:08 följande:

Svar på #10Fast det blir inte översatt... Men ett ord som fitta som många kvinnor tar illa vid sig av och tycker att det är en vårdslös benämning av vårat kön.. Varför ska man använda det i tv?Fanny är väll ändå en benämning på rumpa? Typ shake your fanny.. Lär ju inte vara skaka på musen utan snarare skaka rumpan.. eller har jag fel?
    Fanny är rumpa på Amerikansk-engelska. Fitta på Britisk-engelska.
  • sasssyy

för er information så i går kväll på kanal 9 så visades ett program om en brittisk herre som turistade i Kina.. där hade de nåt slags jippo, påminde om nån sån där hemsk fest på charterresor när man tävlar i vem som kan dricka flest öl på kortast tid..i varje fall massa kinesiska ungdomar.. och bland annat hade de en tävling...

MISS CAMELTOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fina fräscha kinesiska tjejer som drog upp kortbyxor och tajts ända upp till armhålorna och tävlade i vem som hade "värst"# cameltoe.... sanslöst

Svar på tråden dubbelfitta