• Emmakaagaard

onanist javist!

jag är en glad och nöjd onanist=)

jag har otrolig sex med min sambo men onanerar nästan dagligen... det är något jag gör för att det är skönt och för att man blir otroligt avkopplad när man är klar, och ingen känner ju min kropp bättre än mig=)

Jag tror att ALLA mäniskor har onanerat och förmodligen gör det ganska regelbundet...

HAR JAG FEL?
    ÄR DET BARA MÄN SOM FÅR ONANERA?
    OCH VARFÖR FINNS DET INGET ORD FÖR KVINNLIG ONANI?(som runka)

• Svar på tråden onanist javist!
  • Anonym (Kungen)

Klart att kvinnor onanerar och att det finns ord för det:
    paddla i kanoten, pilla på musen, klicka på musen, scrolla på musen, gnugga ärta, simma i lilla diket, gnugga knopp...
    Kommer inte på fler just nu.

• Emmakaagaard

Anonym (Kille) skrev 2008-08-08 07:15:27 följande:

Jag tror det beror på två saker att det bara finns ett ord för manlig onani som runka.Alla män som onnarer gör ungefär på samma sätt (drar förhuden fram och tillbaks).Sedan en annan sanning all män runkar men alla kvinnor onnanerar inte. Det finns ett större behov att ett manligt namn eftersom det är vanligare förekommande.Ser du en kille så vet du att han runkar men inte hur ofta. En kvinna vet man däremot inte om hon gör det eller ej.Men det är bara att hitta på ett ord för kvinnlig onnani om du tycker det behövs.
    Du har precis skrivit den största fördomen angående onani=) jo alla kvinnor onanerar och det handlar oxå om hur ofta....
    det är så tabu belagt för en kvinna att onanera så många tycker det är pinsamt att säga att dom gör det.
    jag blir lite upprörd över att inte fler har reagerat på att vi kvinnor inte har ett eget ord för det.
  • Emmakaagaard
    TantG skrev 2008-08-08 08:02:20 följande:
    Amen.Allt tillfredsställa sig själv har ingenting med hurvida man älskar sin partner eller inte. Jag gör det för att jag blir så skönt avslappnad och somnar så skönt efteråt.
    jag tror personen som skrev menade det som ett skämt=) klart man ska onanera, du har ju sex med en du älskar.
  • Emmakaagaard

Anonym (Kungen) skrev 2008-08-08 11:37:58 följande:

Klart att kvinnor onanerar och att det finns ord för det:paddla i kanoten, pilla på musen, klicka på musen, scrolla på musen, gnugga ärta, simma i lilla diket, gnugga knopp...Kommer inte på fler just nu.
    ja men såna "förklaringar" på onani har killar med... tror inte jag behöver skriva vilka=) men vi har inte ett bestämt ord på onani.
  • Anonym (Kille)
    Emmakaagaard skrev 2008-08-08 12:18:51 följande:
    Anonym (Kille) skrev 2008-08-08 07:15:27 följande:Du har precis skrivit den största fördomen angående onani=) jo alla kvinnor onanerar och det handlar oxå om hur ofta....det är så tabu belagt för en kvinna att onanera så många tycker det är pinsamt att säga att dom gör det.jag blir lite upprörd över att inte fler har reagerat på att vi kvinnor inte har ett eget ord för det.
    Detta är väl inget att bli upprörd över. Jag såg ett program en gång med Lotta Aschberg om "fittan". Kvinnas könsorgan var ämnet. Man fick även se en läkare göra en gynundersökning, där en kamera stacks in i slidan och man fick se hur en kvinna ser ut inuti. Nu till saken. 4 killar satt i publiken. Nä
  • Anonym (Kille)

Lotta Aschberg fråga de 4 killarna vilka som hade onnanerat den senaste veckan 3 av 4 jäckte upp handen. Alltså 75% av killarna erkände det. Sedan kom frågan till tjejerna , det satt cirka 30 kvinnor. Ungefär 3 räckte upp handen och erkände att de onnanerat dden senaste veckan, alltså cirka 10%. Men det kan vara så att kvinnorna inte vågade stå för det. Vad vet jag. Men det är inget att skämmas för för varken för killar eller tjejer.

• Kallemannen

T.s jag tror att du är precis som de flesta av oss. Jag har också ett underbart sexliv med min tjej men gillar att själv onanera emellanåt. De som tycker och kräver att man inte skall onanera om man har en partner lever i en förljugen värld som mer hör hemma över 100 år tillbaka. Även om min tjej inte onanera lika mycker som jag så tror jag att det är nästan lika vanligt att tjejer onanerar som att killar gör det.

• Emmakaagaard

Anonym (Kille) skrev 2008-08-08 12:57:56 följande:

Lotta Aschberg fråga de 4 killarna vilka som hade onnanerat den senaste veckan 3 av 4 jäckte upp handen. Alltså 75% av killarna erkände det. Sedan kom frågan till tjejerna , det satt cirka 30 kvinnor. Ungefär 3 räckte upp handen och erkände att de onnanerat dden senaste veckan, alltså cirka 10%. Men det kan vara så att kvinnorna inte vågade stå för det. Vad vet jag. Men det är inget att skämmas för för varken för killar eller tjejer.
    jag är så nöjd, för när jag frågar mina yngre vänner "20-25" om dom onanerar så säger alla "ja det gör ju alla" men mina äldre vänner skulle ALDRIG erkänna det... så det går ju framåt i alla fall.
    jag blev lite sur för att det är oftast män som inte tror att kvinnor onanerar förutom i porfilmer där dom samtidigt blir stockade av en super kuk. men jag kom sen på att det är kvinnornas eget fel att det är så, så många som säger att kvinnor inte onanerar så ni killar kan ju inte veta saningen försen flera kvinnor börjar säga som det är=)
  • Anonym (sex)

det är väl bara fördelar med onani
    man lär sig sin kropp bättre
    det blir skönare sex
    man mår bra
    slappnar av
    ju oftare jag gör det ju kåtare blir jag
    det går ändå i perioder hur ofta osv.

Svar på tråden onanist javist!