• Mandi74

Getingar!

Har sökt runt på nätet men kan inte hitta något bra sätt att ta kål på getingar.
    Har för mig att man ska ställa fram en skål med ättika någon som vet om det stämmer?

Har i kväll slagit ihjäl 12 st getingar i köket, måste göra något så att det inte kommer fler.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Svar på tråden Getingar!
  • THEA och Grodan

Lägger denna tråd i mina favoriter för jag vill också veta

Tilde 980430 och Alexander 070818
  • gustafssons

har du en hemförsäkring så kan det ingå att någon bekämpningsfirma kommer ut och dödar boet.

• Mandi74
    gustafssons skrev 2008-08-11 00:23:32 följande:
    har du en hemförsäkring så kan det ingå att någon bekämpningsfirma kommer ut och dödar boet.
    Hemförsäkring har vi, men vet inte vart boet finns. Kan de byggt bo inomhus?
  • denna där

Jag har köpt en sån där flygdödare som går på batterier som ger elektriska stötar...suverän mot getingar.
    Vi hade inte överlevt förra veckan i husvagnen utan den.
    De dödade getingarna uppgick till ett hundratal typ...

Ge fågeln mat....Ge undulaten mat...
  • Mandi74
    alex 07 skrev 2008-08-11 00:23:13 följande:
    Lägger denna tråd i mina favoriter för jag vill också veta
    Har ni oxå mycket getingar?
  • MrsMurphy

Här är det den totala getinginvasionen... Har gjort div fällor ute och dom dränker sig med glädje men dessvärre tycks det ej ta slut. Har dessutom problem med mördarsniglar och när jag stod och gjorde i ordning ölfällor för dom så kom det en svärm med getingar. 17 st dränkte sig på 20 minuter i skålar med bara öl.

Men man ska ju förstöra ytspänningen för dom så jag ska nog köra ölfällor för getingarna också men med en droppe diskmedel i.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy

Oooops, såg att era problem var inomhus. Fundersam Trots våra mängder ute och vidöppna fönster så är det ändå inte så många som kommer in. Dom som hittat in tar vi död på med ett elracket.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • gustafssons

anticimex har varit här 2 ggr på två veckor, de har tagit 3 stora bon UNDER takpannorna, å när vi haft en dörr eller ett fönster uppe såhar de kommit in.

• Mandi74
    MrsMurphy skrev 2008-08-11 00:30:14 följande:
    Här är det den totala getinginvasionen... Har gjort div fällor ute och dom dränker sig med glädje men dessvärre tycks det ej ta slut. Har dessutom problem med mördarsniglar och när jag stod och gjorde i ordning ölfällor för dom så kom det en svärm med getingar. 17 st dränkte sig på 20 minuter i skålar med bara öl. Men man ska ju förstöra ytspänningen för dom så jag ska nog köra ölfällor för getingarna också men med en droppe diskmedel i.
    Så öl fungerar? Måste jag testa..
  • Buttelina
    Mandi74 skrev 2008-08-11 00:24:24 följande:
    Hemförsäkring har vi, men vet inte vart boet finns. Kan de byggt bo inomhus?
    de kan ha byggt bo i väggarna om det är väggar av trä...
Svar på tråden Getingar!