• milla   1982

hur ofta badar era 1-2 månaders bebisar?

Var på BVC här om dagen och när vi satt och prata kom vi in på hygien odyl. Barnmorskan sa då "ja för ni badar väl honom 2 ggr i veckan och tvättar med schampo?" näe sa vi och skruvade lite på oss, "det blir nog kanske en gång i veckan" halv ljög vi och barnmorskan tittade lite strängt på oss...

Men om sanningen ska fram så badar Felix nog bara varannan vecka och vi använder bara olja att tvätta med. Självklart tvättar vi ordentligt vid blöjbyten så tycker inte att det behövs mer.

Hur ofta badar ni era små och vad tvättar ni med?

Felix - 20080618
  • Svar på tråden hur ofta badar era 1-2 månaders bebisar?
  • milla   1982

Såg att det finns på 1klass.se men vi har ärvt vår, så vet inte om den är billig eller dyr där, men tror jag sett den på babyproffsen oxå?

Felix - 20080618
  • Nyfiken gul

tack för tipsen! ska kolla där!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Fnyz

på bb fick vi "lära" oss att bada 1gg/vecka att de räckte speciellt då våran dotter var HELT hårlös på skallen så behövdes inte schampo utan vi använde åxå badolja i vattent å som du säger så tvättades ju rumpa/snippa flera ggr/dag

• Fnyz

på bb fick vi "lära" oss att bada 1gg/vecka att de räckte speciellt då våran dotter var HELT hårlös på skallen så behövdes inte schampo utan vi använde åxå badolja i vattent å som du säger så tvättades ju rumpa/snippa flera ggr/dag

• saltflingan

Nyfiken gul skrev 2008-08-08 22:58:38 följande:

förlåt om jag lånar tråden - var hittar du en badstol? har försökt leta men jag letar nog inte på rätt ställen...
    Jag såg en på biltema idag av alla ställen! Så då lär den ju vara billig dessutom.
  • Umm Elias

På BB och Bvc säger de att bebisar ska bada ca var tredje dag, eller så ofta man vill. Jag badar nog min pojke varannan eller va tredje dag, endats m babyolja.

• svårt att vara unik

Vi är uppenbarligen lortgrisar, för vår son (snart 7 mån) badar max varannan vecka. Nu börjar han iofs få lite hull igen och då fastnar damm i hudvecken, så kanske kommer han bada oftare framöver.

Smörja in honom har vi hittills ALDRIG gjort, förutom inotyol mellan skinkorna när han blivit lite röd efter bajs.

Han luktar inte illa, har jättefin hy och mår så vitt vi kan se utmärkt.

• milla   1982

Ok. De flesta verkar bada flera ggr/vecka....

Till oss sa BB personalen att vi bara skulle bada vid behov typ.

Felix - 20080618
  • milla   1982
    svårt att vara unik skrev 2008-08-08 23:12:36 följande:
    Vi är uppenbarligen lortgrisar, för vår son (snart 7 mån) badar max varannan vecka. Nu börjar han iofs få lite hull igen och då fastnar damm i hudvecken, så kanske kommer han bada oftare framöver.Smörja in honom har vi hittills ALDRIG gjort, förutom inotyol mellan skinkorna när han blivit lite röd efter bajs.Han luktar inte illa, har jättefin hy och mår så vitt vi kan se utmärkt.
    Jag tycker att du är helt normal Skrattande
    Felix - 20080618
Svar på tråden hur ofta badar era 1-2 månaders bebisar?