skåne tjej skrev 2008-08-13 13:01:13 följande:
Jag kan tycka att det är mer seriöst att inte skicka med någon prislista än att ha lockpriser på nätet.Priserna varierar jättemkt beroende på var ni skall bygga, hur tomten ser ut, era krav osv osv.Låt inte priset styra er i alla beslut utan välj ut de hus som passar era behov och kontakta därefter de olika husföretagen. Jämför priset med vad ni verkligen får för den summan.Men generellt sett så är Karlsonhus, sjödalshus, trivselhus ganska dyra. Men de tillverkar väldigt fina hus. Tror t.o.m att Karlsonhus tillverkar miljömärkta hus.
Nej men lite humm vill man ändå ha. Så känner jag ialla fall! Det skiljer ju ibland miljoner mellan husen!
Om smålandvillan ligger prismässigt i 1miljonersklassen lär man troligen hamna närmare 2 miljoner i slutändan. Än om man från början väljer ett hus för tre miljoner. Inget hus blir billigare än vad lockpriset är!
Men ska man ändå bygga ska man inte snåla, det kan jag helt hålla med om. Vi skulle t.ex aldrig välja att ha ett okaklat badrum även om det är billigare.