Inlägg från: Danjelsan |Visa alla inlägg
  • Danjelsan

    Elitserien i hockey 08/09

    Är ett stort Modo-fan och är löjligt intresserad av hockey. Finns det någon fler där ute som har lust att snacka hockey? Vore kul! :)

  • Svar på tråden Elitserien i hockey 08/09
  • Danjelsan
    Svar på #1
    Jasså en Brynäsa! jag har inte följt brynäs värvningar så mycket. Men ni blev väl av med Brendl och Månsson? Det är tunga namn att ersätta. Ska sjödda-sjödin lira en sässe till tro? Han måste ju va 50 snart.

    Själv längtar jag till allt drar igång. Vi skall ju ha barn i oktober men vi planerar en resa upp till Ö-vik för att kolla hockey!
  • Danjelsan
    Svar på #3
    Jasså kommer FBK göra det? Jag är inte direkt beredd att hålla med. Dom har för det första inga målvakter och för det andra finns ingen klubbkänsla. Tacka vet jag modo med spelare från ö-vik mestadels. Finns det nån som pratar värmländska i FBK?
  • Danjelsan

    Ännu en modoit, va fint! Lite avis på dig som fick se första ispasset. Själv bor jag i örebro numera så det blir bara enstaka resor upp till övik igen för lite hockey. FORZA MODO!

  • Danjelsan
    Svar på #7
    Hockey i FBK? Ännu en överraskning..hehe
  • Danjelsan

    Börjar närma sig elitseriestart. 19 dagar kvar till vi möter Linköping borta. Längtar ihjäl mig! ;p

    Här är mitt tips på tabell efter slutfört seriespel.

    1.Frölunda
    2.Linköping
    3.Modo
    4.Färjestad
    5.Timrå
    6.HV71
    7.Södertälje
    8.Djurgården
    9.Skellefteå
    10.Brynäs
    11.Rögle
    12.Luleå

  • Danjelsan
    Svar på #12
    Frölunda skall vara i toppen med den ekonomin. Allt annat än final är en flopp anser jag. Nu har man ju en bra målvakt oxå. Kanske hjälper!?
  • Danjelsan
    Svar på #14
    Hur går det för Djurgården i år då? Jag har dålig koll på dom, vet bara att Tim Eriksson har gått dit.
  • Danjelsan
    TurboToken skrev 2008-10-05 20:51:54 följande:
    Elitserien? Existerar den fortfarande? :DMåste jag välja ett lag i elitserien så är det Linköping och sen så håller man ju lite på kenta Johanssons lag, vet dock inte vilket lag han coachar nu:D?. Han coachade Nyköpings hockey förut och jag Bor i Nyköping så därför håller man ju lite på Kenta..Anledningen till varför jag inte är så förtjust i hockeyn här är för att man får knappt peta på varandra innan man får en utvisning.Tacka vet jag NHL där man får tacklas lite!!
    Den största skillnaden är nog mest att ingen spelare i Elitserien kan tacklas. Och säger någon Kåberg då dör jag! Han snubblar ju in tacklingarna.
    Det är nästan petigare med utvisningar i NHL så där kör man ordentliga tacklingar istället för att peta med klubban och riskera utvisning.
  • Danjelsan
    Ordinary skrev 2008-10-09 21:17:03 följande:
    Jag hoppas ju på MoDo. Vill helst att det ska gå bra för alla norrlandslagen. Att se MoDo krossa Timrå eller Luleå i en SM-final är ju en våt dröm. =)Det är ju lite överraskande att se Brynäs i år, får se hur länge det håller i sig. Tyvärr kommer nog Luleå att få kämpa i kvalserien, men jag hoppas så klart att dom får vara kvar. Luleå är ett lag jag älskar att hata. ;)
    Luleå kravlar sig väl kvar som vanligt. Fantastiskt egentligen med det spelarmaterialet. Men det suger ju så fruktansvärt att åka upp till Luleå och spela så Luleå tar ju endel poäng hemma i ladan.
    Nu har dom ju Bartecko och honom lever dom ju på. Tragiskt att det skall hänga på en spelare men men.. :p
    Som sagt...luleå är verkligen ett lah man älskar att hata.
  • Danjelsan
    Pecado skrev 2008-10-23 22:22:13 följande:
    Vinst borta mot MoDo i Banken med 5-3. Matchen började lite trevande från clubbens sida men man kämpade i.a.f. LHC´s 3-3 mål kom i ett läge när MoDo blev blåsta på en solklar utvisning. Ett mål som vände matchen tycker jag. Tack U. Rönnmark för det. Nu leder vi serien i en omgång.För följer LHC sina rutiner blir det en plattmatch på Lördag mot Frölunda. Då är vi på plats igen i asken och hejar. Kanske tar en öl oxå.
    Jaa den får ni tacka U.Rönnmark för. Jag blir tokig på sånna missar! Men det är lite typiskt modo tycker jag. Men men nu är det nya tag mot HV på lörda! Puh! Tufft
  • Danjelsan
    cjm80 skrev 2008-10-25 13:42:59 följande:
    Frölunda hejjar ja på... innan när ja bodde i norr några år hejja jag även på Skellefte Aik men har blivit mer åt frölunda nu...En på jobbet sa: "jag hejjar på 11 lag, alla utom Timrå..."
    Man kan ju inte hålla på två lag. För mig är det obegripligt. ;p Men jag är ju som jag är oxå.
    Fast jag kan ju säga som så att jag ser hellre att det går bra för alla norrlandslagen än dom från söder. För mig är ju inte TImrå riktigt norrland men dom får va med på ett hörn.
  • Danjelsan
    Pecado skrev 2008-11-02 13:45:48 följande:
    Undrar oxå om inte bandyklubben från Ängelholm har lite väl mycket flax för tillfället.Utspelade igår i Banken men får på något lustigt sätt med sig 3 poäng????
    Ja det är mycket märkligt men som tur är funkar inte den taktiken i längden. Men all heder åt Rögle än så länge, dom spelar rätt efter sina resurser och det är vad hockey går ut på.
  • Danjelsan

    Pappa Jörgen skrev 2008-11-04 20:41:54 följande:


    hejFärjestadJag var inne och tittade på FBK-SSK igår.Jag blir så trött, FBK var överlägsna MEN de kan inte göra mål. 2-2(öt). bäst på hela matchen var sudden deth perioden. tyvärr var det såMen jag tror att det kommer att vända snart. Målen kommer att komma. Dom kommer att bli bättre.
    Det är nog många som blir förvånade om "kaffekokarna" inte ligger med i toppen när det väl hettar till. Men det lilla jag sett av FBK så har dom levt mycket på målvakten som varit enormt bra.
    Jörgen "jay-jay" Jönsson (för övrigt jävligt töntigt smeknamn lika så TOTTO. Ännu töntigare blir det när speakern ropar ut namnen på ett "fränt" sett. Jag får rysningar i hela kroppen av obehag)är inte samma spelare som han en gång varit. Har en helt annan roll i laget nu för tiden. Vilket alla i Värmland inte riktigt förstått, eftersom dom fortfarande tror han är lika bra som FOppa.
Svar på tråden Elitserien i hockey 08/09