• littlesister83

    När vänder sig era bebisar från rygg till mage själva?

    När vänder sig era bebisar från rygg till mage själva?

  • Svar på tråden När vänder sig era bebisar från rygg till mage själva?
  • lillvilda

    ca 3 veckor gammal fast då fattade han inte vad han gjorde förståss haha..han såg mycket förvånad ut. sen dröjde tills han var 2½ månad innan han kunde rulla åt båda håll.

  • Snosen

    Vår kille har precis lärt sig att vända sig från rygg till mage,
    han är 4,5 månader. Han har väl gjort det innan några gånger men då var det mer slumpen. ;p Nu är det snurr till mage så fort han hamnar på rygg. :)

  • Flickan och kråkan

    Om du är orolig och ser alla tidiga bebisar här på FL, så kan jag säga att vår pojke precis börjat att vända till mage. 8 månader. Sitter sedan 2 månader dock. Gillar INTE magläge. Intressant att studerar honom. Missnöjd på rygg, rullar till mage - FY USCH OCH BLÄ! VRÅL! - rullar snabbt över till rygg igen - FAST DET VAR JU SKITTRÅKIGT. VRÅL! - rullar till mage igen, och samma procedur igen

  • mahja79

    Hon vände sig tidigt från mage till rygg, tror hon var 6 veckor då. När hon var 3 mån började hon vända sig till mage.

  • Vasen

    Äldste var väl 7-8 månader. Gjorde inte om det sen, han avskydde att ligga på mage. Yngsta var fyra månader. Hon avskyr att ligga på rygg.

  • Lisa 68

    Min lille gosse, 3 mån o 1v gammal, gjorde det i fredags. Totalt 8 ggr under dagen. Har tyvärr inte gjort det sedan dess så pappa har inte sett det än men syrrorna har o han gjorde det medvetet då så vi väntar på att det skall hända igen....

  • AnnaH

    Min var tidig från rygg till mage. Dagen efter 3-månaderskontrollen hade hon hårdträning med sig själv och sedan dess rullar hon obehindrat. Nu är det livat på skötbordet  Hon är magsovare sedan dess också. Mage till rygg har hon precis börjat komma på (4,5 mån) men hon behärskar det fortfarande inte fullt ut.


    ♥ Evina 080509 ♥
  • Smilla75

    Min dotter behärskade det först vid 9 månader!!

    Sonen rullade runt en hel del vid 3 månader men han var nog 5 innan han riktigt behärskade konsten.

    Å andra sidan satt min sena dotter fint vid 6 månader och det gör inte sonen!

  • Maorie

    Skönt ändå att höra att inte alla bebisar är svintidiga med sånt. Min son vänder sig inte och han är snart 4 månader. Han har vänt sig en gång från rygg till mage men jag tror att det bara var så att säga slumpen, för efter det har han inte gjort det.

  • corrob

    min dotter är fem månader och kan inte vända sig, hon har gjort det av slumpen kanske tre gånger totalt. Men hon kan däremot sen några veckor tillbaka sitta perfekt själv och leka, helt utan stöd.

  • fryxan

    min hannah var 3,5 första ggr.

    sen gjorde hon det flera ggr varje dag när hon var 1 vecka innan 4 mån.
    även i sängen vid halv vaket tillstånd.
    blir ofta arg i vaket tillstånd efter en stund då hon är mkt aktiv o lyfter på rumpan oxå o försöker krypa o inget händer.
    lite otålig kanske.

    vi fick lära henne succesivt att ligga på mage länge innan
    det var ok .

  • MedLitenAlien

    Min lilla tös är snart 5 månader och jag tror att hon kommer att rulla från rygg till mage obehindrat vilken dag som helst nu. Hon började igår så vi blev frvånade, sedan på kvällen hade hon vänt sig själv.
    Det går från inget ena dagen till "jag har ju alltid gjort detta- enkelt" dagen efter. Så vi får se :)
    Det jag undrar över dock är; Man behöver inte vara orolig när dom lärt sig vända sig?
    Tänkte typ i sängen när hon sover,-

  • Lippa

    3 månader båda barnen. Men sista tjejen hon rullar runt för att förflytta sig här hemma redan vid 4 mån. Inte kul :(

Svar på tråden När vänder sig era bebisar från rygg till mage själva?