• aihpoz

    Blivande Mars 2009 bebisar

    Tänkte starta en tråd för oss som har bf i Mars-09. Här kan vi skriva om allt som rör våran grav och allt runt omkring. Första,andra,tredje eller kanske rent av femte barnet spelar ingen roll...Här är alla välkomnaCool
    Så kom igen nu alla ni som precis som mig ska få våran ärta i Mars.

    (kopiera listan och lägg till dig själv i ett inlägg)

    BF
    aihpoz 18/3-09,Första barnet
    När 1+1 blir 3
  • Svar på tråden Blivande Mars 2009 bebisar
  • StSa

    Gått in i v.16.
    Vaginalt ultraljud 7/10 och rutinulj. 20/10 (om allt ser bra ut=))

    Någon annan än jag som mår precis som vanligt? Jag har mått lite för bra under hela graviditeten. magen växer men jag är lika orolig ändå :p Därför exra ulj nu på tisdag.. Vill ju känna en lill* på något vis..

  • mithrandil

    jag gick in i v17 igår. ska på r-UL i nästa vecka, kan knappt inte vänta. Förra veckan började jag känna rörelser i magen varje dag, igår kände jag första sparken. Hur häftigt som helst!

  • Neithotep

    Här är en till som längtar till UL, har tid den 21 Okt. Kan nte bestämma mig om vi ska ta reda på kön eller inte.. är ju så spännande att inte veta men jag har ju aldrig testat att ta reda på heller så..
    Känner inga rörelser ännu men det gjorde jag inte förrän efter UL med de andra heller så jag har väl inte så stora förhoppningar på det denna gången =)


  • momto5

    Har gått in i v.15 nu,med mitt 4.e barn.
    Har varit på inskrivning för ngn vecka sen,och ska på ul den 30 oktober.
    Lääänge ju!
    Har kännt rörelser sedan v13 ca,men det gäller att känna igen dom små,små buffarna där inne

    Har mått konstant illa,men det gick över för ca.1 vecka sedan,såå skönt!

    Vi ska ta reda på könet!
    Har 3 töser innan

  • Pamee

    Är i 16:e veckan nu och ska på UL den 16/10. Har väntat väldigt länge....Hade nästan önskat att jag också kunde ha fått vaginalt ultraljud, men är inte så orolig än. Har också känt sprattlet i magen

  • Frila2
    momto5 skrev 2008-09-30 18:59:20 följande:
    Har gått in i v.15 nu,med mitt 4.e barn.Har varit på inskrivning för ngn vecka sen,och ska på ul den 30 oktober.Lääänge ju!Har kännt rörelser sedan v13 ca,men det gäller att känna igen dom små,små buffarna där inne Har mått konstant illa,men det gick över för ca.1 vecka sedan,såå skönt!Vi ska ta reda på könet!Har 3 töser innan
    Om man har två barn av samma kön och väntar barn nummer tre med samma pappa är chansen 30 % att barn nummer tre är av det andra könet och 70 % chans att det är samma kön. Vet inte hur stor chansen är med barn nummer fyra men högre är det ju iaf.  Med andra ord säger statistiken att barn nummer fyra kommer vara en tjej. Men man vet ju aldrig.
    Mini beräknas titta ut 11 mars -09
  • momto5
    Frila2 skrev 2008-09-30 20:04:20 följande:
    Om man har två barn av samma kön och väntar barn nummer tre med samma pappa är chansen 30 % att barn nummer tre är av det andra könet och 70 % chans att det är samma kön. Vet inte hur stor chansen är med barn nummer fyra men högre är det ju iaf.  Med andra ord säger statistiken att barn nummer fyra kommer vara en tjej. Men man vet ju aldrig.

    Gjorde könsul med 3:e barnet,och då sa läkaren precis så..men,att när man väntar 4:e barnet,med samma pappa,så är det 50/50 igen


    Nu är läget dock så,att det inte är samma pappa till bebis nr.4


    Så,spänningen är oliiidlig


    Mår helt annorlunda nu dock,plus att min mage ser olik ut..och jag faktiskt ser bättre ut själv denna gång*asg*..pojke på g?

  • tattoolinda

    tror sånt där e rent bullshit faktiskt, med att uppskatta chanser för huruvida det blir pojke eller flicka. det blir som det blir helt enkelt... då tror jag mer på "spåkärringar" isåfall (fnissar högt) å enligt hon jag träffade för flera år sen sa hon två barn, första pojke, andra flicka! Pojke fick jag för femton månader sen, o lite har jag fått för mej att det skulle va en tjej - men får jag önska e en pojke till något jag skulle jubla lite extra för - även om jag SÅKLART blir oerhört glad o tacksam för oavsett, bara barnet blir friskt o mår bra!!!!
    Ja det det där med vetenskapliga rön om varför vissa bara får flickor o vissa andra pojkar - ger jag inte mkt för. Men det e ju faktiskt bevisat att det inte ligger hos oss tjejer iallafall, för våra ägg består endast av tjejkromosomen. Så vill man klaga får man helt enkel vända sig till mannen ifråga o prata med....pungen, hahaha!


    Frila2 skrev 2008-09-30 20:04:20 följande:
    Om man har två barn av samma kön och väntar barn nummer tre med samma pappa är chansen 30 % att barn nummer tre är av det andra könet och 70 % chans att det är samma kön. Vet inte hur stor chansen är med barn nummer fyra men högre är det ju iaf.  Med andra ord säger statistiken att barn nummer fyra kommer vara en tjej. Men man vet ju aldrig.
  • tattoolinda

    ja alltså jag var kanske otydlig, men jag HAR alltså redan en pojke på 15 månader o e gravid IGEN i vecka 15.

Svar på tråden Blivande Mars 2009 bebisar