• Emmakaagaard

onanist javist!

jag är en glad och nöjd onanist=)

jag har otrolig sex med min sambo men onanerar nästan dagligen... det är något jag gör för att det är skönt och för att man blir otroligt avkopplad när man är klar, och ingen känner ju min kropp bättre än mig=)

Jag tror att ALLA mäniskor har onanerat och förmodligen gör det ganska regelbundet...

HAR JAG FEL?
    ÄR DET BARA MÄN SOM FÅR ONANERA?
    OCH VARFÖR FINNS DET INGET ORD FÖR KVINNLIG ONANI?(som runka)

• Svar på tråden onanist javist!
  • smurfis75

Vem säger att det bara är män som får onanera? Fundersam Jag gör det, tippar på att grannen under och brevid gör det..och läser man s&s på fl så är majoriteten onanister

Sen att det inte finns ett runkord...who cares?

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Anonym (nej tack)
    Svar på #1
    jag onanerar inte och tycker inte man ska göra det heller om du har en partner, jag hade blivigt jätte sur på min sambo om han hade onanerat, han kan ju ha sex med mig.
  • smurfis75

Men att onanera och att ha sex med sin partenr är 2 olika saker. Så länge sexlivet inte blir lidande för att man onanerar, vad är problemet??

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Trasig Udda Strumpa

Jag onanerar oxå när lusten faller på :)

tycker inte det är det minsta fel med det

och även fast man lever i ett förhållande så kan det finns tillfällen då man inte har lust båda två samtidigt så då är det ju bra att kunna ta saken i egna händer

• Emmakaagaard

men asså det är ju helt olika saker att ha sex med sin sambo och på att onanera...

och joooooo det är jätte viktigt att det finns ett ord för kvinnlig onani!!!! för bara några år sedan fans det inget ord för en flickas kön så som "snopp"... då kom dom på ordet "snippa" och jag tror det är en stor anledning till att det är lite fult för en tjej att onanera, i ung ålder speciellt, det är skilnad när killar säger " nu ska jag hem o runka" o att en tjej säger " neee... nu ska jag nog hem och onanera"

• Anonym (Kille)

Jag tror det beror på två saker att det bara finns ett ord för manlig onani som runka.
    Alla män som onnarer gör ungefär på samma sätt (drar förhuden fram och tillbaks).
    Sedan en annan sanning all män runkar men alla kvinnor onnanerar inte. Det finns ett större behov att ett manligt namn eftersom det är vanligare förekommande.
    Ser du en kille så vet du att han runkar men inte hur ofta. En kvinna vet man däremot inte om hon gör det eller ej.
    Men det är bara att hitta på ett ord för kvinnlig onnani om du tycker det behövs.

• Anonym
    Anonym (Kille) skrev 2008-08-08 07:15:27 följande:
    Jag tror det beror på två saker att det bara finns ett ord för manlig onani som runka.Alla män som onnarer gör ungefär på samma sätt (drar förhuden fram och tillbaks).Sedan en annan sanning all män runkar men alla kvinnor onnanerar inte. Det finns ett större behov att ett manligt namn eftersom det är vanligare förekommande.Ser du en kille så vet du att han runkar men inte hur ofta. En kvinna vet man däremot inte om hon gör det eller ej.Men det är bara att hitta på ett ord för kvinnlig onnani om du tycker det behövs.

Ett enda ord. BULLSHIT.

Alla män onanerar inte. Alla män är inte sexgalningar som aldrig tackar nej till sex heller. Det är dags att du kliver ut i 2000talet och inser att alla är individer, män som kvinnor och det går inte att säga att alla män gör si o alla kvinnor gör så.

Sen till TS. Jag tror att anledningen till att många kvinnor motsätter sig onani hos sina män är för att en del killar är det antingen eller som gäller. Vissa män kan helt enkelt inte onanera och sen ha sex.

Jag tror som du att de flesta gjort det nån gång. Sen tror jag oxå att det finns en stor grupp som inte gör det. och det är väl lika okej det. Huvudsaken man är nöjd.

• cruZZe

Att onanera är en mänsklig rättighet och det är juh trots allt sex med någon man älskar

• TantG
    cruZZe skrev 2008-08-08 07:57:06 följande:
    Att onanera är en mänsklig rättighet och det är juh trots allt sex med någon man älskar
    Amen.
    Allt tillfredsställa sig själv har ingenting med hurvida man älskar sin partner eller inte. Jag gör det för att jag blir så skönt avslappnad och somnar så skönt efteråt.
  • cruZZe

Ja orsaker och anledningar till onani är nog oändliga. Allt ifrån ren kåthet till att helt enkelt bli av med lite spänningar i kropp och knopp.

Om man däremot onanerar så mycket att det går ut över ens sexliv med andra bör man nog ta sig en funderare.

TantG skrev 2008-08-08 08:02:20 följande:
    Amen.Allt tillfredsställa sig själv har ingenting med hurvida man älskar sin partner eller inte. Jag gör det för att jag blir så skönt avslappnad och somnar så skönt efteråt.
Svar på tråden onanist javist!